Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

This and That – To i Tamto


It’s like this – I have too little to say about a few things 😀 that’s why I’m writing about a few things at once.

Jest tak – mam za mało do powiedzenia o kilku rzeczach 😀 dlatego piszę o wszystkich naraz. 

1. My only vintage Skipper – Moja jedyna vintage Skipperka

I got this girl a while ago on eBay, she wore that pink dress, but I didn’t like it, so I bought an original 80s cheerleader outfit for her to wear. I’ve included the original promo photos from the front and back of the box for your viewing pleasure 😉

Kupiłam tę pannę jakiś czas temu na eBay, ubrana była w tą różową sukienkę, ale ta mi się nie spodobała, więc kupiłam jej oryginalne ubranko cheerleaderki z lat 80. Dodałam też dla Was zdjęcia promocyjne z przodu i z tyłu pudełka 😉

2. Barbies in need of TLC – Barbie Trupki

I have a surplus of Barbie clothes, so I got these 3 girls. I haven’t spent any time identifying them, so if anyone knows who they are I will be grateful 😀 I just want to say for the record – the only thing I hate more than kanekalon hair is liver! Who ever decided to use kanekalon on Barbie??? That’s the platinum blonde girl – she is definitely getting a reroot in the future! Beautiful girl – and hair like straw!

Mam nadwyżkę ubranek dla Barbie, więc nabyłam te 3 panny. W ogóle nie próbowałam ich zidentyfikować, jeżeli ktoś wie kim one są będę wdzięczna za informacje 😀 ogłaszam też wszem i wobec – nienawidzę kanekalonu prawie tak bardzo jak wątróbki! Kto był taki mądry, decydując się na kanekalon na włosy Barbie??? To ta blondynka platynowa – na pewno dostanie reroot w przyszłości. Piękna lalka, a włosy jak siano! 

3. Who’s that girl? – Co za panna?

I read about this girl already somewhere on another blog, but of course I can’t find it now! I thought she may be Fashion Corner from Lucky Industries, but now I’m not sure anymore. My doll has fuller lips and no dimples in her cheeks, also different eyebrows. She arrived wearing this outfit, isn’t it wonderful? So very 80s! I only changed her shoes, because the original white boots were ugly.

Gdzieś już o tej pannie czytałam na którymś blogu, oczywiście teraz nie mogę tego znaleźć! Myślałam, że może jest to Fashion Corner od Lucky Industries (o której pisali LilaVati i Świstak), ale chyba nie. Moja lalka ma pełniejsze usta, brakuje jej dołeczków w policzkach, oraz ma inne brwi. Przyjechała w tym ubranku, czyż nie jest wspaniałe? Takie bardzo z lat 80! Zmieniłam jej tylko buty, bo te oryginalne były okropne.

Edit: Thanks to Dollbby, I now know she is a Woolworths Suzy doll 😀 dzięki Dollbby wiem już, że to lalka Suzy ze sklepu Woolworths 😀

4. How’s Tammy? – Co u Tammy?

Quite a while ago I wrote about this Tammy just after she arrived, and I forgot to show you what she looks like today. Well here she is! 😀

Już dawno temu pisałam o tej Tammy zaraz po jej przybyciu, no i zapomniałam Wam pokazać jak wygląda dzisiaj. Oto ona! 😀


31 comments on “This and That – To i Tamto

  1. manhamana
    31 July 2011

    Ha świetne łupy – widzę że masz pokaźne stadko Tammy? Skipper uroczo wygląda w tym stroju a Barbiowe włoski dobrze jest potraktować wrzątkiem!

    Like

    • fleurdolls
      31 July 2011

      Dzięki Madziu, od kiedy ostatnio pisałam o Tammy doszły jeszcze trzy lalki, oraz kilka członków rodzinki, czyli jak na Rok Tammy to za mało. Ale na razie nie mam na Tammy ochoty 😉 Barbiowe włoski już były potraktowane wrzątkiem i nadają się tylko na reroot niestety… a Skipperka jakby ożyła w tym nowym ubranku! 😀

      Like

  2. dollbby
    31 July 2011

    ja mam tę nieznana panne i na flicku znalazłem że to : http://www.flickr.com/photos/smirky-becca/5635776286/ i tylko tyle

    Like

    • fleurdolls
      31 July 2011

      Dzięki Dollbby, jesteś nieoceniony! 😀 takiej szybkiej identyfikacji się nie spodziewałam! Na Flickerze w komentarzach napisane jest, że ma ona złej jakości włosy, a moja ma włosy wspaniałe, wcale nie suche, zupełnie jak nowe. Chyba nikt się nią nie bawił?

      Like

  3. mark
    31 July 2011

    Aga Twoja Skipper to Great Shape Skipper 1983, też ją mam u siebie w kolekcji.
    Z Baś natomiast poznałem tylko wersję Rockers Barbie 1986 (ta w turbaniku) kojarzę też tą z przerywanymi brwiami, ale nie pamiętam nazwy 🙂
    Jak mi się przejaśni to napiszę 🙂

    Fajnie, że kilka Baś do Ciebie trafiło, mają farta.

    Like

    • fleurdolls
      31 July 2011

      Czy to ta sama Skipperka o której niedawno pisałeś? Też mi się tak wydawało, ale moja ma grzywkę zakręconą, a Twoja prostą. A może to chodzi o inną Skipper?
      Barbie też mi się jakoś kojarzyła z Rockersami, dziękuję, czy masz sugestię w sprawie rerootu? Jej oryginalne włosy były zupełnie normalnego koloru, jak widać na zdjęciu trupkowym. Czy zrobić coś szalonego? 🙂

      Like

  4. mark
    31 July 2011

    Co do włosów z kanekalonu zgadzam się z Tobą, on jest ładny ale tylko jak jest nowy, czesanie, moczenie, podczas zabawy dzieciaków powoduje właśnie to, że robi się jak siano.
    Potem kolekcjonerzy z takim trupkiem mają problem, ale jestem pewien, że Twoje zabiegi zdziałają cuda i lalka będzie błyszczeć 🙂

    Like

    • fleurdolls
      31 July 2011

      Dziękuję Marku, wiesz ja już nie dam rady z nimi nic zrobić, lalka będzie miała reroot w przyszłości! Albo z kompletnie białych włosów, albo może różowych (bo mi ta niebieska tak niespodziewanie ładnie wyszła!). Ale poczeka sobie Barbie w kolejce na razie 😉

      Like

  5. dollbby
    31 July 2011

    hehe nie ma za co 😛

    Like

  6. świstak
    31 July 2011

    patrzę na lalki w tle za skiperką i na te odświeżone one wyglądają tak jakby były wyciągnięte z pudełka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jak ty to robisz?????????????
    włosy ty to jesteś mistrzynią wszystkie lalki są idealne bardzo mi się podobają 🙂

    Like

    • fleurdolls
      31 July 2011

      Świstaku, jakie miłe mi mówisz słówka, dziękuję 😀 ale Ty też masz wspaniałe rezultaty z lalkami, wiesz jak to jest – spa dla włosów, kąpanie lalki, czesanie, układanie, potem ubranko – pranie, prasowanie, reperowanie uszkodzeń… ja bardzo się szarpię na rerooty, czasami nawet jak tego lalka aż tak bardzo nie potrzebuje, dla mnie włosy to pierwsza rzecz, muszą być idealne. Rerooty jednak robią wielką różnicę! 🙂

      Like

  7. BarbieCollector
    31 July 2011

    Druga niezidentyfikowana Barbie z charakterystycznymi brwiami to ‘Jewel Secrets’ z 1986 roku 😉
    PS. Pierwsze zdjęcie jest świetne!

    Like

    • fleurdolls
      31 July 2011

      Rzeczywiście, dziękuję Mieszku, ona ma przedziałek?????? W życiu! Nie dokopałam się tam żadnego przedziałka u mojej, chyba jakiś bachor go na amen rozczesał… ale w kucyku też jej się chyba podoba, bo się nie obraziła… 😉

      Like

  8. BarbieCollector
    31 July 2011

    Co do kanakaleonu, to rzeczywiście – to istna tragedia! Nawet lalki NRFB mają “sianowate” włosy… Możesz przez rerootem spróbować zrobić loczki na parze, bo skręcony kanakaleon nie wygląda aż tak strasznie – nie widać połamanych i odstających włosków… Jeśli nie będziesz usatysfakcjonowana, pozostaje reroot 😉

    Like

    • fleurdolls
      31 July 2011

      Loczki zrobiłam już mojej Barbie Costume Ball, nie wyszły nawet źle, ale jednak… co za okropne tworzywo! Nieee… będzie reroot tej platynowej blondi i tyle. Tylko zdecyduję jaki kolor i fryz i postawię ją w kolejkę 😉

      Like

  9. Paweł
    31 July 2011

    Tammy jest śliczna – przypomina mi Sindy.

    Like

    • fleurdolls
      31 July 2011

      Aaaa – bystre spostrzeżenie Panie Pawle… bo Sindy była kiedyś wzorowana na Tammy! 😀 widzisz, jakie fajne rzeczy zauważa się, bywając na codzień z kolekcją lalek?

      Like

  10. aleksja
    31 July 2011

    Piękne są wszystkie laleczki 🙂 Skip dostała śliczny ciuszek, a reszta wspaniałe ubranka i nowe wydania 🙂 Muszę przyznać, że włoski, po Twoich zabiegach wyglądają wspaniale i nie ma się czym tak bardzo przejmować. Ten turbanik na głowie wymiata!

    Like

    • fleurdolls
      1 August 2011

      Dziękuję Aleksjo, włosy to dla mnie najważniejsza rzecz u lalki, dlatego temu kanekalonowi nie popuszczę… nie znoszę go i już! A turbanik to ręcznik tenisowy pożyczony od Fleur, ale to sekret, nie mów nikomu! 😉

      Like

  11. mark
    31 July 2011

    Aguś Skipper którą opisywałem niedawno nazywa się Sunsational Malibu, a ja mówię o tej http://marsbarbie.blogspot.com/search/label/Great%20Shape%20Skipper.
    Jeśli chodzi o rady dotyczące włosków i pomysłów na lalki, napiszę Ci na pocztę,

    Pozdrawiam

    Like

    • fleurdolls
      1 August 2011

      Aaa wszystko jasne 😀 dostałam email, odpiszę niebawem. Dobre pomysły!

      Like

  12. ziutek44
    31 July 2011

    miałam identyczną Skipp i nosiła identyczne ubranko czirliderki 🙂 🙂 🙂 ale poszła w ludzi w związku z przybyciem growing up skipper. A Tammy nadal jest na mojej wishliście.

    Like

    • fleurdolls
      1 August 2011

      A ja mam dwie Skipperki, jedna to właśnie ta, a druga Teen Skipper i tyle, nie będę więcej kupować, chyba że trafi mi się w jakiejś gromadzie trupków, w co bardzo wątpię bo nie namierzam się na takie zakupy 😉 ponieważ mam tylko po jednym egzemplarzu każdej, żal byłoby mi je oddać. Tammy życzę aby przybyła szybko, jest cudowna, oryginalna lalka wygląda o niebo lepiej niż zdjęcia!

      Like

  13. Scottie
    31 July 2011

    oh darn, somebody beat me to it 😦 You have a gorgeous yet scalped Rocker barbie on your hands. Hmmmmm? The rerooting possibilities are endless! I know you’ll make her look magical! I really enjoyed this blog, you’re always doing something interesting on here. quite relaxing but very insightful too!

    Like

    • fleurdolls
      1 August 2011

      Check your email Scottie 😉 I have actually been wondering what could be done with this girl, as her original hair colour was not quite like what a rock star should have… I was thinking of her more like the Jem dolls, something very crazy, probably purple, pink, or lilac, or all 3? A multi-coloured afro? Just ideas 😉

      Like

  14. Mono
    31 July 2011

    Całkiem ładnie poradziłaś sobie z platynową blondynką, na pewno chcesz robić reroot? Też mam kilka lalek z sianem na głowie, wyglądają dużo gorzej niż ta Twoja przed i nie wiem jak sobie z nimi poradzić…
    Pierwsze zdjęcie bardzo mi się podoba! 😉

    Like

    • fleurdolls
      1 August 2011

      Fajnie, że pierwsze zdjęcie Ci się podoba, dziękuję, ta Barbie lubi pozować pomimo siana! 😉 reroot będzie koniecznie, nie mogę tych włosów tak zostawić, są nie tylko złej jakości ale też bardzo nudne, takie proste, a loków na takim sianie nie chce mi się robić, szkoda czasu i trudu… na pewno w przyszłości będzie zdjęcie PO.

      Like

  15. Daguchna
    31 July 2011

    Tammy jest przepiękna teraz 🙂 I cieszę się, że upolowałaś ubranko dla Skipper, wygląda przesympatycznie 🙂

    Like

    • fleurdolls
      1 August 2011

      Mam taki nawyk, że gdy mam jedną lalkę to kupuję jej jakieś własne ubranko, chyba że oryginalne ma w dobrym stanie. Jakoś mi to wtedy wszystko pasuje 🙂 a Tammy dziękuje za miłe słówka! 😉

      Like

  16. Scottie
    1 August 2011

    Also, the one doll with the eye brows that look more like dashes (each eye brow hair is painted) I believe she is Jewel Secrets Barbie because her face is nearly identical to my doll’s

    Like

    • fleurdolls
      1 August 2011

      Oh I totally forgot you can’t read Polish, one of the previous comments said it may be her too, so it must be her now, if two people confirmed it! 😀 thank you! I’m not very good at Barbie ID I’m afraid…

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 31 July 2011 by in Barbie, Fashion Dolls, Tammy and tagged , , , , , , .
