Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Barbie Fashionistas – Barbie Fashionistki


Today will be short, but better than nothing! 😉

Earlier this week I went to ToysRUs, to look at the new Barbies. I was very disappointed. This is the largest toy store in my town, and has at least 3 sections dedicated to dolls. Unfortunately they didn’t have a single collectable Barbie in sight! Nothing from Basics, or Anniversary, or even labelled. Every single doll was playline 😐 How is it that our biggest store has such a poor selection, while in Poland you can buy the Basics dolls in every supermarket with a decent toy isle??? My Polish friends are always writing about the dolls they bought in their local grocery giant, while we have nothing. Not even ONE. That is so disappointing… I would love a chance to see a doll before I buy her. Well anyway, it was a fruitless trip, but at least I took some pictures of Fashionistas, and I like only 2 of them (the two with green eyes). The others look like they overdosed on Botox…

Dzisiaj będzie krótko, ale lepsze to niż nic! 😉

Kilka dni temu poszłam do ToysRUs, aby zobaczyć nowe Barbie. Zawiodłam się. Jest to największy sklep z zabawkami w moim mieście, ma przynajmniej trzy stoiska lalkowe. Niestety, nie mieli ani jednej kolekcjonerskiej Barbie! Ani Basics, ani Anniversary, ani nawet jednej Label. Każda lalka była z playline 😐 Jak to jest, że nasz największy sklep ma taki słaby wybór, a w Polsce można znaleźć lalki Basic nawet w sklepie spożywczym na półce z zabawkami??? Moi przyjaciele z Polski zawsze piszą o lalkach kupionych w hipermarkecie, a u mnie nawet tego nie ma w specjalistycznym sklepie. Ani JEDNEJ. To przykre… bardzo chciałabym zobaczyć te lalki na własne oczy, przed zakupem. No więc była to wyprawa bezowocna, ale zrobiłam chociaż kilka zdjęć Fashionistas, podobają mi się tylko dwie, te z zielonymi oczami. Reszta wygląda jakby przedawkowała Botox…

21 comments on “Barbie Fashionistas – Barbie Fashionistki

  1. Paweł
    25 September 2011

    W Polsce tak dobrze też nie jest, chociaż w Smyku trafiają się Basic, a w jednym ze sklepów zabawkowych w Arkadach – wrocławskiej galerii handlowej – oprócz Basic można też dostać Happy Birthday Ken Glamour Barbie. W tym samym sklepie (którego nazwy niestety nie pamiętam) jest też dużo zestawów LEGO niedostępnych w normalnych sklepach. Coś jednak za coś – wszystko w tym sklepie jest strrrrrrasznie drogie. Jeszcze w E.Leclerc była Barbie Szkotka i Czarownica z Czarodzieja z Krainy Oz, o ile dobrze pamiętam. No i Basic w obu sklepach to tylko Black i Jeans.

    A tak poza tym, to jeszcze z Anią nie trafiliśmy na żadne lalki kolekcjonerskie w pobliskim spożywczaku. 😉

    A co do nowych Barbie, to aż żal patrzeć – róż, żółć i turkus + brokat i tandeta. Czarne buty u lalki (ba – w ogóle inne, niż różowe, lub inne “słitaśne” barwy) są na wymarciu. Szczególnie mnie to razi, gdy teraz mogę to porównać z Fleurkami i Sindy w pełnej krasie. 🙂

    Like

    • fleurdolls
      26 September 2011

      HA HA Panie Pawle, w pobliskim spożywczaku zazwyczaj brakuje półki z zabawkami, to wiem… 😀 uśmiałam sie! Od razu stanął mi przed oczami sklep Bliski, który jest o kilka kroków od mieszkania mojej Babci, taki typowy spożywczy, Barbie tam wyglądałaby jak ufoludek, szczególnie taka sztuczna Fashionistka…

      W Białymstoku też jest taki drogi sklep, nazywa się Puchatek, nie wiem w ogóle jak on nadal jest otwarty, bo jest tam już kilka ładnych lat, prawie wcale nie ma tam klientów, a jednak on trwa i trwa! Ceny zawrotne, ale przynajmniej jest jakiś wybór – nawet lepszy niż w ToysRUs, pomimo że rozmiar sklepu jest nieproporcjonalnie mniejszy!

      No to z tych wszystkich komentarzy wynika, że muszę iść do Smyka! 😀 zrymowało mi się…

      Like

  2. aleksja
    25 September 2011

    “Reszta wygląda jakby przedawkowała Botox…” – genialne zdanie Aga 🙂
    Niestety tak to już bywa z tymi lalkami, na szczęście internet jest i zdjęcia innych można podziwiać. Ja także jeszcze nie kupiłam lalki po wcześniejszym oglądaniu jej w sklepie. Choć mam nadzieję, że kiedyś będzie okazja.

    Like

    • fleurdolls
      26 September 2011

      Te lalki mają jakieś takie martwe oczy… a ten makijaż wydaje się właśnie taki jakoś na zastąpienie tej lalce “duszy”? O ja to bym chciała wszystkie lalki obejrzeć przed zakupem… niestety ja z braku dobrze zaopatrzonych sklepów muszę kupować przez internet… 🙂

      Like

  3. dollbby
    26 September 2011

    no widzisz… ja np wczoraj byłem w realu, i były tak barbie, fashionistas, nawet mała blythe… za 119 zł :O
    A z tym botoksem masz racje… w pierwszej seri chyba najlepiej wygladały… te z zielonymi slepkami faktycznie najlepsze!

    Like

    • fleurdolls
      26 September 2011

      W Realu była mała Blythe? Szok! Cena też niezła… 😐 a Botox jak Botox – oszpeca ludzi i lalki…

      Like

    • Paweł
      26 September 2011

      Co do tych miniaturek Blythe, to można je kupić w zasadzie wszędzie, gdzie są co popularniejsze zabawki, bo są wydawane w zestawach z Littlest Pet Shop. I te najprostsze można dostać nawet za kilkadziesiąt złotych. Mimo to zupełnie mnie odrzucają, są jakoś tak brzydko wykonane (te oczy…). A normalne Blythe podobają mi się strasznie. 😉

      Like

  4. Shi4
    26 September 2011

    Powiem, ze ja jeszcze nie spotkałam kolekcjonerskiej lalki w markecie. Tylko w Smykach się zdarzało, a to i tak pojedyńcze egzemplarze. Wyjątkiem są może Basic, których faktycznie niezłe było zatrzęsienie. I naprawdę szkoda, ze lalek tego typu nie sprzedają wiecej. Bo jak patrze na te potworki, które wciskają dzieciom to aż mi sie niedobrze robi. I z roku na rok gorzej. Jeszcze 5 lat temu z checia kUpiłam jakąś nowo wydaną Basię. Teraz nawet wchodzić do zabawkarskiego mi sie nie chce. Najgorzej, że rosną nam pokolenia wychowane na tych paskudkach. I powiem szczerze, ze nawet ubranka mnie nie kuszą, załaszcza, że zwykle są marnej jakości i aż kapiące od blyszczących motywów i ostrych róży.

    Like

    • fleurdolls
      26 September 2011

      Oj to prawda Jolu, na przykład 5 lat temu była ta seria DOTW Princesses, też były w zwykłych sklepach i wcale nie drogie, co sie dzieje? Teraz nie ma nic fajnego w sklepach, a jak jest to kosztuje fortune. Czyli dzieci mają się chyba bawić tymi straszydłami, podczas gdy dorośli mają wydawać fortune na lalki kolekcjonerskie? Coś mi się tutaj nie podoba!

      A ja będę w październiku w Białymstoku, a na Boże Narodzenie w Radomiu, więc sobie poszperam po sklepach! 😀

      Like

  5. maras.23@wp.pl
    26 September 2011

    Mnie się te nowe lalki nie podobają wcale, ich buzie i rysunki oka są tak tandetne, że naprawdę nie mogę uwierzyć, że to ta sama Barbie która kiedyś podbiła świat. 😐
    Jeśli chodzi o linie Basics to ja w sklepie kupiłem tylko 4 modele, było to w czasie ich największego wysypu, resztę ekipy nabywam drogą wysyłkową, bo zwyczajnie w Smykach ich już nie ma, a jak są, to te które już mam. 😦
    Całe szczęście, że są zakupy internetowe i lalki można sprowadzać, że świata, inaczej było by ciężko z fajnymi okazami w zbiorze.

    Like

    • fleurdolls
      26 September 2011

      Marku masz rację, aż mi się chce kupić Fashionistkę i sfotografować obok klasycznej Barbie z lat 80 na przykład… ale to jest wyobrażenie Mattela o tym, jakimi lalkami dziewczynki dzisiaj chcą się bawić.

      Zakupy internetowe to jest zbawienie dla kolekcjonerów, a Ty miałeś szczęście zakupić Basics w zwykłym sklepie! Obiecałam sobie, że podczas następnej wizyty w Polsce pojadę do wszystkich hipermarketów w okolicy żeby na własne oczy zobaczyć jakie lalki tam są! 😀

      Like

  6. manhamana
    26 September 2011

    Cóż jak większość firm i Mattel idzie w komercję i bylejakość, dołączając do grona produktów jednorazowych.
    laleczki ze zdjęć wg mnie są paskudnie plastikowe, różowe i tandetne- gdzie te czasy , gdzie garderoba lalki odzwierciedlała najnowsze trendy w modzie? Fashonistki są idealne jeżeli chce się “uruchomić” ulubioną lalkę i przeszczepić ciało. A dzieci cóż- miałam przyjemność gościć młode pokolenie- szalenie sympatyczne dziewuszki, które na widok starszych lalek ( szczególnie Sindy) zrobiły wielkie oczy i jakie było zdziwienie że lalki mają “normalne” ubrania.

    Like

    • fleurdolls
      26 September 2011

      Madziu, to niesłychanie ciekawe co powiedziałaś o dzieciach, które Ciebie odwiedziły, ja nie znam żadnych dzieci w wieku lalkowym, a bardzo chciałabym zobaczyć taką reakcję 🙂 Jak to fajnie, że potrafią one docenić takie rzeczy!
      Czy myślisz, że te lalki nie odzwierciedlają dzisiejszej mody? Mi się wydaje, że do pewnego stopnia tak. Tutaj w UK w różnych sklepach panuje oszałamiająca tandeta, wszystko właśnie takie brokatowe, różowe, jaskrawe, za ciasne, za krótkie… ubranka to jeszcze nie taka tragedia, bo zawsze można uszyć nowe… ale te twarze lalek to już nie do poprawienia. One naprawdę nie mają w sobie nic naturalnego.

      Like

  7. Ania
    26 September 2011

    Nie ma co narzekać – gdyby Barbie były dziś tak piękne, jak kiedyś, to rwalibyśmy włosy z głowy, żeby dzieciaki ich nie niszczyły! 😛 A tak, to można spokojnie takiej małej psujce, dać do “zabawy” takie wytapetowane paskudztwo! 😉

    Z Fashionistek sama mam jedną – lubię jej ciałko i fryzurkę (Wild z pierwszej serii), bo uważam, że choć jedną w kolekcji trzeba mieć, a układanie ich ciał do różnych póz jest niezłą zabawą. Za to nie mogę przeboleć tej AA, której twarz w ogóle nie przypadła mi do gustu – wygląda dla mnie, jak… z tyłu liceum z przodu muzeum 😛

    Like

    • fleurdolls
      26 September 2011

      Nie miałam jeszcze ani jednej Fashionistki w ręku, więc nie wiem jak to jest z ciałkami, ale na zdjęciach różnych blogowiczów wyglądają na fajnie artykułowane. To chętnie sprawdziłabym sama!

      Jeżeli chodzi o starsze Barbie to nie tylko były one lepszej jakości ogólnie, ale też wyglądały modnie i równocześnie nie groteskowo? A przecież łatwo byłoby w latach 80 na przykład przesadzić z wyglądem, a jednak Barbie wyglądają nie tak przerażająco jak dzisiaj! Ale zgodzę się z Tobą Aniu w sprawie psujki, dać taką pannę jakiemuś wrednemu bachorowi wcale nie szkoda 😉

      Like

  8. privace
    5 October 2011

    Nam nie szkoda- ale nasze wnuki będą włosy rwać, kto dziecku pozwolił wyjąć fashionistkę z pudełka, urwać ręce i zgolić włosy 😉
    A co do “spożywczaków” lekka przesada- chociaż u mnie w intermarche są Stefcie Simbowe 😀

    Like

    • fleurdolls
      12 November 2011

      Wnuki może tak – ale jakim badziewiem będą się bawić PRAwnuki??? 😀 co do sklepów – chodziło mi o takie, które mają półkę z zabawkami, a nie tylko z jedzeniem… piwem… itd 😉

      Like

  9. Jubiliee
    15 October 2011

    Ja mam dokładnie ten sam problem – nigdzie nie można pooglądać kolekcjonerskich Barbie. Wiele razy zaglądałam do ToysRUs – bez skutku. Oczywiście można pojechać do Hamleys’a, ale ceny tam są dosyć wysokie i wybór ograniczony. Cóż, dobrze, że są chociaż dostępne w sklepach internetowych 🙂 A Fashionistas w dużej mierze przekonują mnie niestety jedynie ze względu na artykułowane ciałko.

    Like

    • fleurdolls
      12 November 2011

      Kiedyś ToysRUs było lepsze, sama pamiętam wiele lat temu widziałam tam Barbie Silkstone, a dzisiaj to już nie to samo! Niestety trzeba kupować a potem myśleć 😀 można jeszcze w czasie podróży odwiedzać sklepy albo innych kolekcjonerów. Ale to sie nie zawsze udaje. Bez internet byłaby klapa…

      Like

  10. makarrena
    12 November 2011

    Fashionistki znakomicie nadają się na dawczynie ciałek do ulubionych lalek 🙂

    Like

    • fleurdolls
      12 November 2011

      A to wiem, tylko jeszcze nie miałam okazji spróbować. Jakoś mnie to nie kusi, ale na pewno do fotografii to jest idealne! 😀

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 25 September 2011 by in Barbie, Fashion Dolls and tagged , , , .
