Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Sweet Tutti – Słodka Tutti


And so, as promised, today I’m writing about Tutti. She’s a rarity, although she can be often found in the treasure trove that is eBay. On the Doll Reference page it says Tutti was produced in the USA from 1966 until 1971, and in Europe until 1980. So she’s vintage! Tutti is tiny, 6 ¼ inches tall, her entire body is molded from one piece of rubber with wires inside, thanks to which she poses very nicely, although her articulation is limited.

A więc jak obiecałam, dzisiaj będzie o Tutti. Tutti to rzadkość, chociaż oczywiście w kopalni skarbów, którą jest eBay, znajduje się ją często. Na stronie Doll Reference napisane jest że produkowana była w USA od roku 1966 do 1971, a w Europie do roku 1980. A więc vintage! Tutti jest malutka, 6 ¼ cala, ciałko zrobione całe z jednego gumowego moldu z drutami w środku, dzięki którym ładnie pozuje, chociaż artykulacja jest ograniczona. 

Before you congratulate me I shall admit that these girlies are not mine – they came to me all the way from Massachusetts in the USA , sent by the lovely Jerilynn who commissioned their reroots. Today they left on their way back to her. Jerilynn has a sizable collection of these, with serious OOAK plans – with which I’m more than happy to help her of course! 😀 here are the dolls BEFORE, I should also add that they switched the colours – the brunette is now blonde, and the blonde is a redhead:

Zanim mi pogratulujecie przyznam się, że te dwie dziewuszki nie są moje – przyleciały do mnie z Massachusetts w USA od przemiłej pani Jerilynn, która zamówiła u mnie rerooty. Dzisiaj odleciały z powrotem do niej. Jerilynn ma pokaźną kolekcję wobec której ma poważne plany OOAK – w czym oczywiście chętnie jej pomagam! 😀 oto jak lalki wyglądały PRZED – dodam jeszcze, że zamieniły się kolorami włosów – szatynka jest teraz blondynką, a blondynka teraz jest ruda:

Here’s the AFTER gallery – click on the picture to see a larger version.

A oto galeria PO – kliknijcie na zdjęcie żeby zobaczyć je w większym formacie.

When I grow up I want to be like my big, beautiful and shapely sister Barbie!

Gdy dorosnę, chcę być taka jak moja duża, piękna i kształtna siostra Barbie!

The fantastic Tutti outfits were made by Michelle at minifashions5

Piękne ubranka Tutti uszyte były przez Michelle minifashions5

The cute tiny shoes were made by Lisa

Śliczne malutkie buciki zrobione przez Lisę

12 comments on “Sweet Tutti – Słodka Tutti

  1. Kasia - BarbieDream
    23 June 2012

    Obie wyglądają nieziemsko! Zrobiłaś z nich prawdziwe pięknotki! Masz niesamowity talent! 🙂
    A tak poza tym – nie dość, że masz fantastyczną kolekcję lalek, to masz także mnóstwo książek o nich! Ależ Ci zazdroszczę! 🙂

    Like

    • ajatoco
      23 June 2012

      Po reroocie to zupełnie inne laleczki! Mam wrażenie, że ich buźki bardzo na tym zyskały i są teraz jeszcze sympatyczniejsze niż z oryginalnymi włoskami, które jednak nadgryzł ząb czasu 🙂

      Like

  2. Urshula
    24 June 2012

    wow,Aga!stanelas na wysokosci zadania – jak zawsze!laleczki wygladaja cudnie teraz!!!

    Like

  3. Mono
    24 June 2012

    Z brzydkich kaczątek takie księżniczki, chyba jesteś ich Wróżką Chrzestną! 😀 Ślicznie wyglądają 🙂

    A moją uwagę przykuła też półka z książkami, bardzo ciekawe tytuły 🙂

    Like

  4. Ania
    24 June 2012

    Mnie by było szkoda pozbawiać takich stareńkich lalek ich oryginalnych włosków, ale muszę przyznać, że z nowymi kudełkami i ubrankami wyglądają ślicznie i to dosłownie, jak nówki! Chyba mogłyby zrobić karierę na współczesnych półkach sklepowych 😉

    Like

  5. mark
    24 June 2012

    Dobra robota! Jak zwykle zresztą. 😉
    Mała Tutti, jak dla mnie jest dość przerażająca, niczym postać z dreszczowca o morderczych lalkach. 🙂

    Like

  6. Daguchna
    24 June 2012

    Ubranka i reroot naprawdę bardzo je zmieniły na plus, ale mam zbliżone wrażenia jak Mark. Te twarze. Matko, Tutti chcą posiąść moją duszę, aaaa 😀

    Like

  7. RudyKrólik
    25 June 2012

    Patrzcie Państwo! Można zrobić coś fajnego z tego wściekłego Trolla (bez urazy). Tutti podoba mi się jedynie jako eksponat. Bałabym się jej w domu. Jeszcze by kota zeżarła…

    Like

  8. dollbby
    25 June 2012

    ajj buziaki cudne! Sam bym taka chciał… kilka razy była na allegro, ale połamana i wycięta;/ piekne reroty!

    Like

  9. Shi4
    26 June 2012

    Ja także parę razy widziałam je na aukcjach. Jakoś do końca nie mogę się do nich przekonać. Ale widząc je u Ciebie na zdjeciach stwierdzam, że jak się bym na nie natknęła na targu, to może i przygarnę 😉 Reroot odmienił je bardzo 🙂 Poza tym nie wiedziałam, że są takie małe. Bardziej spodziewałam się wzrostu Skipper 🙂

    Like

  10. brulionman
    10 July 2012

    mają w oczętach to samo co begerowa 😉

    Like

  11. allmode
    18 August 2012

    Reroot jak zwykle genialny 🙂
    Ja stałam się niedawno posiadaczką Chris – w idealnym stanie mi sie trafiła. I te laleczki mają w sobie coś – na żywo są słodkie i pocieszne. I faktycznie malutkie 🙂

    Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 23 June 2012 by in Barbie, Tutti and tagged .
