Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Natasha – Natasza


I’m sitting here thinking… thinking about dolls 😀 during this holiday break I have a lot of time to read other blogs, and of course many people are writing about the doll gifts they received this year. I’m thinking… really, my Christmas was very modest in terms of dolls. I’m not complaining, it’s just the way it was 😉

Here is what I received:

  1. Moxie Teenz Tristen doll NRFB – from a lovely person
  2. 3 Moxie Teenz dolls used from eBay – a gift to myself (the dolls were dispatched on December 18th, and have not yet arrived, I’m starting to feel a bit worried)
  3. Natasha doll from Allegro (Polish auction site) – a gift to myself
  4. Monster High – a gift from a friend at work, I haven’t received it yet, probably will get it next week, I don’t know which doll, I left it for her to decide!

Of these four points I can only show you the girl presently napping in my suitcase, wrapped in a Lidl shopping bag – it’s Natasha from Allegro (more photos at the bottom of this post). She’s not really ready to be shown – she’s stale and wrinkled, needs some repair, and of course a head-to-toe spa treatment – but overall she’s still stunning! I don’t know if she has any markings, as I haven’t yet undressed her, I’ll do that when I get home. She’s 48cm tall, dressed in a gorgeous Russian dress, with everything underneath as it should be, shoes, socks, pantaloons, and a petticoat. She appears to be very old, but she’s been treated with great respect. Her striking green eyes contrast beautifully with her red and white outfit. Her hair is made of some very dry material, almost purple, a very unusual and hard to find colour in dolls. I’ll write about her again when she’s been to the spa, with “before and after” pictures.

Happy New Year! 😀

Siedzę sobie i myślę… i przychodzą mi do głowy różne lalkowe myśli 😀 mam teraz urlopik, więc czas na czytanie blogów, a tam oczywiście jest dużo wpisów o prezentach lalkowych. Tak sobie myślę… właściwie to u mnie prezenty lalkowe były skromne. Nie narzekam, tylko tak wyszło 😉

Bilans świątecznych prezentów lalkowych w tym roku:

  1. Lalka Moxie Teenz Tristen NRFB – prezent od pewnej miłej osoby
  2. Trzy lalki Moxie Teenz trupkowe z eBay – prezent od samej siebie (paczka wysłana była 18 grudnia i jeszcze nie doszła… już zaczęłam się martwić)
  3. Lalka Natasza z Allegro – prezent dla samej siebie
  4. Monster High – prezent od koleżanki z pracy, którego jeszcze nie dostałam, podobno mam dostać za tydzień, nie wiem która to będzie lalka, wybór pozostawiłam jej!

A więc z tych czterech punktów pokażę Wam tę pannę, która drzemie sobie właśnie w mojej walizce zawinięta w torbę z Lidla – to Natasza z Allegro. Nie jest właściwie gotowa do pokazywania – jest nieświeża i pognieciona, wymaga drobnych napraw oraz spa od stóp do głów – ale ogólnie i tak jest zachwycająca! Nie wiem czy ma jakieś sygnatury, bo jeszcze jej nie rozbierałam, wszystko zrobię już w domu. Ma 48cm wysokości, ubrana jest w piękną rosyjską sukienkę, a pod nią ma jak należy, butki, skarpetki, pantalony i haleczkę! Widać że jest stara, ale ktoś ją bardzo szanował. Piękne zielone oczy kontrastują z czerwono-białym strojem wspaniale. Włosy są z jakiegoś bardzo sianowatego tworzywa, koloru prawie fioletowego, bardzo niezwykłego i niespotykanego u lalek. Napiszę o niej znowu gdy już będzie po spa, przedstawię wtedy zdjęcia “przed i po”.

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku! 😀

           

31 comments on “Natasha – Natasza

  1. lilavati112
    30 December 2011

    Ach, podziwiałam ja na allegro:)))Ma cudny strój i taką rumianą, okragłą rosyjska buźkę. Kreacja carewny też wyśmienita. Słowem pogratulować zakupu:)))
    Czyżbyś też odpoczywała od “fashion doll”??:))))

    Like

    • fleurdolls
      30 December 2011

      O witaj Liluniu, akurat u Ciebie zostawiłam też komentarz! 😀
      Bardzo się dziwiłam, że nie było innych licytujących na tę piękność, a bodajże była wystawiana nawet dwa razy? Sama lala robi wielkie wrażenie na żywo, oby tylko nic się przy spa nie zniszczyło!
      Od “fashion doll” nie odpoczywam 😉 czekają w domu 4 Tuesday Taylor do rozpracowania… na szczęście są cierpliwe!

      Like

  2. manhamana
    30 December 2011

    Cudna! Lalka jest śliczna, jedynie przy SPA uważaj na sukieneczkę – na moje oko wzór jest namalowany – albo “naprasowany” jeżeli to pierwsze to trzeba uważać – żeby farba nie zeszła. Włosom nie powinno nic się stać
    Gratuluję ślicznego lalkowego prezentu!
    W końcu samemu można sobie sprawić najbardziej trafiony prezent!
    Tobie też życzę Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!

    Like

    • fleurdolls
      30 December 2011

      Tak Madziu, masz rację, wzór na sukience jest chyba namalowany – prać w zimnej wodzie chyba i w czymś łagodnym? Włosów nie będę męczyć za bardzo – nie wiem czy nawet rozpuszczę ten warkocz, może po prostu umyję je wyciskając szampon rękami? 🙂
      Jak na prezent dla samej siebie jestem wyjątkowo zadowolona! 😀

      Like

    • manhamana
      30 December 2011

      Tej farby trzeba zrobić test na kawałeczku materiału – ja mam chłopca w stroju ukraińskim lalka była tak brudna , że musiałam wyprać a przynajmniej spróbować – niestety nawet pod wpływem zimnej wody zlazło i strój musiałam uszyć wg wzoru. Ale jak sukienka nie jest bardzo brudna można delikatnie przetrzeć gąbką z szarym mydłem tak “po wierzchu” omijając wzór, a mydło zetrzeć gąbką z czystą wodą- tak robię jak trafiam na jakieś skomplikowane kiecki których np nie chcę rozpruwać w celu zdjęcia z lalki. Włosy można tak jak jest w warkoczu umyć, dobrze wypłukać i odcisnąć.

      Like

    • fleurdolls
      30 December 2011

      Genialny pomysł, zrobię próbkę na materiale. Sukienka nie jest bardzo brudna, tylko taka przydymiona, jakby przyciemniała od kurzu, na pewno kolory po umyciu będą bardziej jaskrawe i żywe. Na szczęście sukienka ma z tyłu guziki i chyba uda się ją zdjąć z lalki. Tylko jej czepiec na głowie jest nieco pomięty, będę musiała tam coś wszyć żeby go znowu usztywnić. Dzięki za rady! 😀

      Like

  3. Jaemigrantka
    30 December 2011

    Jej,jaka piekna!!! I calkiem duza,a ludziska mowia ze nic ciekawego na All nie da sie wygrzebac :]
    Pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    Like

    • fleurdolls
      30 December 2011

      Witam Emigrantkę 😉 a pewnie że na Allegro da się różne ciekawe rzeczy znaleźć! Ten co tak mówi nie umie szukać!
      Wszystkiego dobrego nawzajem! 😀

      Like

  4. valhalla
    30 December 2011

    Ależ piękna 🙂 Bardzo mi się podoba jej strój. Czekam na efekty SPA 🙂

    Like

    • fleurdolls
      30 December 2011

      Witam, postaram się pokazać ją po spa jak najszybciej 😉 też nie mogę się doczekać rezultatów!

      Like

  5. erynnis
    31 December 2011

    jest sliczna! kolejna lalka z dzieciństwa, którą miałam w idyllicznych latach 80tych, tylko moja miała strój z jakiejś rosyjskiej republiki blizej nieokreslonej. Zbyt długo go nie miała-od razu został zdjęty, a lalka przebrana i uzyta do zabawy. No i moja nie miała takich ślicznych zielonych oczu-coś sobie przypominam, ze byly niebieskie, a raczej granatowe. potem w okrutnym szale podczas zabawy we fryzjera obcielam jej warkocz!!!!i bardzo po fakcie zalowalam. odkrylam wtedy, ze czasu nie da sie cofnac. 🙂 a teraz mamy cofacz czasu na allegro. zabawki z dziecinstwa reaktywacja.

    Like

    • fleurdolls
      31 December 2011

      Ja nie miałam takiej, ale jest ona bardzo podobna do Wiery i Szarlotki i do Ani też. Te lalki mają ze sobą wiele wspólnego, a mam ochotę zrobić im wszystkim zdjęcie na golaska, żeby porównać ciałka (w przyszłości oczywiście). Pewnie dlatego podobne, że z tego samego kraju 😉 te zielone oczy są rzeczywiście niespotykane, naprawdę bardzo się cieszę, że ona jest u mnie.

      Cofacz czasu na Allegro – lepiej nie można tego ująć Oluniu! 😀

      Like

  6. Shi4
    31 December 2011

    To chyba jedna z najładniejszych rosyjskich lalek, jakich zdjęcia widziałam. Przepiękna. Naprawdę na all można czasem wygrzebać prawdziwe skarby. 🙂
    Marzy mi się odkupić i swoją rosyjską ukochaną lalkę z dzieciństwa, ale wątpię czy się uda 😦

    Like

    • fleurdolls
      31 December 2011

      Dzięki Jolu, ja rzadko robię zakupy na Allegro, ale naprawdę są tam piękne rzeczy. Zawsze widzę tam przynajmniej pięć lalek, które chciałabym mieć u siebie. Czasami kiepskie zdjęcia kryją prawdziwy skarb. A dlaczego byłoby trudno odkupić Twoją lalkę z dzieciństwa, jestem ciekawa? 🙂

      Like

    • Shi4
      1 January 2012

      Pamiętam, że jak mi ją przywiozła mama z Ukrainy taką samą chciała moją koleżanka i męczyła swoją mamę, gdy ta pojechała do Rosji na wycieczkę. Niestety już takiej samej nie znalazła. Nigdy też nie widziałam jej na zadnym portalu aukcyjnym, pomimo tego, że zachowało mi się zdjecia na którym siedzę z tą lalką i bardzo dobrze pamiętam jak wyglądała.
      http://www.flickr.com/photos/59055456@N03/5418911689/in/photostream
      Niestety foto czarno-białe. Włoski brązowe. Oczka albo zielone, albo niebieskie były, nie pamiętam.

      Like

    • fleurdolls
      1 January 2012

      Niestety nie widzę tego zdjęcia, bo jest prywatne 😦 może przesłałabyś mi je przez email? Takie lalki przy odrobinie cierpliwości często pokazują się na Allegro, więc nadzieja istnieje! Ja nigdy nie myślałam, że swoją odkupię, a jednak Wiera się znalazła!

      Like

  7. Urshula
    31 December 2011

    Piekna jest!Taka jak lalki,które pamiętam z dzieciństwa 🙂
    Intryguje mnie twój zakup z Ebaya – bo obserwowałam pewna aukcję z 3xMoxie Teenz,które miały krótkie włosy 🙂 może to te??? Cena była całkiem,całkiem! Pomyśl o mnie,jeśli kiedykolwiek będziesz chciała oddać choć jedna do adopcji 🙂

    wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    Like

    • fleurdolls
      31 December 2011

      Hej Urshulko 😀 dzięki za wpis i za komplement dla Nataszy!
      Tak to chyba te lalki Moxie o których mówisz, to były jedyne lalki które ostatnio widziałam na sprzedaż w stanie trupkowym. Jeszcze ich nie mam w ręku, ale nie wykluczam, że może być coś do adopcji, jak tak to się z Tobą skontaktuję. Na razie paczka jeszcze nie doszła, trzymaj kciuki 😉
      Życzę wszystkiego NAJ NAJ nawzajem! 😀

      Like

    • Urshula
      31 December 2011

      dzięki Aga! Mam nadzieję,że Moxie będą w dobrym stanie mimo wszystko 🙂 ale bardzo bym chciała zaadoptować jedną z nich,jeśli będzie taka możliwość 🙂 Pozdrawiam serdecznie!

      Like

    • fleurdolls
      31 December 2011

      Nie ma sprawy, będę w kontakcie, wszystkiego naj! 😀

      Like

  8. rozella
    4 January 2012

    Od dawna podziwiam Twoje lalki, masz usystematyzowaną kolekcję, to rzadko się spotyka. Ta mała jest wyjątkowo śliczna. Właśnie sobie przeglądam Twoje porady odnośnie rerotu, tylko czy ja coś z tego zrozumiem ? ech… mojej Fleurce muszę naprawić włoski.

    Like

    • fleurdolls
      4 January 2012

      A to ślicznie, miło mi, rzeczywiście moja kolekcja jest raczej fleurkowa, oraz ostatnio coś się namnażają te duże lalki… 😀 jeżeli chcesz pomocy w reroocie to ja bardzo chętnie, to wszystko jest prostsze niż się wydaje, na początek musisz skombinować włosy i igły do robienia metody supełkowej. Czy dasz Fleurce nową fryzurę, czy raczej znowu kucyk i grzywkę, tak jak miała oryginalnie?

      Like

  9. Bomba
    9 January 2012

    Fleurko, mam specjalne zyczenie do Twoich wpisów o rerootach. Dotyczy ono pierwszych włosów. Załóżmy, że mamy lalkę, która ma na głowie długie, skosmacone włosy, które trzeba zmienic na nowe. Obcinamy dreda i lalka ma krótkie włosy tuż przy “skórze” Jak szybko wydłubać resztki włosów? Bo nie moge sobie poradzić 🙂 Mam też drugie życzenie, a mianowicie zaplatasz Swoim Fleurkom piękne koki nad karkiem. Jak się takie cudo robi? Pozdrawiam, Basia

    Like

    • fleurdolls
      15 January 2012

      Hej Basiu, przepraszam że dopiero teraz udaje mi się odpisać na Twój komentarz 🙂
      W sprawie szybkiego wydłubania włosów zapraszam do mojego wpisu na temat rerootów, gdzie napisałam na ten temat kilka przydatnych rzeczy: https://fleurdolls.wordpress.com/2011/12/10/reroots-part-4-rerooty-czesc-4/
      W skrócie mówiąc, bez pincety się nie obejdzie. Czasami pomaga zmiękczenie główki lalki w gorącej wodzie, ale tu trzeba ostrożnie.
      Co do koków u Fleurek to dziękuję za komplement 😀 koki robi się nawijając włosy na słomki dookoła głowy na taką samą długość, następnie utrwala się wrzątkiem, a po wyschnięciu zaczesuje się na palec aby powstał duży wałek, który wtedy związuje się delikatnie gumką i gotowe. Wszystko będzie z detalami opisane w moim następnym wpisie o układaniu włosów, który mam nadzieję opublikować za tydzień.

      Like

  10. Ania
    11 January 2012

    Jej twarzyczka jest prześliczna, szczególnie ten buziaczek! Jak dla mnie, to aż się prosi, żeby zdjąć z niej na chwilunię tę ciężką, rosyjską suknię i ubrać jej coś zwiewnego i romantycznego 🙂

    Like

    • fleurdolls
      15 January 2012

      Hej Aniu, mam w planach zrobienie dla Nataszy (jak dla wszystkich moich dużych lalek) nowego ubranka na drutach, ale niestety jest to na szarym końcu mojej olbrzymiej listy “do zrobienia”, nie wiem kiedy będę mogła się za to zabrać… jej czepiec przyklejony jest do włosów, więc wymaga wielkiej ostrożności… ale cudnie wyglądałaby w czymś zielonym, dopasowanym do koloru jej oczu! 😀

      Like

  11. Bomba
    15 January 2012

    Oh, przeoczyłam ten tutorial 🙂 Ja wydłubałam resztki włosów szydełkiem- nie idzie zbyt szybko, ale da się 🙂

    Like

    • fleurdolls
      15 January 2012

      Basiu, jeżeli spojrzysz na moje wcześniejsze tutoriale, to pomyśl nad zrobieniem sobie tego narzędzia do rerootu, bo ono jest świetne do przepychania włosów od zewnątrz. Inaczej pincetka lub te nożyczki jak uda się znaleźć 😀 powodzenia, jakby coś to chętnie pomogę w razie następnych pytań 🙂

      Like

  12. Me.
    16 October 2013

    Późno bardzo ten komentarz i nie wiem – może już dowiedziałaś się o niej więcej z innego źródła, ale to jest lalka pochodząca z kolekcji “Rosyjskie stroje ludowe” stąd ich podobieństwo do innych. Nie jestem pewna, ale wydaje mi się (tzn. o ile pamiętam) wszystkich lalek było 49 lub 51, ale mimo najszczerszych chęci nie udało mi się zebrać ich wszystkich (ba, połowy) nawet na zdjęciach mimo maniakalnego przeglądania rosyjskich ogłoszeń i aukcji z lalkami.
    Trafiła mi się jedna z metką-broszurką w której opisano parę rzeczy, ale nie zachowała mi się do dzisiaj a zdjęcia straciłam.

    Przepiękne one są i nie mogę na nie patrzeć bo znów chce mi się mieć je wszystkie.

    Like

    • fleurdolls
      19 October 2013

      A nie, nic się innego nie dowiedziałam, ale dzięki za info! Mam tylko jedno pytanie – w jakim rozmiarze były te lalki z serii światowej, bo ta jest bardzo duża, prawie pół metra! Czy to rzeczywiście była taka wielka kolekcja, bo jak tak to… ja też chcę… wszystkie poproszę… pal licho miejsce, będę spała w wannie! 😛

      Like

    • Medithanera
      20 October 2013

      Nie wiem czy w ogóle była seria światowa. Nie przeglądam aż tak często ebaya, więc nie wiem jak tam, ale na allegro widziałam je tylko dwa razy, stosunkowo często pojawiają się na molotok, ale przeważnie są tak opisane, że da się na nie trafić tylko przypadkowo i rozpoznać po buźce.
      Lubię czasem coś sknocić i pomieszać (nieświadomie), ale wszystkie były chyba takie “duże”, ja mam 46 cm, nie przyszło mi do głowy że mogłyby być mniejsze.

      PS. Nie chcesz. Ich się nie da upilnować, nie mieszczą się na żadnych półkach, nie da się mieć więcej niż te 25 dużych lalek w jednym pokoju po którym czasem szwendają się jacyś ludzie tak, żeby wszystkie były bezpieczne.
      Chyba zacznę kopać dodatkowe pomieszczenie pod piwnicą …

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 30 December 2011 by in Big Dolls and tagged , , , , .
