Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Fleur’s Gowns – Suknie Fleur


Continuing with the categories idea – today’s selection is Fleur’s gowns. Again, it’s a surprise as to how many there were in total! I toyed with the idea of including all of evening wear – like Disco Dance etc, but I have decided to make it a separate category. So today we have only the long, formal, and bridal gowns. As before, the outfits are first, followed by dolls, and then bridal. Enjoy! 😀

Kontynuując temat kategorii – dzisiejszy wybór padł na suknie. Znowu ich ilość była niespodzianką, jest ich dużo! Myślałam o dodaniu też innych strojów wieczorowych – jak Disco Dance itd, ale zdecydowałam że będą one w osobnej kategorii. A więc dzisiaj mamy tylko zwykłe suknie, suknie wieczorowe oraz ślubne. Jak poprzednio, na początku są ubranka, potem lalki, a na końcu suknie ślubne. Miłego oglądania! 😀

Note for outfit 1206 – although Fleur is wearing it in the bedroom in the photo below, it is not a sleeping gown – who wears a hat to bed? 😉

Notka do ubranka 1206 – chociaż Fleur pozuje w sypialni na promocyjnej fotce, nie jest to koszula nocna – kto nosi kapelusz do łóżka? 😉

Gowns worn by dolls – Suknie noszone przez lalki.

Note for the bridal gowns – I left these without promo photos, because I do not have a good quality promo photo for Wedding Fleur, unfortunately! The other two promo photos can be found on the Fleur website, under Outfits and Dolls.

Notka do sukni ślubnych – nie dodałam tutaj fotek promocyjnych, bo niestety nie mam dobrej jakości fotki Wedding Fleur. Pozostałe dwie fotki są oczywiście na stronie o Fleur, w ubrankach (Outfits) i lalkach (Dolls).

16 comments on “Fleur’s Gowns – Suknie Fleur

  1. świstak
    12 July 2010

    Uwielbiam lalki w sukniach ślubnych!!!!!!!!!

    Like

    • fleurdolls
      12 July 2010

      A to super, nie wiedziałam! 🙂 Szkoda, że Fleur miała tylko trzy, w porównaniu z Sindy lub Barbie to bardzo mało!

      Like

  2. maja
    12 July 2010

    You’ve got My fair Lady complete!!! Envy 😉

    Like

    • fleurdolls
      12 July 2010

      Lovely to see you Maja, thanks for your comment! Yes I have her at last, I never photographed her before, this is the first time! 😀

      Like

  3. RudyKrólik
    12 July 2010

    Jak już kiedyś pisałam, ciągle mam suknię od mojej Bride Happiness i jestem ciągle pod wrażeniem misterności jej wykonania. Każdy szew, każda kokardka i koronka są cudowne! Dodatkowo, po tych 20 latach suknia nabrała barwy kremowej, co dodaje jej staromodnego czaru.
    Teraz zaważyłam, że na jakimś “trupku” nabyłam suknię ślubną 1220 i tu jestem nieco rozczarowana, bo jej wykonanie jest kiepskie- gdybym jej widziała tutaj to nadal wierzyłabym, że jest to jakiś “podróbkowy” chłam. I nie chodzi mi o to, że suknia się rozłazi od złego przechowywania, ale jest zwyczajnie nieładna.

    I pomimo lat nadal jestem zakochana w Fleur Grand Gala, gdybym tylko potrafiła szyć, to ubrałabym moją Fleurkę, właśnie w taką kieckę… ech… rozmarzyło mi się

    Like

    • fleurdolls
      12 July 2010

      Widziałam Twoją suknię na blogu, chyba nawet zostawiłam komentarz pod tamtym wpisem… rzeczywiście suknia Brides Happiness jest najlepiej i najpiękniej uszyta ze wszystkich trzech. Ma też bardzo piękny fason. Co do 1220 to masz rację – zauważyłam że ubranka sprzedawane na lalkach Fleur były ogólnie lepszej jakości niż te sprzedawane w pudełkach. Nietety, to się NIE odnosi do sukni Wedding, to dopiero jest kiepska robota, a w dodatku z materiału który ledwo doczołgał współczesnych czasów… 1220 jest lepsza niż Wedding jakościowo. Może gdyby rękawy były jakieś inne suknia wyglądałaby lepiej?

      Co do Grand Gala – wiesz że nie trudno je znależć, pojawiają się regularnie, może skusisz się do zakupu? 😉

      Like

    • RudyKrólik
      12 July 2010

      Przyznam bez bicia, że odprułam rękawki od tej sukni (zanim się dowiedziałam, że to Flerkowa) bo też mi się wydawało, że to one psują całą suknię. Niestety efekt nadal opłakany 😐

      Like

    • fleurdolls
      12 July 2010

      Hmmm… naprawdę? Może byłoby lepiej gdyby były sciągnięte w falbankę przy dłoni… albo najlepiej żeby cała suknia schowała się do pudełka! 😉

      Like

  4. Alienora
    12 July 2010

    Mam wszystkie 3 ślubne:))) tylko Brides Happiness w średnim stanie niestety. Kiedyś widziałam chyba podróbkę Wedding – miała spódnicę nie z 3 tylko z 4 falbanami. 1220 faktycznie wypada najsłabiej.

    Like

    • fleurdolls
      12 July 2010

      Gratuluję całego zestawu – czy wiesz że suknia Wedding jest bardzo rzadkim okazem? 🙂 Masz unikat! Nigdy nie widziałam podróbki, ale na pewno istnieją gdzieś tam. Przyznam że osobiście nie jestem fanką sukni ślubnych, ale 1220 mi się podoba, szczególnie ten duży kapelusz, a sama suknia ładnie się układa na lalce. Sam materiał może nie jest zbyt dobrze trafiony, bo wygląda raczej jak firanka niż koronka w skali dla lalki. Ale ogólnie nie jest źle! 😀

      Like

  5. ziutek44
    31 July 2010

    a mnie sie ostatnio udało nabyć z vintage Petra sukienkę Spring. Niestety bez kapelusza i troche zmaltretowaną. ale i tak sie cieszę:)

    Like

    • fleurdolls
      8 August 2010

      A to super, to jedna z moich naj-ulubieńszych sukienek Fleurkowych! Aż trudno uwierzyć, że jest ona z roku 1978, dobrze wytrzymuje przez te wszystkie lata! 😀

      Like

  6. luci
    24 November 2013

    Miałam suknię 1220. Dostałam ją na gwiazdkę. To była moja najlepsza gwiazdka w życiu – bo jedyna, kiedy dostałam coś dla lalek 😉 Niestety zapodział mi się gdzieś ten czepek. Bardzo mnie to martwi.

    W ogóle to jestem absolutnie urzeczona Twoim blogiem. Nie wiem jak to ująć w słowa, ale chodzi o to, że moje serce było od lat rozdarte. Mam w domu mini muzeum Barbie lat 80-tych przez co ani czasowo, ani finansowo ani metrażowo nie stać mnie żeby zbierać też Fleur. Jak zobaczyłam te wszystkie lalki na Twoim blogu, to poczułam jakąś taką straszną radość i ulgę, że zebrałaś tyle Fleur i tyle materiałów o nich i ja mogę teraz po prostu to wszystko przeczytać, dowiadywać się o tych lalkach rzeczy, które od lat mnie nurtowały, oglądać te wszystkie zestawienia, zdjęcia lalek i materiały, o których nie miałam pojęcia i nigdy samodzielnie nie miałabym szansy do nich dotrzeć. Podziwiam pracę, którą włożyłaś w teksty, zdjęcia, zbieranie informacji ( i lalek również oczywiście 😀 ) i jestem Ci po prostu okropnie wdzięczna 🙂

    Like

    • fleurdolls
      20 December 2013

      Ależ jest mi bardzo miło! 😀 zobaczę czy mam ten nieszczęsny czepek, może gdzieś się dodatkowy pląta… bardzo się cieszę, że trafiłaś na mój blog – w nowym roku mam zamiar pisać o wiele więcej o Fleur, bo jest jeszcze tyle do opisania… Fleurki zaczęłam kolekcjonować już około 12 lat temu i założyłam sobie cel rzetelnego zebrania wszystkiego co kiedykolwiek było dla nich wyprodukowane, nawet różnych “odchyleń” od normy, czyli ubranek uszytych z przypadkowych materiałów itd. Dlatego wielu rzeczy mam po dwa lub trzy egzemplarze itd. To jest duży zbiór, zabiera dużo miejsca, plus mam jeszcze nieliczne Barbie, Tammy itd. Ale Fleur jest zawsze pierwsza 😀

      Like

  7. luci
    29 January 2014

    Ojej! Jeżeli miałabyś zbędny ślubny czepek, to ja zawsze 🙂 Szukam mojego w amoku. Zeszłam nawet do piwnicy, gdzie jest brudno i zimno. I nic.

    Czy dobrze mi się wydaje, że nikt przed Tobą nie zebrał tylu Fleur, a w każdym razie nie opisał ich, nie zrobił zdjęć i nie podzielił wiedzą o tych lalkach z resztą świata?

    Like

    • fleurdolls
      29 January 2014

      Dobrze Ci się wydaje 😉 może gdzieś ktoś ma jeszcze taką dużą kolekcję, ale się nie ujawnia? A czepek sprawdzę jak najszybciej, będę w kontakcie 🙂

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 11 July 2010 by in Fleur Dolls, Lalki Fleur and tagged , , , , .
