Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

1980s Dutch Barbie Catalogues – Holenderskie Katalogi Barbie z Lat 80.


Thanks to my dear friend Anita I’m able to show you these photos from the 1980s Dutch Barbie catalogues. Thank you Anita for a lovely surprise, I love Barbies from that era, as do many of my readers! 😀

Dzięki mojej kochanej przyjaciółce Anicie mogę pokazać Wam fotki z holenderskich katalogów Barbie z lat 80 😀

22 comments on “1980s Dutch Barbie Catalogues – Holenderskie Katalogi Barbie z Lat 80.

  1. Ania
    2 May 2011

    Piękne zdjęcia, uwielbiam oglądać lalkowe karalogi, przy okazji można się dokształcić pod kątem rodzajów Barbie 😉 Zaciekawiła mnie ta Crystal Barbie – ostatnio z blogu Loreen dowiedziałam się, że tak też była nazywana Secret Hearts Barbie 🙂

    No i jest tu też moja ukochana Peaches’n’Cream, mniam, mniam 😀

    Ale zdecydowanie najbardziej spodobała mi się Skipka “Fantasiemode” (nie wiem, jak to się nazywa w angielskim 😉 ) w tej słodkiej bombkowej koszulce nocnej i puszytych kapciuszkach! 😀

    Like

    • fleurdolls
      3 May 2011

      Witam Aniu, przynajmniej trzy Barbie były nazywane Crystal, o ile dobrze wiem, ale oczywiście ta oryginalna jest napopularniejsza 🙂 Ubranka Skipperki nazywały się po angielsku Fashion Fantasy, ciekawe jest że są mało znane a takie śliczne! Mi się najbardziej podoba ten dresik z napisem I ♥ Barbie 😀

      Like

  2. Mono
    2 May 2011

    Jak widzę katalogi Barbie od razu przypominają mi się szczenięce lata i zabawy u koleżanki, ona miała mnóstwo katalogów! Pamiętam jak je oglądałam z utęsknieniem, tak bardzo podobały mi się lalki, mebelki, ciuszki… 🙂 Z tego powyższego podoba mi się Prinses Laura i Dreambed 🙂

    Like

    • fleurdolls
      3 May 2011

      Prinses Laury jeszcze nigdy nie widziałam, pierwszy raz zobaczyłam ją w tym katalogu! 😀 Te katalogi mogły dziecko do szału doprowadzić, to wszystko widzieć a nie mieć… to były piękne lata 😀

      Like

  3. świstak
    3 May 2011

    fantastyczne dzięki za te katalogi te laleczki to już ikony mattela

    Like

    • fleurdolls
      8 May 2011

      Masz rację Świstaku, to były przecież bardzo owocne lata Mattela, wiele tych lalek to dzisiejsze klasyki!

      Like

  4. lalka w pudełku
    3 May 2011

    Fajnie, że zdecydowałaś się pokazać ten katalog 🙂 ech znów ożyły wspomnienia, moja Crystal i My First tu jest 🙂

    Like

    • fleurdolls
      8 May 2011

      No pewnie, lubię się dzielić katalogami, bo wszyscy je lubią! 😀

      Like

  5. aleksja
    3 May 2011

    Takie wspaniałe są te katalogi.

    Like

    • fleurdolls
      8 May 2011

      Prawda, nawet katalogi były w tamtych czasach lepsze, nie tylko same lalki! 😀

      Like

  6. ziutek44
    3 May 2011

    a mi się bardzo podobaja ciuszki z serii’twice as nice’!ech…to były czasy.

    Like

    • fleurdolls
      8 May 2011

      Oj mi też, na eBayu tylko patrzę na nie zachłannie… to śliczne ciuszki, bardzo w klimacie lat 80. 🙂

      Like

  7. allmode
    5 May 2011

    Te zdjęcia z Loving you Barbie śniły mi się po nocach 🙂 Nie miałam co prawda katalogów, ale kartki z zachodnich magazynów wysłkowych. Katalog był skarbem, tylko trochę o mniejszej randze niż Barbie. Jak patrzę na te zdjęcia, to czuję się tak samo, jak wtedy – wszystko jest piękne i wszystko bym chciała mieć 🙂

    Like

    • fleurdolls
      8 May 2011

      Oj tak – chcenie się odzywa patrząc na te obrazki, mi też tak samo… 😀 Loving You Barbie do dzisiaj chcę mieć, na razie jeszcze nie kupiłam. Za dużo chcę!
      Ja nie miałam nawet wtedy kartek z magazynów, u nas w rodzinie nie było nikogo za granicą (oprócz kiedyś już wspomnianej Cioci Haliny, która mieszkała w Stanach, ale jakoś nigdy żadne katalogi się u nas nie znalazły, może to nawet lepiej, bo sam Pewex był wystarczająco demoralizujący dla takiego dziecka jak ja…) 😀 ale oglądałam u sąsiadów niemieckie katalogi z domów towarowych… to były piękne rzeczy…

      Like

  8. Scottie
    5 May 2011

    It’s so great to see these beautiful pictures and reflect on how cool Barbie of the 1980’s is! I feel like I’m six years old again and going through the Wish Book catalogue. I always love seeing the slight varaiances between the prototype dolls and the actual dolls (not to mention the slight diffrences between american and foreign market dolls). Another excellent blog, Agnes! I have the Barbie Dream Store still, I remember around that time a larger shopping mall playset being available. I’m surprised it wasn’t in the catalogue? I’ve seen it in Italian commercials, it was a shopping mall and it had a real working escalator. Plus there was a bar down stairs for Ken to wait for Barbie to finish her shopping. I’m sure the bar only served fruit juice and soda as not to give kids the wrong idea 🙂

    Like

    • fleurdolls
      8 May 2011

      I really laughed at the downstairs bar for Ken, that was so funny! 😀 I can’t believe Mattel thought of that, but then again Barbie WAS meant to act like a grown-up, so of course if a woman takes her man shopping he must have somewhere to sit and pass the time 😉 no the mall was not in this catalogue. I didn’t show all the pages because some of the pictures were too small or not clear, but I picked the best ones.
      Barbie in the 80s was the coolest I think, 80s nostalgia is very strong in Barbie’s world, but she also looked her best then I think, the make-up wasn’t yet so outrageous, only on some dolls, and she had the best hair then too, never mind the clothes! 😀

      Like

  9. Daguchna
    5 May 2011

    Dodatki, dodatki, dodatki, dodatki… *mantruje i wyciąga pazury po te wszystkie słodkie duperelki* 😀
    W ogóle ostatnio tu mocno katalogowo się zrobiło… Może interesowałyby Cię skany takich pierdółeczek, jak kalendarz Barbie bodaj z ’96, katalog po polsku i (jeżeli znajdę, bo gdzieś to kurczę jest!) polskie pisemko o Barbie, też jakoś z połowy lat 90.? U mnie nikt do tego się nie dokopie, u Ciebie wszyscy zainteresowani tematem trafią od razu 😉

    Like

    • fleurdolls
      8 May 2011

      No jak to u Ciebie się nikt tego nie dokopie, pewnie że tak, ale jak chcesz to służę pomocą/skanerem/czasem i będę wrzucać! 😀 swoją drogą przyznam się, że takie wpisy mi ostatnio najbardziej odpowiadają, nie za bardzo mam czas na wielogodzinne pisanie na blogu ostatnio, a to zajmuje przecież dużo czasu – fotki, obróbka, pisanie, potem wrzucanie wszystkiego… wiadomo jak to jest 🙂 dobra zabawa, ale czasochłonna! A więc z chęcią wrzucę wszystko katalogowe co mi wpadnie pod rękę!

      Like

  10. makarrena
    6 May 2011

    Dzięki za udostępnienie, przydałyby się też od roku 2000, nigdzie tego nie ma 😦

    Like

    • fleurdolls
      8 May 2011

      A no nie ma… identyfikacja tych nowych lalek jest trudna, najbardziej do tej pory przydatny był dla mnie Flickr, ale też nie zawsze…

      Like

  11. ziutek44
    8 May 2011

    Daguchna, dawaj ja tez chętnie poogladam!
    Uwielbiam ogladać katalogi, szczegolnie w realu, no ale posiadanie wszystkich nie jest mozliwe 🙂 🙂 🙂 🙂

    Like

    • fleurdolls
      8 May 2011

      A no nie jest niestety, tak samo jak posiadanie tych wszystkich Barbie… 😀 dlatego się dzielę jak mam, bo to też skarby.

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 2 May 2011 by in Barbie, Catalogues, Katalogi and tagged , , , , .
