Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

I blame Icare! To wszystko wina Icare!


It had to end this way… Icare, it’s all your fault! 😀 Your beautiful photographs, your beautiful 80s Barbies, and your ability to present each Barbie in such a way, that it’s hard to resist buying her! Completely without any restraint I went back on eBay… to look for 80s Barbie dolls! I’m sitting here now, looking at the little group in front of me… not all of them are from the 80s, but it’s a good start. A few more are on their way at the moment, today I was very disappointed with the postman, he didn’t show up, and I was expecting more Barbies! Today I planned to do a big spa, to make these Barbies glisten again. Spa will have to wait until tomorrow…

No i musiało się tak skończyć… Icare, to wszystko Twoja wina! 😀 Twoich pięknych fotografii, pięknych Barbie z lat 80., oraz talentu do prezentowania każdej Barbie tak, że aż trudno powstrzymać się przed jej kupnem! Wzięłam i zupełnie bez okrucha silnej woli z powrotem wróciłam na eBay… w poszukiwaniu lalek Barbie z lat 80! Siedzę teraz w domu, patrzę na leżącą przede mną grupkę… nie wszyskie pasują rocznikiem, ale dobry początek jest. Jeszcze kilka idzie pocztą, swoją drogą baaaardzo zawiodłam się dzisiaj bo listonosz nawet się nie pojawił… a ma przyjść jeszcze kilka lalek! Dzisiaj miało być wielkie spa, wszystkie Barbie na wysoki połysk! Spa poczeka do jutra…

Today is a very gloomy day, no sun at all, the photos aren’t turning out as I planned… I have no inspiration. I hope today’s pics won’t be a disappointment! Usually, before I take any photos, I have a pretty good idea of what I want them to look like – today my imagination and reality didn’t even meet!

Dzisiaj jest bardzo ponury dzień, słońca ani na lekarstwo, zdjęcia nie wychodzą… nie ma weny. Mam więc nadzieję, że te dzisiejsze Was nie zawiodą! Zanim zacznę robić zdjęcia zawsze mam w wyobraźni taki ogólny efekt, który chciałabym uzyskać – dzisiaj moja wyobraźnia i rzeczywistość kompletnie się rozminęły!

Also I have a question – does anyone know how to make substitute rings for Barbie? I know they can be made from many things, but covering those original big holes in their palms is a problem. Besides, why do Barbie’s original owners pull out the rings? It’s not easy for a child to do, and the result is an ugly hole. What the heck? Leave the rings alone!

A jeszcze mam takie pytanie – czy ktoś ma pomysły na zastępcze pierścionki dla Barbie? Oczywiście można je zrobić z wielu rzeczy, ale problemem są te wielkie oryginalne dziury w dłoniach lalek. Chciałabym je czymś zakryć. Swoją drogą, dlaczego poprzedni właściciele Barbie wydłubują im pierścionki? Ani to łatwe dla dziecka, ani efekt końcowy nie jest estetyczny. Co za licho? Zostawić proszę pierścionki w spokoju!

And so… below are the partial results of my recent eBay madness. I would like to add that I’m not planning to create a new collection – first of all Barbies from the 80s are my favourites, secondly I have here somewhere a box full of original Barbie clothes, which are doing nothing… I want to dress the dolls and put them on display. When all the clothes are in use I will not buy any more Barbies. Of course, that is the plan, whether it will work is a question of time! 😉

A więc… poniżej częściowe rezultaty obecnego szaleństwa na eBay. Chcę wyjaśnić, że nie planuję zrobić z tego całej kolekcji – po pierwsze Barbie z lat 80 najbardziej mi się podobają, a po drugie mam tu gdzieś w pudełku zapakowane ubranka Barbie, które tak leżą i leżą… pora ubrać w nie lalki i wystawić na półki. Gdy już wszystkie ubranka będą “na wystawie” zakończę zakupy. To znaczy, taki jest plan, a co z tego będzie to czas pokaże! 😉

If anyone could help identify these dolls I will be grateful. The three Barbies from the 1990s will be for sale next week on this blog, plus a few outfits.

Gdyby ktoś mógł pomóc zidentyfikować te babki byłabym bardzo wdzięczna! Trzy Barbie z lat 90. będą na sprzedaż za tydzień na moim blogu, plus kilka ubranek. 

Furthermore, since it’s Year of the Tammy, and my Tammys look at me with disdain every time I open a new Barbie box – I bought another Tammy. She’s gorgeous, hair like new, needs a new outfit, so here’s her “before” look.

Następnie, ponieważ jest Rok Tammy, a moje lalki Tammy patrzą na mnie z wyrzutem za każdym razem gdy otwieram pudełko z nową Barbie – nabyłam też Tammy. Cudna lala, włosy prawie jak nowe no i potrzeba ją w coś ubrać, więc stan na zdjęciach jest “przed”.

Lastly, I’d like to show you my new Christie and ask – what’s the best way to make “safe” earrings, ones that won’t turn her ears green? Of course I could use a sewing pin, but I don’t want to use anything metallic. What else can be used for earrings? This Christie arrived wearing a blue Fashion Avenue outfit, which didn’t suit her at all, so I gave her a different one and I restyled her hair. Here’s her picture “before”. Originally she was the California Christie. Now I have two of them, the other one is an NRFB Sparkle Beach Christie, who will stay in her box for now, until I decide what to do with her. I think two is enough for my collection.

Na koniec chciałam Wam też pokazać moją nową Christie i znowu zapytać – z czego zrobić “bezpieczne” kolczyki, takie które nie zabarwią jej ucha na zielono? Oczywiście mogę wbić zwykłą ozdobną szpilkę krawiecką, ale przecież jest metalowa. Co innego nadaje się na kolczyki? Christie ta przybyła do mnie w ubranku Fashion Avenue, które kompletnie do niej nie pasowało, wiec dałam jej inne oraz uczesałam włosy. Oto zdjęcie “przed”. Oryginalnie była to California Christie. Christie mam teraz w sumie dwie, druga to NRFB Sparkle Beach Christie, która na razie pozostanie w swoim pudełku aż zdecyduję co z nią zrobić. Myślę, że dwie wystarczą do kolekcji.

Christie now. Christie teraz. 

Serdecznie dziękuję wszystkim czytelnikom, którzy wyróżnili mój blog: Marsowi, Pawłowi, Świstakowi, Mieszkowi, Ani i Barbie (mam nadzieję, że nikogo nie przeoczyłam?). Bardzo mi miło, mam nadzieję, że moje przyszłe pisanie będzie dla Was nadal interesujące! Wiem, że już dawno nie pisałam nic o Fleurkach, ale będę nadrabiać, obiecuję!

Moje nominacje:

Erynnis – za ogromną wiedzę i za to, że jest moją psiapsiółką

Lilavati – za pokazywanie różnych pięknych lalek, o których inaczej nic bym nie wiedziała

Mars – za jego męskie zainteresowanie lalkami

Icare – za piękne fotki i za dzielenie się nimi bez ograniczeń

Świstak – za niesamowity talent przywracania trupkom ich świetności oraz za szacunek dla lalek

Ania – za blog pełen czaru i dzielenie się swoimi krawieckimi dziełami

Mieszko – za ciągłą pomoc wszystkim bez wyjątku w identyfikowaniu różnych bezimiennych Barbie

Privace – za entuzjastyczne podejście do kolekcjonowania lalek

Rudy Królik – za poczucie humoru i rzadki talent przelewania go na wirtualny papier

Aleksja1988 – za łączenie pasji do lalek i klocków równocześnie

39 comments on “I blame Icare! To wszystko wina Icare!

  1. świstak
    19 February 2011

    lalki super pierwsza u góry i pierwsza z drugiego rzędu to chyba my first barbie , koniecznie powiedz mi czy będziesz sprzedawać z górnego rzędu tą drugą z lewej ( czyli lale z lat 90tych) ???

    Like

    • fleurdolls
      19 February 2011

      Też mi się tak wydaje, że ta bez grzywki to My First Barbie, nie jestem pewna czy ta z grzywką też… oczy mają prawie takie same!
      Co do Barbie o którą pytasz to jeszcze nie wiem, robię w tej chwili remanent (może znajdę w końcu tę suknię Crystal dla Ciebie, nie zapomniałam!), chyba jutro będę wiedziała co sprzedać a co zatrzymać, ok? 😉

      Like

    • BarbieCollector
      19 February 2011

      Tak, obie to ‘My First’ 80’s 😉

      PS. dzięki za wyróżnienie 😉

      Like

    • fleurdolls
      19 February 2011

      O to może nawet będę miała dla nich oryginalne ubranka, bo kilka mam 😀 dzięki! I nie ma za co 😉

      Like

  2. świstak
    19 February 2011

    dzięki za wyróżnienie

    Like

    • fleurdolls
      19 February 2011

      Rachunek idzie pocztą HA HA 😀

      Like

  3. RudyKrólik
    19 February 2011

    Ależ stadko! Też uwielbiam te “staruszki” – każda ma o wile więcej uroku niż te dzisiejsze księżniczki. Stylizacja Christie mnie oszołomiła- cudowna!
    Dziękuję za wyróżnienie, bardzo mi się miło zrobiło 🙂

    Like

    • fleurdolls
      20 February 2011

      Mi też miło, a poza tym to prawda, Twój blog jest dowcipny jak żaden inny! 😀
      Nie wiem co takiego mają w sobie te Barbie z lat 80., niby to ten sam mold zawsze, ale jednak jest w nich coś bardziej naturalnego, potem już tak nie wyglądały… Cieszę się że Christie Ci się podoba, jej fryzura jest o wiele ładniejsza naprawdę, tylko jakoś nie fotografuje się dobrze.

      Like

  4. Maja
    19 February 2011

    Śliczne te barbie z lat 80-tych.Takie właśnie kocham najbardziej.
    Mam barbie podobną do tej w czapeczce. Jest brunetką i ma zielony strój.Nie dawno na rynku kupiłam taką barbie jak ta w ogrodniczkach.Moja ma strój zielony.Bardzo jestem ciekawa jak się te lalki oryginalnie nazywają.
    Kupiłam dzisiaj na ebay 11 lalek sindy na jednej aukcji.Czy mogę ci przesłać zdjęcia do identyfikacji?
    Serdecznie pozdrawiam.
    Maja

    Like

    • fleurdolls
      20 February 2011

      Hej Maja 😀 dzięki za miłe słówka. Twoja Barbie w czapeczce to zapewne Extreme Green Skipper, która pasuje do mojej Barbie na zdjęciu. Też ją mam! Jak możesz to przyślij zdjęcie, chętnie potwierdzę.
      Oczywiście możesz przysłać zdjęcie Sindy, albo podać mi link do aukcji wtedy zobaczę zdjęcie z eBay. Czy to nowa era Sindy? 😉

      Like

  5. Maja
    20 February 2011

    Na te sindy już dawno miałam chętkę.Podczas porządków znalazłam na pawlaczu katalog sindy z 1988 roku.Rozmarzyłam się a potem zajrzałam na ebay.No i stało się, upolowałam 11 ślicznotek i spełniłam swoje dziecięce marzenia.Zapomniałam ci powiedzieć, że kupiłam także na ebay misty.Biedactwo ma mocno zniszczone włosy.Napisz kiedy będziesz miała czas to przyślę ci ją do rerootu.Robiłam wczoraj spa moim barbie właśnie z lat 80-tych.Miały strasznie sztywne i posklejane włosy.Teraz wyglądają na o wiele szczęśliwsze.
    Muszę się jeszcze przyznać do wielkiej miłości do lego.Mam ich dość sporo i przez ostatnie dwa tygodnie wytrwale budowałyśmy z Martynką różne domki, mebelki i samochodziki.Przypomniała mi się wycieczka do Legolandu, na którą pojechałam jako opiekun 15 lat temu.Z wielkim sentymentem oglądałam zdjęcia z tej eskapady.Prześlę ci kilka fotek niebawem na maila.
    Jeszcze raz serdecznie pozdrawiam.
    Maja

    Like

    • fleurdolls
      20 February 2011

      11 lalek Sindy to nie lada zakup! Bardzo chętnie zobaczyłabym ten katalog, ale na pewno trudno Ci go będzie zeskanować lub sfotografować… nie widzę innego wyjścia moja droga, musisz zacząć pisać własny blog! Jak długo już Ciebie do tego namawiam? 😀
      Na reroot mam zawsze czas, ale ostrzegam że Misty ma dużo dziurek w głowie, wiec zależnie od długości włosów może być potrzebne kilka paczek! Może jeżeli przyślesz mi głowę uda mi się uratować jej oryginalne włosy, czy naprawdę sądzisz, że nic już się nie da z nimi zrobić? 🙂

      Like

  6. ziutek44
    20 February 2011

    bardzo dziekuję za wyroznienie:)
    a barbie wciagaja oj tak, szczegolnie 80-tki.:) w ogole wszystkie vintage! A najbardziej zazdroszczę tammy:)

    Like

    • fleurdolls
      20 February 2011

      Ziutku, z chęcią pomogę Ci nabyć Tammy jeżeli masz ochotę, często zdarzają się okazje, daj znać 😉

      Like

  7. Maja
    20 February 2011

    Umyję mojej misty włosy i zobaczę jaki będzie efekt.Jak tylko dostanę lalki sindy od razu przyślę ci zdjęcia.Spróbuję poskanować katalog.Nie wiedziałam, że ta lalka w ogrodniczkach to skipper.Jest to pierwsza lalka, której umyłam włosy.No i jest to moja pierwsza i jedyna skipper.
    Szukam jednego zestawu lego.Jest to straż pożarna z lat 80-tych.Jak będziesz coś na ten temat wiedziała daj znać.
    Z blogiem lalkowym poczekam do wakacji, ponieważ dopiero wtedy będę miała na to czas.Jak załatwię sobie jakiś porządny aparat, to może przyspieszę sprawę.No i muszę zdobyć jeszcze dość sporo wiedzy na temat lalek, ponieważ mam w tej dziedzinie braki.

    Like

    • fleurdolls
      20 February 2011

      Dobra poczekam na blog do wakacji, chociaż to za długo! 😉 Wiedzę o lalkach najlepiej brać od innych 😉 jak założysz blog to od razu inni pomocni czytelnicy będą Ci pomagać, widzę to na wielu innych blogach!
      Ja przyślę Ci dzisiaj zdjęcia mojej identycznej Skipper, zobaczysz wtedy czy to ta sama. Co do Lego to powiedz mi przynajmniej mniej więcej kiedy w latach 80., na początku, w środku, na końcu? Takich zestawów pożarnych było chyba kilka.

      Like

  8. Ania
    20 February 2011

    Dziękuję za wyróżnienie i czekam na wpis o Fleur! 🙂 Choruję na tę laleczkę odkąd ją poznałam, ale ciągle kosztuje dla mnie zbyt wiele, więc chociaż jakieś jej fajne zdjątka bym sobie oglądnęła 😉

    Like

    • fleurdolls
      20 February 2011

      Aniu, nie ma za co 😀 napisz mi email ile chciałabyś wydać na Fleur (na ile portfel pozwala) a ja sie rozejrzę za czymś w Twojej cenie. Ostatnio Fleurki są bardzo popularne więc ceny też wzrastają!

      Like

    • Ania
      20 February 2011

      Dziękuję za chęć pomocy, ale póki co muszę przystopować z kupowaniem. Jak już uzbieram co nie co, odezwę się do Ciebie i poproszę o pomoc. A w jakiej cenie mniej więcej można je dostać w dość dobrym stanie? Niezbyt orientuję się w ebayu, a na allegro, jak na lekarstwo… 🙂

      Like

    • fleurdolls
      21 February 2011

      Aniu, napisz mi albo tutaj albo przez email jaką Fleurkę chcesz i jaki masz budżet, a ja zobaczę co jest grane 😉 Fleurki są różne, z ciałkami baletnic lub nie, różnymi kolorami włosów itd. Zobacz która by Ci odpowiadała i wtedy będzie łatwiej.

      Like

    • Ania
      22 February 2011

      Tak szczerze powiedziawszy to nie zależy mi specjalnie, jaki kolor włosków będzie miała i jakie ciałko. Byle by włoski nie były do rerootu, bo tego nie potrafię. Chciałabym tylko, żeby była w dobrym stanie i w miarę tania, tak do 100 zł. Czy to w ogóle możliwe? 😉

      Like

    • fleurdolls
      22 February 2011

      Oczywiście Aniu, że to możliwe, rozejrzę się po swoich lalkach i zobaczę czy mam jakąś dla Ciebie, jeżeli nie to mam znajomych którzy mogą pomóc 🙂

      Like

    • Ania
      22 February 2011

      Jesteś kochana! 🙂 na ebayu ani nie potrafię ani nie mam odwagi kupować. Przy używanych laleczkach zawsze się boję, że trafię na jakąś uszkodzoną. Jeśli nie będzie Tobie szkoda odsprzedać coś ze swojej kolekcji to będę Ci bardzo wdzięczna 🙂 A to mój mail: stefioza@wp.pl

      Like

  9. Scottie
    20 February 2011

    It looks like you have 3 different My First Barbies (the two blondes with the lighter flecks in the eyes) plus the blonde Barbie with the lighter purple eye make up and the straight arms looks like the ballerina version of the My First type of dolls. In the front row you have another blonde with straight arms and legs that don’t bend, she’s a newer My First Barbie (But I remember around 1992 some of those dolls were packaged as Fashion Play Barbies). I loike the vintage 80’s barbie in the back with the darker hair and the yellow blouse with brown/white gingham trim.Let me know if you sell her! Also, the Barbie with the pearl ear rings in the back row looks like Veterinarian Barbie (or pet Doctor?) I have a couple of these dolls in and out of box and their hairstyles and make up looks quite similar.

    Like

    • fleurdolls
      20 February 2011

      Hey Scottie 😀 These days I really wish I had some of those Barbie ID books, I’ve been thinking about buying a few for AGES and I never got around to it! All these Barbies look so familiar to me, but I can’t name them ARGH! You were right about Pet Doctor Barbie for sure, as another one of my readers said the same. I’m not sure if the Barbie in the yellow blouse will be for sale, I like her myself plus she has a flaw, her head is split at the neck and doesn’t stay firmly put, it wobbles around, so she’s not exactly in great condition, only fit for display really!
      I will have a sale here next week, don’t want to bother with eBay, so if there are any dolls that interest you let me know 😉 I owe you some big favours anyway!

      Like

    • Scottie
      21 February 2011

      You’re too sweet Agnes, we should have a web site wide dolly swap! By the way, what on Earth is this Icare you are blaming? Dare I ask or will I be blaming them too? I have a whole bunch of Jem and the Holgrams (Misfits too) who are in desperate need of a new home, let your friends know. I’ll only charge ten American dollars a piece for them, they’re in great condition (display well, no visible problems) plus I’ll have some My Little Ponies up for grabs! I’m practicing my Polish so I can speak with you!

      Like

    • fleurdolls
      21 February 2011

      I would love a swap, but my problem is that I don’t have very many dolls to swap! 😀 I have a hard time parting with anything at all!
      Icare is an author of a Polish blog about Barbie, he takes beautiful photos, I linked to his blog from the first sentence in my post. You may not understand the writing, but it’s worth just to see the pictures, and he has a fantastic collection of vintage Barbies! I recommend you visit 😉
      If you send me pics of your Jem dolls I’ll happily add them to my sale next week, but make sure they are of the whole doll and close up of face, I think that would be best. Same goes for the Ponies! 🙂

      Like

  10. lalka w pudełku
    20 February 2011

    Witaj Aga 🙂
    Właśnie wróciłem .. wiesz skąd.
    Śliczne Ci się trafiły okazy przy okazji mogę pomóc z identyfikacji dwóch z nich :
    Zdjęcie grupowe rząd na dole, pierwsza od prawej to moja ukochana 🙂 My First Princes Barbie 1989 ostatnio miałaś przyjemność odratowywać jej włoski 🙂
    druga lalka to pierwszy rząd druga od lewej to Barbie Pet Doctor 1996 wiem bo też ją mam i właśnie niedawno odkryłem jej tożsamość 🙂
    Serdecznie pozdrawiam Mars

    Like

    • fleurdolls
      20 February 2011

      Wiem skąd 🙂 fajnie, że odwiedziłeś mój blog, właśnie napisałam do Ciebie email!
      Dzięki stokrotne za identyfikację Barbie, ale się zdziwiłam, ta Twoja to ta moja????? Nigdy bym nie zgadła! 😀 po wizycie u mnie wygląda zupełnie inaczej! Poczekamy na nowy makijaż 😉

      Like

  11. Paweł
    21 February 2011

    Jeszcze ode mnie dostałaś takie wyróżnienie. 😉 Czekam na jakieś wpisy o LEGO, chyba, że już ich nie będzie. 😛

    Like

    • fleurdolls
      21 February 2011

      Prosze o wybaczenie Panie Pawle, mam zaległości w odwiedzaniu Twojego bloga 😀 prosimy o niegniewanie się! Nie mam na razie żadnych nowych klocków, byłam w sklepie gdzie widziałam ten zestawik z ludzikami i znakami drogowymi, już go nie było… natomiast jest nadal wyprzedaż klocków Blok Squad, musze zerknąć w budżecik i może uda się załatwić jeszcze jakis zestawik… ale nic nie obiecuję, zaszalałam zbyt mocno Barbiowo ostatnio…

      Like

    • Paweł
      21 February 2011

      Okej, okej – nie gniewam się, nie mam powodu. 🙂 Nie namawiam Cię do klocków, chyba, że chcesz sama. 😉

      Like

    • fleurdolls
      22 February 2011

      Oj chcę, ale budżecik nie pozwala… 😉

      Like

  12. Daguchna
    23 February 2011

    Christie wygląda niesamowicie 🙂 A co do lal… jakoś się nie dziwię, te z lat 80. i wczesnych 90. są chyba najfajniejsze 🙂 A Tammy taka sympatyczna dziewuszka między tymi podlotkami 😀 Czekam niecierpliwie na jej “po”.

    Like

    • fleurdolls
      23 February 2011

      Właśnie ich twarzyczki mają coś takiego, makijaż nie jest przemalowany, kolory oczu raczej nieszalone jeszcze, ciałka o wiele lepszej jakości, oraz włosy… Tammy zdjęcia będą niedługo, obiecuję! 😉

      Like

  13. makarrena
    3 April 2011

    A mi się podobają te trzy z zamkniętymi ustami 🙂 Uwielbiam takie.

    Like

    • fleurdolls
      3 April 2011

      Dobrze że wróciłaś Marzenko 😀 ja też bardzo lubię ten mold Mackie, moim zdaniem bardzo pasuje do Barbie.

      Like

  14. Paula
    20 May 2015

    dzien dobry Pani czy moglabym liczyc na pomoc kilku lalek? jest pelno ich na ebyu ale ja nie umiem i boje sie kuic… pozdrawiam serdecznie super wpis 🙂 Paula

    Like

    • fleurdolls
      22 May 2015

      Witam i dziękuję za miły wpis. Oczywiście mogę pomóc, ale muszę z góry ostrzec, że przesylki lalek z UK do Polski to koszt około 25 złotych za jedną lalkę, a to się nie wszystkim opłaca. Wyślij mi email na adres fleurdolls@gmail.com to pogadamy 🙂

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 19 February 2011 by in Barbie, Tammy and tagged , , , , .
