Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Fleurs with Gifts – Fleur z Prezentami


Today’s subject will be Fleur dolls which were sold with extra gifts for the buyer. There were only five such dolls: Amazone, Beach, College, Grand Gala, and Famous Fashion. Obviously, these gifts were intended to make the doll more attractive. It is only a pity that out of 62 dolls, only five were sold with gifts. It may seem strange today that two of these gifts were brooches with sharp pins, something that wouldn’t be sold to children today.

Tematem dzisiejszego wpisu będą lalki Fleur sprzedawane z dodatkami-prezentami. Takich lalek było tylko pięć: Amazone (Amazonka), Beach Time (Czas na Plażę), College (Studentka), Grand Gala (Wielka Gala) i Famous Fashion (Słynna Moda – nie da się chyba tego lepiej przetłumaczyć…). Oczywiście te prezenty miały uczynić lalkę bardziej atrakcyjną. Szkoda tylko, że z 62 lalek tylko pięć sprzedawane było z dodatkami. Dzisiaj mogłoby się wydawać dziwne, że dwa z tych prezentów to broszki z ostrymi szpilkami, które na pewno nie byłyby sprzedane teraz dzieciom.

Amazone doll was sold with a small medal button-brooch. The button showed Fleur and her horse jumping through a horseshoe, with a slogan “Jump into the world of Fleur!” above.

Amazonka sprzedawana była z metalową broszką. Na broszce jest zdjęcie lalki Fleur i jej konia w skoku przez podkowę, ze sloganem “Jump into the world of Fleur!” (wskocz w świat Fleur!) na górze. Notatka od autorki bloga: bardzo mnie śmieszy gdy wspominam czasy kiedy nie znałam nic a nic angielskiego i z tego napisu rozumiałam jedynie słowo “Fleur”. W dodatku absolutnie nikt z rodziny lub znajomych nie mógł mi wyjaśnic co tam było napisane. Amazonka była moją pierwszą lalką Fleur i dopiero wiele lat później zagadka się wyjaśniła.

Beach Fleur came with cute blue sunglasses, decorated with Fleur flower stickers. The sunglasses are so small that they couldn’t possibly fit a little girl, rather they would fit a baby! Possibly they were intended to be worn by another larger doll, or even a teddybear. Sadly, the glasses are very poorly made and probably wouldn’t survive one trip to the beach.

Fleur Plażowiczka miała jako dodatek ładne niebieskie okulary słoneczne z naklejkami w kształcie Fleurkowych kwiatków. Okulary te są tak małe, że nie mogłyby być noszone przez mała dziewczynkę, może raczej niemowlę! Być może są one przeznaczone dla większej lali lub nawet dla misia. Niestety, okulary są bardzo niedbale zrobione i chyba nie wytrzymałyby nawet jednej wyprawy na plażę. 

Probably the nicest accessory is College Fleur’s little notepad and pencil. A little green clipboard with a flower clip holds a tiny green notebook. There is also a little pencil and an eraser in the shape of Fleur logo. This set is really well made and very pretty.

Chyba najśliczniejszym ze wszystkich dodatków jest mały notesik i ołówek od Fleur Studentki. Jest to malutka podkładka ze spinaczem w kształcie kwiatka z małym zielonym notesikiem, malutkim ołóweczkiem i gumką-myszką w kształcie logo Fleur. Ten prezent jest solidnie zrobiony i naprawde śliczny.

Famous Fashion Fleur was probably trying to encourage little girls to knit. She was sold with small child-size plastic knitting needles and two bundles of yarn in the same colours as the doll’s outfit – pink and purple (which in my pictures looks almost blue). Also included was the Mini-Knippie magazine, which contained suggestions on fun things to do with Fleur and ads for other toys. The advertisement for the doll shows a little girl knitting something new for her doll.

Fleur-Słynna Moda chyba miała na myśli reklamowanie robótek na drutach dla dziewczynek. Sprzedawana była z plastikowymi drutami w rozmiarze dziecięcym i dwoma motkami wełny w tych samych kolorach co ubranko lalki – różowym i fioletowym (który na moich zdjęciach wygląda na niebieski). Było też czasopismo Mini-Knippie, które zawierało sugestie różnych zabaw z lalką oraz inne zabawki. Reklama pokazuje dziewczynkę robiącą coś nowego na drutach dla swojej lalki.

Grand Gala Fleur was sold with jewellery for a little girl – a plastic necklace and brooch. The brooch was shaped like a bow. The necklace was made of small square beads in different colours, some of them blue to match the bow.

Wielka Gala Fleur sprzedawana była z biżuterią dla małej dziewczynki – plastikowym naszyjnikiem i broszką. Broszka miała kształt kokardki, a naszyjnik zrobiony był z małych kwadratowych koralików w różnych kolorach, niektóre były niebieskie tak jak broszka.

14 comments on “Fleurs with Gifts – Fleur z Prezentami

  1. Alienora
    2 April 2010

    Agnieszka czemu mi się nie chwalisz, że masz wreszcie bloga Flerkowego?????
    Ale się cieszę:))))) A ja wczoraj wyciągałam moje zapudełkowane Flerki, i myślałam o Tobie, i oooo taka niespodzianka:))))

    Like

    • fleurdolls
      2 April 2010

      A bo miałam się chwalić w przyszłości, blog dopiero otwarty dwa tygodnie 😉 Jak chcesz żebym o czymś napisała specjalnie to daj znać. Ja też Twoj blog ciągle odwiedzam! Mam nadzieję że Twoje zapudełkowane Flerki mają się dobrze! Wiedziałam tak czy siak że w końcu blog znajdziesz! 😀

      Like

  2. Alienora
    2 April 2010

    Moja siostra miała College Fleur, a ja na tych karteczkach z notesika pisałam listy do Pożyczalskich:)))

    Like

    • fleurdolls
      2 April 2010

      A mi było zawsze bardzo żal pisać na tych karteczkach, dlatego mój notesik jest w stanie nietkniętym! 🙂

      Like

  3. dollcollector
    2 April 2010

    tez bym nie byla w stanie niszczyć wtedy tego notesika. tak samo gumeczki!

    Like

    • fleurdolls
      3 April 2010

      Oczywiście, bo przecież szansa na kupienie/dostanie drugiego egzemplarza była raczej żadna, prawda? Ja nawet myślałam jak skopiować ten papier i powiększyć do rozmiarów zwykłego notesu, ale jeszcze nic nie wymyśliłam… 😉

      Like

  4. Didken
    2 April 2010

    “Jump into the world of Fleur” that’s a fabulous slogan, very catchy!
    To me the necklace and brooch from Grand Gala reflects perfectly what was the 80s from a little girl’s point of view: all softy pastels rainbows colors and sweetness and happiness everywhere. By the way, I love the shiny plastic of these, they looks like candies:p

    Like

    • fleurdolls
      3 April 2010

      Hey D! 😀 Yes it is a good slogan, but when I was a little girl I had no idea what it meant, and nobody could tell me! So I only understood the word “Fleur” until I became an adult and started learning English!
      I love this necklace too, yes it is very 80s you are so right. And the bow-shaped brooch is very 80s as well, I remember so many little girls wearing them, it was so fashionable… I did think at first the necklace is made of candy, but it is not! Probably a good thing, I wouldn’t have this necklace today if it was! 😀

      Like

  5. lilavati112
    9 April 2010

    Ha ja też pamiętam z mojego dzieciństwa College Fleur, ale to była brunetka. Niestety nie wiem co się z nią stało….
    Strasznie podoba mi sie ta plażowiczka:)

    Like

    • fleurdolls
      9 April 2010

      A to szkoda, może kiedyś odzyskasz podobną College Fleur? 🙂
      Plażowiczka to jedna z moich ulubionych, już dlugo bezskutecznie szukam jej w niebieskim stroju, ale na razie bez skutku!

      Like

  6. MIlenaKarolina
    22 December 2010

    Ja mam Grand Gala dostałam ją w dzieciństwie od rodziców. Kupili w Peweksie. Niestety prezenty zaginęły. został mi nieco sfatygowana suknia , Laka sporo przeszła. Napiszę o niej coś na blogu. Pozdrawiam serdecznie

    Like

    • fleurdolls
      29 December 2010

      Cześć i witam, ooo to relikwia z Peweksu! 😀 Uwielbiam takie lalki! Napisz coś o niej koniecznie i pokaż jakieś zdjęcia, bardzo lubię oglądać Flerki innych kolekcjonerów! Z mojego Peweksu zapamiętałam tylko trzy lalki Fleur – Amazonke, Tennis Star i Alpine.

      Like

  7. Anonymous
    9 August 2012

    miałam amazonkę z czarnymi włosami 🙂

    Like

    • fleurdolls
      10 August 2012

      Moja Amazonka była blondynką, ale ta z czarnymi włosami ze zdjęcia na pudełku bardzo mi się podobała! 🙂

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 27 March 2010 by in Fleur Dolls, Lalki Fleur and tagged , , , , .
