Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

OOAK Fleurs – Fleurki OOAK (One Of A Kind)


And so after a short absence, the Fleur blog is updated once again! 😀

I have decided to write about OOAK Fleurs today. It is not only a personal preference, but also an encouragement – there aren’t too many OOAK Fleurs in existence. I would love to see more of them! Fleurs are the perfect candidates for OOAKs – their faces have little variation, just begging for a repaint, and their hair, especially the ponytails, is so scarcely rooted that an entire new hairstyle and look can be created from a ponytail doll. To clarify, OOAK means “one of a kind”, which means a doll customized to be unique. This can be achieved with a new outfit, new hair, new face paint, or an entire custom-made creation using all of these. Yes this takes a lot of work, but the results are worth it!

A więc, po krótkiej przerwie, blog Fleurkowy wraca do życia! 😀

Zdecydowałam napisać dzisiaj o Fleurkach OOAK. Nie jest to tylko osobista preferencja, ale także zachęta – na świecie nie ma wielu OOAK Fleurek. Chciałabym zobaczyć ich więcej! Fleurki są wspaniałymi kandydatkami na OOAK – ich twarzyczki prawie wcale się nie różnią, a więc przemalowanie może być idealne, a ich włosy, szczególnie te oryginalnie uczesane w kucyk, są tak skąpo rootowane, że można dać im zupełnie nowe uczesanie i wygląd. Dla wyjaśnienia, OOAK znaczy “one of a kind” czyli “jedyne w swoim rodzaju”, wyrażenie to używane jest dla lalek, w których coś było zmienione aby powstał unikat. Może to być nowe ubranko, nowe włosy, nowo namalowana twarz, albo lalka całkowicie zmieniona tymi wszystkimi metodami naraz. Tak, to bardzo dużo pracy, ale rezultaty są wspaniałe!

First I would like to show you my newest creation – Disco Fleur! She has been patiently waiting for a hair restyle and new lips for almost one year. This is what she looked like before:

Najpierw pokażę moją najnowszą kreację – Fleurkę Disco! Czekała na uczesanie i namalowanie nowych ust prawie rok czasu. Oto jak wyglądała przedtem:

And this is what she looks like now! She wears an original Disco Fleur outfit from the 70s.

A tak wygląda dzisiaj! Ubrana jest w oryginalne ubranko od Disco Fleurki z lat 70.

When I think of Fleur I immediately remember the 80s, and so I created my very own 80s Fleur. You already saw her in the topic about the yellow furniture 😉 I gave her new hair and knitted her a long sweater and legwarmers from two least complimentary colours!

Gdy myślę o Fleurkach, od razu przypominają mi się lata 80. Dlatego zrobiłam moją własną Fleurkę z klimatem tamtych lat. Już raz widzieliście ją we wpisie o żółtych mebelkach 😉 wszyłam jej nowe włosy i zrobiłam na drutach długi sweter i getry w jak najmniej pasujących do siebie kolorach!

One of my favourite OOAK Fleurs is the Victorian one. She wears a dress borrowed from Victorian Barbie (from the Great Eras Collection), including the rose in her hair. When I originally rooted her hair I did not intend to make her into a Victorian lady. I simply had no idea what to do with her, until one day I put that dress on her and it just looked perfect. So she stayed that way – shocking orange hair and super conservative dress. Nice contrast!

Jedna z moich ulubionych OOAK Fleurek to wiktoriańska dama. Ubrana jest w sukienkę od Victorian Barbie (z kolekcji Great Eras), nie pomijając róży we włosach. Nie zawsze miała ona być wiktoriańską damą – gdy skończyłam pracować nad tą fryzurą nie miałam na lalkę żadnego pomysłu. Pewnego dnia włożyłam na nią tę sukienkę i już było to jasne. I tak została – szokująco pomarańczowe włosy i bardzo konserwatywna suknia. Fajny kontrast!

And here is what she looked like in more conservative surroundings – the photos are by Ewelina, taken in an old library.

A tak wyglądała wiktoriańska dama w swoim żywiole – sesja zdjęciowa Eweliny w pewnej bardzo starej bibliotece.

It is very obvious that Fleur loves Barbie’s clothes (although they don’t always fit, Barbie has bigger boobs and smaller waist). Here are two Fleurs, both with new hair, wearing Suburban Shopper repro, and Red Flare/Silken Flame combo.

Naturalnie Fleurki kochają ubranka Barbie (chociaż nie wszystkie pasują, Barbie ma większy biust i mniejszą talię). Oto dwie Fleurki, obie z nowymi włosami, ubrane w reprodukcję Suburban Shopper, oraz komplet Red Flare/Silken Flame.

As already shown with Barbie, OOAK can be simply created by putting a Fleur into clothes which are not her own. For example, the Fleurs below are wearing clothes made by my Grandma, when I was a little girl.

Jak widać z przykładu Barbie, OOAK Fleur może być wykreowana po prostu przez nałożenie na nią ubranka, które nie jest jej. Na przykład, Fleurki poniżej ubrane są w ubranka, które zrobiła moja Babcia gdy byłam małą dziewczynką.

And further, sometimes you may find some cute doll clothes that are just perfect for a particular doll. The Fleurs below are wearing, from left: a pink twinset made for me by my friend Anita and a skirt from one of the 1288 outfits; a dress made by me from a Sindy dress pattern which looks particularly good on this doll; and a dress I found on eBay which was perfect for the doll with yellow hair rerooted by me and styled into a crown.

Kontynuując, czasami zdarza się znaleźć śliczne ubranka dla innych lalek, jakoś idealnie pasujące do którejś z Fleurek. Fleurki poniżej ubrane są, od lewej, w: różowy komplet zrobiony specjalnie dla mnie przez moją przyjaciółkę Anitę i spódnicę przerobioną z jednego z ubranek nr 1288; sukienkę uszytą przeze mnie ze starego wykroju od Sindy, a która wygląda wyjątkowo dobrze na tej właśnie lalce; oraz sukienkę kupioną na eBay która idealnie pasuje na Fleurkę z żółtawymi włosami uczesanymi w koronę.

Next two examples of same: black dress and hat with red accents which perfectly match this Fleur’s hair, and a dress I bought on eBay because it was beautiful.

Następne dwa przykłady: czarna sukienka I kapelusz z czerwonymi akcentami, które są dokładnie tego samego koloru co włosy Fleur, oraz sukienka którą kupiłam na eBay bo bardzo mi się spodobała.

I think the easiest way to create an OOAK doll is to start with the hair. It is best to start with a doll whose hair is already very damaged, so you will not be sorry to take it all out and start again. Original hair can also be styled into a new look, and then a new outfit added. As usual, Flickr is an amazing source of inspiration, here are the results of “ooak Barbie” search.

Myślę, że najłatwiej stworzyć lalkę OOAK od nowych włosów. Najlepiej zacząć od takiej lalki, której włosy są już bardzo zniszczone, nie będzie wtedy żal się ich pozbyć i zacząć od nowa. Oryginalne włosy lalki mogą też być uczesane w nową fryzurę, a potem można już dodać nowe ubranko. Jak zwykle, Flickr jest nieocenionym źródłem inspiracji, oto rezultat szukania pod hasłem “ooak Barbie”.

20 comments on “OOAK Fleurs – Fleurki OOAK (One Of A Kind)

  1. świstak
    8 August 2010

    przemiana fleur disco na plus , i podobaja mi się zdjęcia czarno białe FAJNE:)::)

    Like

    • fleurdolls
      10 August 2010

      Disco jest w tej chwili moją ulubioną panną, stoi tu obok mnie i przygląda się jak piszę… bardzo się cieszę że Ci się podoba! 😀

      Like

  2. allmode
    8 August 2010

    Piękne 🙂 zwłaszcza wiktoriańska dama – włosy i suknia idealnie do siebie pasują.

    Like

    • fleurdolls
      10 August 2010

      Nawet te kolory? Pomyślałam, że gdybym robiła ją od nowa to dałabym jej jakiś bardziej konserwatywny kolorek… ale od tamtej pory aż tyle roboty nie chciało mi się robić HA HA 😉

      Like

  3. RudyKrólik
    9 August 2010

    Ależ Ty masz tych Fleurek! I jakie one cudne 🙂 Disco Fleur- cudowna! Uwielbiam te klimaty z lat 80-tych i przymierzam się do tego, żeby którąś z moich Barbie zrobić disco. A Wiktoriańska Dama- po prostu zatyka, zwłaszcza na tych czarno białych zdjęciach. W ogóle podobają mi się Twoje rerooty, sama jak macam moją Fleur to za każdym razem nie mogę się nadziwić jakości włosów jakie wszczepiłaś jej w łepetynkę 🙂 Nic tylko głaskać… i głaskać… i głaskać XD

    Like

    • fleurdolls
      10 August 2010

      Dzięki kochana, nadal mam więcej ubranek niż Fleurek więc może one też kiedyś zrzucą te OOAK szatki i nałożą coś bardziej swojskiego 😉 oprócz Wiktoriańskiej Damy oczywiście, ta zostanie jak jest. Uwielbiam te zdjęcia czarno-białe, od razu widać przy moich jaką dużą różnicę robi dobry aparat… bardzo się cieszę że Twoja Fleurka Ci się podoba, bardzo a bardzo! 😀

      Like

  4. maja
    10 August 2010

    Keep up the good work! You may add my black Fleur if you like.

    Like

    • fleurdolls
      10 August 2010

      Hi Maja, I would love to add your Fleur, unfortunately I haven’t saved any pictures of her onto my computer. Do you want to email me some, or did you re-start your website already? 🙂

      Like

    • maja
      10 August 2010

      I’ll put it on Flickr if I have time, this weekend

      Like

    • fleurdolls
      10 August 2010

      That is a great idea Maja 😀 why don’t you put all your photos on Flickr, it’s really great, and the more Fleur photos the better!

      Like

  5. ziutek44
    10 August 2010

    Afro jest rewelacja!! Poza tym strasznie podobaja mi się Fleurki w kolorowych włosach! Zwłaszcza ta z tym “morskim” owłosieniem i siwymi kitkami:) – sa bardzo oryginalne!

    Like

    • fleurdolls
      10 August 2010

      Dzięki! 😀 Mam jeszcze ich kilka, ale nie zrobiłam im zdjęć. Pierwsza była ta z niebieskimi włosami, ale jakoś potem nie chciało mi się robić takich kolorów… ale zmieniłam zdanie, teraz mam Fleur z zielonymi włosami, z fioletowymi, pomarańczowymi, żółtymi, złotymi… na razie nie mam planów robienia następnej, chyba że jakiś konkretny pomysł wpadnie mi do głowy. Włosy do afro były kupione już zakręcone, są kiepskiego rodzaju w porównaniu z nylonem, ale efekt mi się też podoba, tylko nie można ich czesać.

      Like

  6. makarrena
    12 August 2010

    Świetnie wyglądają, wiktoriańska dama jest rewelacyjna, fajne są też te w kolorowych włosach 😀

    Like

    • fleurdolls
      28 August 2010

      Dzięki Marzena, a wiesz jak zrobiłam pierwszą (miała pomarańczowe włosy) to nie byłam pewna czy zrobię więcej, ale dla niektórych Fleurek to pasuje. Czasami lepiej mieć określony pomysł na strój a potem dopasować włosy 🙂

      Like

  7. Joanna
    24 August 2010

    Wiktoriańska powaliła mnie na kolana! Przepiękna!

    Like

    • fleurdolls
      28 August 2010

      Fleurki pięknie wyglądają w takich strojach “z epoki”, może dlatego że są rzadkie, była taka tylko jedna Fleurka – My Fair Lady (można ją zobaczyć w temacie o sukniach). Oczywiście mam pomysły na następne, ale jak zwykle muszą czekać na swoją kolejkę 🙂

      Like

  8. Joanna
    24 August 2010

    Tu ktoś wyprzedaje kolekcję, w tym jedną Fleur i oryginalny dresik 🙂
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5802050

    Like

    • fleurdolls
      28 August 2010

      Ten pan ma ładne rzeczy na sprzedaż, ale niestety psuje wartość dla kolekcjonerów wyjmując lalki i ubranka z pudełek. Poprzednio miał też lalkę która miała ciałko z lat 70 a głowe z lat 80 – składanka. Ta historyjka z hinduską księżniczką jest nieprawdziwa. Ale oczywiście może on o Fleurkach nic nie wiedzieć, co się często zdarza 😉 służę radą gdybyś chciała coś od niego kupić.

      Like

  9. Daguchna
    27 January 2011

    Dopiero teraz, chyba 3 czy 4 raz przeglądając te zdjęcia, zauważyłam jedną śmieszną rzecz – Twoja wiktoriańska dama przez te pomarańczowe włosy w kontraście ze staroświecką suknią bardzo przypomina mi postać Beatrice z serialu anime “Umineko no naku koro ni”: http://images.wikia.com/umineko/images/2/25/Beatrice.jpg nawet fryzurka trochę zbliżona 🙂
    Poza tym świetna robota. Zawsze podziwiałam ludzi, którzy potrafili robić OOAK-i 🙂

    Like

    • fleurdolls
      31 January 2011

      O kurka, w życiu nie widziałam tej animowanej facetki, rzeczywiście podobieństwo jest niesamowite! Zupełnie jakby było planowane… jakie masz bystre oko dziewczyno, dzięki! 😀

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 8 August 2010 by in Fleur Dolls, Lalki Fleur and tagged , , , .
