Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Welcome! Witamy!


This blog is created as a supplement to the Fleur doll website www.fleurdolls.com. There are so many things to say about Fleur, and not enough space, or indeed no suitable place, to put them on the website. I hope the future topics you will see here will be enjoyable and informative. New posts will appear on average once a week, perhaps more often in the future.  I have decided to write in both English and Polish, mostly because English is universal, but also because Fleur was very popular in Poland in the 1980s, and is still fondly remembered today. The blog will be mainly about Fleur dolls, and occasionally about other dolls. I encourage everyone to leave comments and ask questions, and I will do my best to answer them all. 🙂

Blog ten ma być dodatkiem do strony internetowej o lalce Fleur www.fleurdolls.com. Można jeszcze wiele powiedzieć o Fleur, ale strona internetowa jest zbyt mała, lub po prostu nie ma wlaściwego miejsca na te informacje. Mam nadzieję, że przyszłe wpisy będą dla czytelników interesujące i ciekawe. Wpisy będą pojawiać się mniej więcej raz w tygodniu, być może częściej w przyszłości. Blog pisany będzie po angielsku i po polsku – dlatego, że język angielski jest uniwersalny, ale także dlatego że lalka Fleur była bardzo popularna w Polsce w latach 80. i nadal jest miło wspominana. Blog będzie głównie o lalkach Fleur, czasami też o innych lalkach. Zapraszam wszystkich do wpisywania komentarzy i zadawania pytań i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. 🙂

18 comments on “Welcome! Witamy!

  1. Didken
    20 March 2010

    Yippee for the Fleur Blog!
    Such a good idea!
    Can’t wait to see more!

    Cheers!

    D.

    Like

    • fleurdolls
      21 March 2010

      Thank you D for my very first comment! I do hope you enjoy the blog 🙂

      Like

  2. dollcollector
    21 March 2010

    Cudnie, ze Flerkowy blog zakladasz!!!! ciesze sie:) I am so excited that you started FLEUR Blog!!! I can’t wait for pics!
    erynnis

    Like

    • fleurdolls
      24 March 2010

      Thank you erynnis, I’m so glad you are going to visit my blog 🙂

      Like

  3. makarrena
    22 March 2010

    Cieszę się że założyłaś ten blog o Fleurkach, zawsze fajnie jest dowiedzieć się czegoś nowego, stronkę już kiedyś odwiedzałam 😀

    Like

    • fleurdolls
      22 March 2010

      Dzięki pięknie za komentarz i zapraszam na dalsze wizyty! Ja oczywiście też będę nadal Twoj blog odwiedzać 🙂

      Like

  4. lilavati112
    9 April 2010

    gratuluję bloga:) z chęcia poczytam o Fleurkach. To takie cudne laleczki:)

    Like

    • fleurdolls
      9 April 2010

      Bardzo się cieszę że będziesz naszą czytelniczką! 😀 Fleurki to moje ulubione lalki od dzieciństwa.

      Like

  5. Joanna
    24 August 2010

    Wspaniały blog.
    Stronę http://www.fleurdolls.com obejrzałam/przeczytałam “od deski do deski” I jestem pod ogromnym wrażeniem.
    Sporo się dowiedziałam o historii itd. Powiem szczerze, że jako dziecko myślałam, że Fleur to lalka francuska, a tu proszę 🙂 Imię mnie zmyliło.
    Aż mnie za gardło ścisnęło, jak popatrzyłam na zeskanowany katalog, w który wpatrywałam się godzinami z otwartą buzią jako dziecko.
    Zarówno moja mama, jak i ja, zawsze uważałyśmy, że Fleur, z tą swoją miłą twarzyczką i wielkimi oczami, jest o niebo ładniejsza od pozostałych lalek – Barbie, Cindy, czy Diany (które oczywiście tez miałam, żeby nie było!)… A moja surfingowa Fleur z tym kucykiem z boku to jedna z najładniejszych lalek ever! Zazdrościłam tylko koleżance, a właściwie jej lalce, czarnych butów na obcasach z kwiatkiem, bo niebieskie adidasy niekoniecznie pasowały do pięknych balowych sukienek, która szyła moja mama 🙂
    O właśnie, przy okazji opisu bodies, można by wspomnieć o różnych kształtach stóp lalek – moja miała ułożenie bardziej flex, chociaż nie zupełnie płaskie, a lalka koleżanki, “budżetowa” # 1009, jak najbardzi4ej wspinała się na palce! Swoja drogą koleżanka sprytnie ukrywała, że jej lalka ma tak mało włosów 😛

    Anyway, zaraz przeczytam pozostałe wpisy, bo aż mnie skręca z ciekawości!
    Dzięki za wspaniałą stronę i blog, które rozbudziły tyle wspomnień!
    Pozdrawiam!

    Like

    • fleurdolls
      28 August 2010

      Twój wpis zrobił mi wielką przyjemność, dziękuję! 😀 Właśnie dla takich odbiorców jak Ty warto jest budować stronę i pisać na blogu. Mamy dużo wspólnego – ja też miałam taki katalożek “zaoglądany” na śmierć, który pokazywał wszystkie rzeczy jakich nie mogłam nigdy mieć w tamtych czasach. Sama miałam szczęście, bo miałam dwie Fleurki w dzieciństwie, ale obecność katalożku wzmagała jeszcze bardziej tęsknoty lalkowe! Babcia szyła mi góry ubranek, żeby chociaż trochę zrekompensować braki. Czy masz nadal swoją Fleurkę surfingową? Może inne Fleurki? Dzięki za sugestię napisania o stópkach, wpiszę na listę przyszłych tematów. Wszystkiego naj i zapraszam do dalszego czytania!

      Like

  6. Anonymous
    27 April 2011

    Bylam zaskoczona, gdy to przeczytalam, az nie chce sie wierzyc, ze to jest mozliwe. Niestety takie mamy realia…

    Like

    • fleurdolls
      27 April 2011

      Witam i dziękuję za komentarz 🙂

      Like

  7. Karina
    16 August 2014

    Witaj
    Od kilku tygodni śledzę twoj blog i jestem zachwycona. Jestem fanką fleur i mam jedną jedyna kupiona w latach 80. Dzieki tobie wiem jaki to rodzaj, polka dot ale inna niz na zdjęciu. Moja jest blondynka a ubranko miała różowe i żółtą koszulkę. Ta na zdjęciu w poście o identyfikacji ma żółty strój. Na pudełku były zdjęcia 3 lalek w strojach różowym, żółtym i niebieskim. Niestety strój nie zachował sie do naszych czasów. Ale to bardzo fajnie tak powspominać….ka

    Like

    • fleurdolls
      17 August 2014

      Witam na blogu Karino i dziękuję za przemiły komentarz! 😀 wiem dobrze o której lalce mówisz – jeżeli chcesz, to zrobię o niej wpis za tydzień? 🙂 A zdjęcia z pudełka możesz zobaczyć na tej oto stronie: http://www.fleurdolls.com/dolls2.html, lalki ułożone są alfabetycznie więc znajdziesz ją pod P. A czy Twoja lalka zachowała się do dzisiejszych czasów? Muszę przyznać, że jest to jedna z moich ulubionych – ta kombinacja kolorów i kropek zawsze mi się bardzo podobała. Jak to miło że jest tyle wielbicieli Fleurek na świecie 😀

      Like

    • Karina
      17 August 2014

      Dziękuję! Jest moja na zdjęciu! Pewnie, że się zachowała, jak mi się uda prześlę jej aktualne zdjęcia 🙂 Buźka jest ok, ma nawet oryginalne rzęsy po 30 latach! Włoski się zmechaciły dlatego nosi kucyk cały czas. Z dużą ciekawością przeczytałam Twoje tutoriale dotyczące wymiany włosów na nowe ale sama się chyba tego nie podejmę 😦 Natomiast Twoje lalki wyglądają przepięknie! Cudowna kolekcja! Czasami myślę sobie, że lalki Fleur są absolutnie niepowtarzalne, mają swój charakter i usposobienie :). Bardzo chętnie poczytam więcej na temat mojej Fleur jeżeli masz ochotę zrobić o niej wpis, to będzie mi bardzo miło 🙂

      Like

    • fleurdolls
      17 August 2014

      Oryginalne rzęsy po tylu latach to niespotykana rzecz u Fleur, która służyła do zabawy – gratuluję tak delikatnego obchodzenia się z nią! 😀 robienie rerootów jest o wiele łatwiejsze niż myślisz, ale osobiście przyznam się, że ja moich dwóch Fleurek z dzieciństwa nie rootowałam – bo wyglądają po prostu na bardzo kochane 🙂 ależ oczywiście że zrobię wpis, nie ma sprawy. W sobotę lub w niedzielę będzie.

      Like

  8. Karina
    17 August 2014

    Nie wiem czemu ale wyświetliło mnie jako anonim 😦 Pozdrawiam
    Karina

    Like

    • fleurdolls
      17 August 2014

      Nie szkodzi, wiedziałam że to Ty 😀

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 20 March 2010 by in Fleur Dolls, Lalki Fleur and tagged , , , , .

Navigation

