Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Sofia’s Dolls – Lalki Sofii


As the post about styling doll hair is still in the making, I’m filling the void with a topic about dolls I personally met last weekend. Sofia is someone I haven’t even met yet – but due to an interesting turn of events I met her dolls 😀 she is a teenage daughter of a close friend of mine, and by happy coincidence her dolls live with him at his house on top of the wardrobe, packed into 3 bags along with their accessories. It’s mainly a mix of Barbie and Bratz, with a few fairies and Disney dolls, and one Sindy. Last Sunday I inquired whether I could photograph the bunch, but as I don’t really like Bratz, I concentrated on the Barbies. Here you see the dolls which I liked the most. I presume they date from 2002 onwards, as those would be the years when Sofia was a little girl. Some of them I recognise, the rest not much. But it feels so sweet to have someone’s childhood collection in my hands 😀 Sofia was a lucky girl, so many beautiful dolls, and they’re all in great condition too, a simple bath would make them all as new. She doesn’t play with them anymore – but they are still there, thanks to her dad, left in peace, but not abandoned. What will happen to them in the future – I don’t know. At the moment they are resting, awaiting their future.

Click to see the images in original size 🙂

Ponieważ temat o układaniu włosów jest nadal w wersji roboczej, wypełniam lukę wpisem o lalkach-trupkach, które osobiście poznałam w zeszły weekend. Sofia to osoba, której nigdy jeszcze nie spotkałam – ale interesującym zbiegiem okoliczności spotkałam jej lalki 😀 Sofia jest nastoletnią córką mojego bliskiego przyjaciela i fajnym trafem jej lalki z dzieciństwa mieszkają sobie w jego mieszkaniu na szafie, upchane w 3 torby razem z różnymi akcesoriami. Jest to głównie mieszanka lalek Barbie i Bratz, plus kilka okazów wróżkowych i disneyowych, oraz jedna Sindy. W zeszłą niedzielę zapytałam, czy mogę ten cały cymes sfotografować, ale ponieważ nie pałam do Bratz wielką sympatią, skoncentrowałam się na Barbie. Oto zdjęcia lalek, które najbardziej mi się podobały. Zapewne pochodzą z roku około 2002 i później, bo wtedy właśnie Sofia była małą dziewczynką. Kilka z nich rozpoznaję, resztę nie za bardzo. Ale ślicznie jest mieć w rękach czyjąś kolekcję z dzieciństwa 😀 Sofia miała szczęście, tyle pięknych lalek, a wszystkie w doskonałym stanie, po zwykłej kąpieli byłyby jak nowe. Sofia oczywiście już się nimi nie bawi – ale lalki nadal są, dzięki jej tacie, zostawione w spokoju, ale nie porzucone. Co będzie z nimi dalej – nie wiadomo. Na razie odpoczywają sobie, czekając na swój dalszy los.

Kliknij aby zobaczyć zdjęcia w dużym rozmiarze 🙂

    

    

    

    

31 comments on “Sofia’s Dolls – Lalki Sofii

  1. manhamana
    15 January 2012

    Jak to miło , że lalki czekają “na lepsze czasy” a nie wylądowały w koszu- nigdy nie wiadomo czy właścicielka nie zatęskni za swoim stadkiem.
    Fakt że laleczki są w bardzo dobrym stanie 😉

    Like

    • fleurdolls
      15 January 2012

      Mi się też bardzo podoba, że Sofia ich nie wyrzuciła, no i że jej tata wykazał się przytomnością umysłu 😀 jest też do nich dużo akcesoriów, buty dla Bratz itd, trochę ubranek itd, gdyby tak się zająć tym stadkiem to byłaby ładna półeczka gdzieś u niej w domu lub w pokoju. Ale na razie tak sobie leżą. Cztery z nich pozowały do zdjęcia w saunie ze Świętym Mikołajem HA HA to było zabawne… 😀 z przymrużeniem oka 😉

      Like

    • Karolina
      21 September 2012

      Ja też lubię lalki, moja ulubiona to Fleur. Miałam w dzieciństwie bardzo piękną lalkę Fleur, chyba jedną z najpiękniejszych. Niestety już jej nie mam, a chciałabym mieć właśnie taką samą jaką miałam. Teraz jest dużo Fleur “dzieci”, a jednak uważam, że piękne dorosłe Fleur to nie była pomyłka, chciałabym, żeby i teraz było dużo dorosłych pięknych Fleur. Moje zdjęcia domowe są na Facebook pod imieniem Karolina Radzio i chyba to jest zrozumiałe, że ja akurat kocham Fleur z mojego dzieciństwa. Bardzo bym chciała mieć tą Fleur znowu. Jeśli urodzę kiedyś dziewczynkę, a bardzo kocham dzieci, to kupię jej Fleur.

      Like

    • Karolina
      21 September 2012

      Ja jeszcze podkreślę, dlaczego lubię Fleur – ja miałam bardzo piękną Fleur w dzieciństwie.

      Like

    • fleurdolls
      22 December 2012

      Fleurki z dzieciństwa mają ten czar – większość dzisiejszych kolekcjonerów Fleur zbiera je właśnie z tego samego powodu. Ja też 😉

      Like

    • fleurdolls
      22 December 2012

      A jaka to była Fleur, pamiętasz? W Polsce był ich niewielki wybór, zależy w jakim mieście to było.

      Like

  2. Urshula
    15 January 2012

    bardzo ładne laleczki i chwała Bogu,że “nie tknięte” zębem czasu bądź psującymi łapkami 🙂

    Like

    • fleurdolls
      15 January 2012

      Rzeczywiście, ślicznie się nimi bawiła, nic nie pogryzione ani złamane… tylko szybciutkiego spa im potrzeba 🙂

      Like

  3. Ania
    15 January 2012

    Dobrze, że są jeszcze dzieci, które nie traktują lalek, jak zabawek na jeden raz. Pewnie Sofia rozłoży kiedyś te lalki na łóżku i będzie wspominać swoje beztroskie dzieciństwo… 🙂

    Like

    • fleurdolls
      15 January 2012

      Mam taką nadzieję! 😀 nie wiem jakie Sofia ma w stosunku do nich plany, ale mam nadzieję, że u niej zostaną. Przecież one też będą kiedyś rzadkością. Bardzo chętnie zrobiłabym im wszystkim spa HA HA 😀

      Like

  4. BarbieDream
    15 January 2012

    Właścielka tak ładnie zachowanych lalek zasługuję na pochwałę 😉 Widzę nawet kilka ciekawych okazów 😉

    Like

    • fleurdolls
      15 January 2012

      Ja też mam tam kilka ulubionych! 😀 ale niektóre, na przykład ten książę, wyglądają lepiej na zdjęciach. Ciekawi mnie bardzo ich różnorodność, ktoś z głową kupował 😉

      Like

  5. dollbby
    15 January 2012

    no powiem szczerze jestem pod wrażeniem! Piekne lalki 🙂

    Like

    • fleurdolls
      15 January 2012

      Fajnie, wiedziałam że Ci się spodobają! 😀

      Like

  6. privace
    15 January 2012

    Podziwiać przede wszystkim rodziców za to, jak nauczyli dbać o zabawki i za to, że po wyrośnięciu z lalek nadal je trzymają 🙂 Kilka bardzo fajnych panienek widzę w tym zbiorku 😉

    Like

    • fleurdolls
      15 January 2012

      No właśnie, to jest super, że one są u taty! Mój tata się nigdy moimi lalkami nie interesował 😀

      Like

  7. Stary_Zgred
    16 January 2012

    Przyjemnie popatrzeć na zadbaną gromadkę. To nie są zabawki z moich czasów, ale ich mała właścicielka będzie je kiedyś wspominać z rozrzewnieniem, jako towarzyszy młodych lat. To mi się chyba nawet bardziej podoba niż same lale 🙂

    Like

  8. Paweł
    16 January 2012

    A co to za lalek na końcu grupowego zdjęcia? Czyżby od Bratzów? Bardzo fajnie wygląda.

    Like

    • fleurdolls
      4 February 2012

      A tak, to jakis facecik od Bratzów, ale nie wiem jak się nazywa niestety 😐

      Like

  9. lilavati
    16 January 2012

    a ta lalunia z biała twarzą????? bardzo mnie ciekawi!

    Like

    • fleurdolls
      4 February 2012

      A ta z białą to chyba Mulan, nie wiem skąd… to znaczy, nie sprawdziłam sygnatur ani nic. Mogę sprawdzić następnym razem!

      Like

  10. Mono
    16 January 2012

    Dandelion najśliczniejsza, uwielbiam jej twarz i włosy! 🙂

    Like

    • fleurdolls
      4 February 2012

      A to ta pomarańczowa? Bo nie wiem! 🙂

      Like

  11. RudyKrólik
    23 January 2012

    Ależ gromada!!!
    Pomimo, że na lalkach widać, stopień “zabawienia” to jednak mam pewność, że są to lalki kochane.
    Różową wróżkę nawet ja posiadam 🙂

    Like

    • fleurdolls
      4 February 2012

      Lalki są bardzo zadbane, tylko wszystkim trzeba by zrobić szybciutkie spa 😉 a ta różowa mi się bardzo spodobała, może się na nią skuszę. Natomiast książę wygląda jak kompletny ciołek!

      Like

  12. Shi4
    24 January 2012

    Stadko naprawdę super zachowane. Plus wielki dla taty. U mnie podejście rodziców do zabawek zawsse było takie, że jak z czegoś wyrosłąm to szło do innych dzieci…

    Like

    • fleurdolls
      4 February 2012

      Powiedziałam tacie, że ma szacun u mnie na blogu 😀 rodzice są zazwyczaj bardziej praktyczni, to prawda. Tylko szkoda, że zazwyczaj się nie zapytają czy można wyrzucić czy nie, zupełnie jakby dzieci nie były właścicielami tych zabawek w końcu, nie?

      Like

  13. alexisdoll
    1 February 2012

    Ale super kolekcja, pewnie Sofia za kilka lat doceni to co ma schowane w szafie 😉

    Like

    • fleurdolls
      4 February 2012

      A nie, Sofia chce sprzedać kolekcję i kupić gitarę elektryczną! 😀 jak to nastolatka…

      Like

  14. Zofia
    17 February 2012

    Jeśli Sofia (moja angielska imienniczka) będzie chciała trochę “ulżyć” szfie to z chęcią przyjmę Dandelion 🙂

    Like

  15. melinda
    5 May 2012

    hej ja mam takie pytanie czy dalo by rade abys oddala ze 2 lalki?

    Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 15 January 2012 by in Barbie, Fashion Dolls, Memories, Wspomnienia and tagged , , , , .
