Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Knitted Ballerina – Baletnica Robiona Na Drutach


I have a book called “Toys to Knit”, which is, obviously, about knitting toys 😀 After knitting piles of doll outfits I decided to have a go at making an actual doll. This took quite a while, and I learned a lot from the first one – I am sure my future dolls will be of better quality. The book itself is very good with lots of great items to make, unfortunately it has one flaw – it is meant to be for both beginners and advanced knitters, but I would not recommend it to a beginner. The instructions are at times confusing and there are some mistakes in the patterns. However, the book is wonderful and an advanced knitter will surely be delighted with it.

Mam książkę “Zabawki Robione Na Drutach”, która jest oczywiście o robieniu zabawek na drutach 😀 Zrobiłam już na drutach całe góry ubranek dla lalek i zdecydowałam spróbować zrobić całą lalkę. Zajęło to trochę czasu i robiąc pierwszą lalkę nabyłam dużo doświadczenia – na pewno moje przyszłe lalki będą lepszej jakości. Sama książka jest bardzo dobra z wieloma wzorami różnych zabawek, niestety ma jedną wadę – ma być dla początkujących i dla doświadczonych czytelników, ale dla początkujących na pewno się nie nadaje. Instrukcje są czasami niejasne a wzory mają kilka błędów. Pomimo tego sama książka jest wspaniała i zaawansowany “robotnik na drutach” będzie z niej bardzo zadowolony. Niestety nie wiem czy książka ta kiedykolwiek była lub będzie przetłumaczona na język polski.

The first page shows some of the toys which can be knitted from this book.

Na pierwszej stronie jest zdjęcie niektórych zabawek zrobionych z wzorów w książce.

My first project was the ballerina doll, but I wanted to modify her – change the colours and give her a very full tutu. The photo below is from the book.

Na mój pierwszy projekt wybrałam lalkę-baletnicę, ale ze zmianami – wybrałam inne kolory oraz uszyłam bardzo puszyste tutu. Fotka poniżej jest z książki.

In progress – all the pieces are ready to be stitched. I also made her a white wrap top and white undies. I didn’t make legwarmers because I didn’t like them.

Postęp – wszystkie części gotowe do zszywania. Zrobiłam też białą bluzeczkę kopertową i majteczki. Nie zrobiłam natomiast getrów bo mi się nie podobały.

Voilà! The finished doll! 😀 Her skirt has five layers of tulle, and I made her slippers from another pattern in the book.

Voilà! Oto ona! 😀 Jej spódniczka ma pięć warstw tiulu, a jej baletki zrobione są z innego wzoru w tej samej książce.

I already started my next project – the geisha. She will be very different from this picture in the book!

Już zaczęłam mój następny projekt – gejszę. Będzie zupełnie inna od tej na zdjęciu z książki!

I also love the fairy and I have many ideas on how to improve her as well.

Bardzo podoba mi się też wróżka, mam wiele pomysłów aby ją ulepszyć.

I have also been thinking about one-of-a-kind knitted dolls I could make. A good friend of mine, Ben, is currently making a Lady Gaga knitted doll! 😀 Following his example I had ideas for the following dolls:

–         Robert Smith of The Cure

–         Edward Cullen from Twilight

–         Martin Gore from Depeche Mode

–         The White Stripes (Jack and his sister)

–         Marilyn Monroe

Myślałam też jakie jedyne w swoim rodzaju lalki mogłabym zrobić. Mój przyjaciel Ben właśnie robi na drutach Lady Gaga! 😀 Za jego przykładem miałam takie pomysły:

–         Robert Smith z zespołu The Cure

–         Edward Cullen ze Zmierzchu

–         Martin Gore z zespołu Depeche Mode

–         Jack i jego siostra z zespołu The White Stripes

–         Marilyn Monroe

I plan to start with Edward as soon as I finish the geisha. Will share pictures for sure! 😉

Planuję zacząć Edwarda jak tylko skończę gejszę. Na pewno pokażę zdjęcia! 😉

10 comments on “Knitted Ballerina – Baletnica Robiona Na Drutach

  1. RudyKrólik
    21 June 2010

    Jejku, jakie to wszystko ładne! Moja babcia robiła cuda na drutach, ale nie zdążyłam jej podrzucić żadnej literatury :(, a przecież teraz i w Polsce można kupić książki o tej tematyce. Chyba muszę przysiąść i zacząć się uczyć. Oczka prawe i lewe umiem robić, w końcu ułomna nie jestem- jakoś dam radę…
    …Tylko czy się godzi dla synka baletnice dziergać?
    I mam osobistą prośbę: pokaz koniecznie Lady Gagę jak kolega skończy, bo mnie ciekawość zeżre 😉

    Like

    • fleurdolls
      21 June 2010

      No właśnie, sprawdziłam na necie i widzę, że są takie książki po polsku, to wspaniałe! Gorąco zachęcam do zaczęcia jakiegoś projektu drutowego – sama umiejętność robienia prawych i lewych oczek to 80% sukcesu! Proponuję znaleźć kogoś kto może pokazać resztę, chociaż przyznam się, że sama korzystam z YouTube gdzie jest mnóstwo instrukcji robienia na drutach 😉 w książce jest wzór na małego marynarzyka oraz na różne chłopięce zabawki takie jak słonie i węże. A w temacie Lady Gaga, powiedziałam Benowi o Twoim komentarzu, bardzo się ucieszył i już w tym tygodniu kupi wszystko potrzebne do zrobienia jej pierwszego kostiumu! Na pewno potem już to długo nie potrwa 😀

      Like

  2. Scottie
    21 June 2010

    Agnes,your dolls are sensational!!! I’m knitting a slew of fashion doll outfits for my Barbies,Jems,Tammy dolls,She-Ra dolls and of course Fleur. Currently, I’m working on a very special project (actually 2 projects simultaneously). I’m posting a website to display them for you to see. You work is SUPERB!!!!!! Keep up the divine work. I’ll have pictures to finally send you, however I have so many dolls to photograph I’ve used up most of my camera’s memory card. I’m so proud of you, you’re extremely talented!

    Like

    • fleurdolls
      21 June 2010

      Hey, thanks a lot! 🙂 Well I only made one doll so far, but the geisha is in progress already. I can’t wait to finish her, I plan to have a large collection of these dolls. I have so many ideas on how to modify them and dress them, they will keep me busy for ages! I would love to see your pictures, please send a link to your website when it is ready!

      Like

  3. makarrena
    21 June 2010

    Świetna!!! Twoja jest dużo ładniejsza niż ta w książce, czekam z niecierpliwością na Edzia 😉

    Like

    • fleurdolls
      21 June 2010

      Dzięki kochana, Edzio będzie zaraz po gejszy. W sobotę idę kupić mu odpowiednią włoczkę. Szukam też w necie oczu lalkowych w kolorze bursztynu 😉 Miło mi, że moja lala Ci się tak podoba!

      Like

  4. Joanna
    24 August 2010

    Piękna ta Twoja baletnica!

    Like

    • fleurdolls
      28 August 2010

      Dziękuję, teraz pracuję nad gejszą, ale jakoś nie moge skończyć… dużo roboty! 🙂

      Like

  5. erynnis
    26 August 2010

    Baletnica boska! i nie mogę się doczekać Martina Gore, to będzie hit!!!

    Like

    • fleurdolls
      28 August 2010

      Cierpliwości kobieto, jeszcze nie zaczęłam Edwarda! 😀

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 20 June 2010 by in Knitted Dolls, Lalki Robione Na Drutach and tagged , , , .
