Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Charley the Stranger – Nieznajoma Charley


And so, instead of explaining myself, I’m jumping right back into this 😀 I hope you haven’t forgotten about me!

A więc zamiast się tłumaczyć od razu wracam do tematu 😀 mam nadzieję, że o mnie nie zapomnieliście!

Today’s post is about little known Pastiche series, produced by Hunter Toys Ltd from Leicestershire in the UK. I’m writing about this not just because it’s interesting, but also for identification – perhaps some of you have such a doll or outfit and can’t identify them? The Hunter Toys company still shows up in the internet search results with a Leicestershire address, but I don’t know whether it still exists. I haven’t tried to contact them. As you can see from the outfits, the company existed in the 1980s, same time as Fleur.

Wpis dzisiejszy będzie o mało znanej serii Pastiche, która była produktem firmy Hunter Toys Ltd z hrabstwa Leicestershire w Wielkiej Brytanii. Piszę o tym nie tylko jako o ciekawostce, ale także dla identyfikacji – może ktoś z Was ma taką lalkę lub ubranko i nie wie skąd jest? Firma Hunter Toys nadal pokazuje się w rezultatach wyszukiwań internetowych i nadal ma adres w Leicestershire, ale nie wiadomo czy nadal istnieje. Nie próbowałam się z nimi kontaktować. Jak widać po ubrankach, firma ta istniała w latach 80, bo były to czasy Fleur.

I got the clothes first, several years ago, found on eBay of course. I was the only bidder, and they caught my attention because the writing on the box said “fits Barbie, Sindy, Fleur”, which is a rarity – no other company ever mentioned Fleur! As you know, I can hardly ignore something with Fleur written on it, the outfits joined my collection. They are very pretty, although the colours are a bit plain. None of them have shoes – perhaps because they were advertised for Barbie, Sindy and Fleur, who all wear different size shoes?

Pierwsze trafiły do mnie ubranka, kilka lat temu, znalezione na eBay oczywiście. Nikt oprócz mnie nie licytował, a zainteresowały mnie dlatego, że na pudełkach napisane było “pasuje na Barbie, Sindy, Fleur”, co jest wielką rzadkością – żadna inna firma nie wspomina zazwyczaj o Fleur! A ponieważ jak wiecie nie mogę przejść obojętnie obok jakiejkolwiek rzeczy z napisem Fleur, ubranka dołączyły do mojej kolekcji.  Są bardzo ładne, dobrej jakości, chociaż w nieco burych kolorach. Ani jedno ubranko nie ma butów – być może dlatego, że reklamowane były dla Barbie, Sindy i Fleur, a lalki te noszą buty różnych rozmiarów?

    

At the front and back of the box there is a portrait of a grouchy woman, who seems to be thinking “what are you looking at?” 😀 interestingly, there is also an error in the writing – the sentence that says “High Fashion for every occassions with love from Dany”, should say “for every occasion”. Perhaps it’s because they were produced in China?

Z przodu i z tyłu pudełka jest portret jakiejś bardzo obrażonej paniusi która wydaje się myśleć “co się tak gapisz?” 😀 ciekawe jest też to, że w napisach jest błąd – w zdaniu “High Fashion for every occassions with love from Dany”, powinno być napisane “for every occasion”. Być może jest to wina chińskiej produkcji 😉

After I bought the clothes I was sure one day I’d find a doll, as it would be strange for a company to produce outfits, and not dolls. After quite a while she appeared – Charley! I wonder whether anyone has the same doll, or at least a very similar one – I’m sure it’s a mold I’ve seen before. She has no markings (very helpful, as usual…), but she has very striking thin lips. Her body seems to be exactly like that of Steffi Love, and her knees bend twice. Her hair looks great… in the box – in reality it’s of very poor quality, and I suspect any contact with a brush would be fatal. She’s wearing a lovely pink dress and white shoes.

Po zakupie ubranek byłam pewna, że kiedyś znajdzie się jakaś lalka, bo raczej dziwne byłoby gdyby firma produkowała ubranka bez lalek. Po długim czasie ujawniła się – Charley! Jestem ciekawa, czy ktoś z Was ją ma, lub jakąś bardzo podobną do niej lalkę – na pewno jest to mold który już widziałam. Lalka nie ma żadnych sygnatur (bardzo pomocne, jak zwykle…), ale ma bardzo charakterystyczne wąskie usta. Ciałko prawie takie jak u Steffi Love, a kolana zginają się tylko “na dwa”. Włosy wyglądają bardzo ładnie… w pudełku – w rzeczywistości są bardzo złej jakości, podejrzewam że jakikolwiek kontakt z grzebieniem byłby dla nich fatalny. Ubrana jest w śliczną różową sukienkę i białe pantofelki.

  

That’s all for today! 😀 next week I have a real treat for you – Mattel’s Tutti dolls! The lovely lady for whom I rerooted two Tuttis has agreed I could show them on my blog. So tomorrow I’m going to do the photo session, as in a few days they will be flying back to her to the USA.

To tyle na dzisiaj! 😀 w przyszłym tygodniu mam do pokazania rarytas – lalki Tutti od Mattela. Przemiła osoba dla której zrobiłam reroot pozwoliła na zamieszczenie wpisu o nich na blogu. Jutro będzie więc sesja fotograficzna, bo za kilka dni polecą z powrotem do USA.

12 comments on “Charley the Stranger – Nieznajoma Charley

  1. Kasia - BarbieDream
    16 June 2012

    Oczywiście, że nie zapomnieliśmy, choć długo Cię nie było 🙂
    Te ubranka są świetne, zwłaszcza te pierwsze 3 zestawy przypadły mi do gustu. Lalki z nazwy nie znam, ale jej buzia faktycznie wygląda znajomo… Lata temu miałam jakiegoś podobnego do niej klona (a może to była lalka tej firmy…?), miała wąskie usta i fatalne włosy, ale co się z nią stało – nie pamiętam 🙂 A na zdjęciach wygląda bardzo ładnie 🙂

    Like

  2. manhamana
    16 June 2012

    O bardzo ciekawe ubranka i lalka! W porównaniu z zalewem barbiowych różowości te kolorki bardzo mi się podobają!

    Like

  3. alexisdoll
    16 June 2012

    Super ubranka, a i lalka niczego sobie. Nigdy takiej nie widziałam;-)

    Like

  4. lila.
    16 June 2012

    a ja kojarzę tę pannę z ebaya 🙂

    Like

  5. dollbby
    17 June 2012

    no piękna!! A bardzo podobna do lalek Fashion Corner Lucku, może o nią chodzi ?? 😛

    Like

    • dollbby
      17 June 2012

      *Lucky

      Like

    • Stary_Zgred
      17 June 2012

      Chciałam napisać to samo co Dollbby 😀 Charakterystyczny uśmiech blondyneczki i małe wgłębienie pod noskiem od razu mi się z produkcją od Fashion Corner skojarzyły. Wesoła dziewuszka Z Twojej lalki i ma do dyspozycji naprawdę ładne ubranka! Szczególnie podoba mi się niebieska sukienka zbiałą koronką – zakrywa pewnie całe ciało (jak ubiór wiktoriańskiej damy), ale za to jak poważnie i elegancko wygląda (z odcieniem staroświeckości)!

      Like

  6. Dollmania
    17 June 2012

    Faktycznie, ciekawe zdobycze!!! Gratuluję. Mi się właśnie stonowane kolorki podobają, tak inne od Barbie z tego okresu (zresztą do dziś niewiele się zmieniło… a szkoda). Poza tym kojarzą mi się z moimi Fleur, które gdzieś zniknęły… 😦 szkoda, że moja matka nie wiedziała, co wyrzuca!!! Zostawiła tylko Barbie, bo Mattel… ech szkoda gadać.
    A lala rzeczywiście Steffiowata, chyba bym się na niej nie poznała właśnie dlatego.

    Like

  7. Valhalla
    18 June 2012

    Strasznie długo Cię tu nie było, ale tym przyjemniej się czyta 🙂
    Bardzo przyjemne ubranka, a i lalka ma wiele uroku.

    Like

  8. Ania
    20 June 2012

    No, w końcu! Kiedy śledziłam RSS, to u Ciebie cisza, a wystarczyło, żebym przez chwilę w Internecie się nie pokazywała i Aga się pojawia 😀

    Pierwszy raz widzę tę firmę, a szkoda, bo ciuszki wyglądają fajnie – szczególnie ta niebieska sukieneczka z kieszonkami. Co innego lalka – z jej buźki to podobają mi się jedynie oczka, bo są niemal identyczne, jak te od moich ukochanych Steffi Love 😀

    Co do zdjęcia tej obrażalskiej paniusi, to wygląda, jak z okładki jakiegoś romansidła 😀

    Like

  9. Melina
    23 June 2012

    Glad you’r back 🙂

    Like

  10. Shi4
    26 June 2012

    A ja tak czekałam na wpis i czekałam, a jak się pojawił to przegapiłam …..
    Ubranka są super. Mają w sobie klimat z 80 lat 🙂
    a lalka bardzo przypomina mi Sandi (http://petraiinne.blox.pl/tagi_b/278795/Sandi.html) Chociaż faktycznie z kształtu buzi do Fashion Corner też podobna 🙂

    Pozdrawiam 😀

    Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 16 June 2012 by in Fashion Dolls, Pastiche and tagged .
