Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Knitted Sheep – Owieczki z Włóczki


Sheep Picnic

Witam! Hello!

Bez huku i fanfary wracam do pisania na blogu. Nie wiem czy uda mi się pisać co tydzień jak poprzednio, ale będę się starała! To jest jedno z postanowień noworocznych. Inne postanowienie – mam 4 szuflady pełne pojedyńczych motków włóczki. W 2013 roku przerobię je wszystkie – koniec z kupowaniem nowych włóczek, kiedy mam aż tyle starych! Kupiłam je wszystkie do robótek dla lalek oczywiście – dla człowieka z pojedynczych motków można zrobić najwyżej podstawkę pod kubek, albo patchworkowy szalik. Lalki nadal siedzą, folder z wzorami na robótki dla lalek grubieje (bo ja ciągle szukam nowych wzorów, tylko nic z nimi nie robię…) A lalki patrzą na mnie z wyrzutem, szczególnie te ogromne z PRLu, które ubrane są tylko w obszarpane oryginalne sukienki. Nie nie, nie popisałam się…

Without fireworks and fanfare I’m resurrecting the blog. I don’t know if I’ll be able to write every week as I have before, but I’ll try! This is one of my New Year’s resolutions. Another one – I have here 4 drawers full of single balls of yarn. In 2013 I shall work through them all – I won’t buy any new yarns, until I use the old ones! I bought them all for doll knitting of course – for real people you can make only coasters or patchwork scarves in this manner. The dolls are still sitting here, my folder with knitting patterns is getting fatter and fatter (I’m constantly looking for new patterns, I’m just not doing anything with them…) And the dolls are all looking at me with disappointment, especially the big ones from communist Poland, still dressed in their original torn dresses. No no, nothing to brag about at all.

A miałam takie dobre chęci! Obudziłam się, wyobraźcie sobie, w sierpniu i pomyślałam “już czas zaplanować prezenty na Choinkę”… a następnie obudziłam się znowu w połowie listopada i soczyście przeklęłam swoje lenistwo oraz zupełny brak umiejętności posługiwania się pieniędzmi (ale to już inny temat…) W panice napłynęło mi dużo fajnych nowych pomysłów na unikatowe ręcznie robione prezenty (głównie na drutach), ale czasu zabrakło na wyegzekwowanie. Tym sposobem zrobiłam prezentów jeden (ale za to czteroczęściowy!)

Oh I had such good intentions! I woke up, I tell you, in August and I thought “perhaps it’s time to think about Christmas gifts”… and then I woke up in mid-November and cursed my laziness and my complete inability to deal with money (that’s another story…) Whilst panicking I got a lot of great ideas for unique handmade knitted gifts, but I had no time left for execution. I managed to make one gift (but in four parts!)

Moja znajoma Vivian jest Tajwanką a urodziła się w Roku Owcy, więc darzy owce wielką sympatią (nie tylko owce – Dumę i Uprzedzenie też, łatwo jest kupować dla niej prezenty!) Znalazłam w internecie całe mnóstwo wzorów na różne owcze rzeczy – zabawki duże i małe, poszewki na poduszki, torby z motywami owczymi i baranimi, oraz wiele innych dyrdymałków. Wybrałam ten najłatwiejszy i najszybszy – no i zrobiłam! Owce wywołały ogólny zachwyt u wszystkich osób które w tajemnicy przed Vivian widziały robótkę w trakcie pracy. Każda owca zajęła około godziny, a miałam ochotę zrobić ich tuziny! Niestety, z braku czasu ograniczyłam się do czterech.

My friend Vivian is Taiwanese, born in the Year of the Sheep, so she has a special liking for sheep in general (not just sheep – also Pride & Prejudice – I tell you, she’s the easiest person to buy gifts for!) I found many great patterns for sheep online – toys large and small, pillow cases, bags with sheep motifs, and many many others. I chose the easiest and quickest one – and I did it! The sheep caused much merriment from all people who saw them in the making. Each sheep took about an hour, and I wanted to make dozens! Unfortunately, due to lack of time, I made only four.

Oto blog gdzie znalazłam wzór: Flutterby Patch

Here’s the page where I found the pattern: Flutterby Patch

Owce są maluteńkie – ich ciałka, czyli środkowa część, są mniej więcej takiego rozmiaru jak kciuk od rękawiczki. Dużo w tym dłubania, robota jest bardzo precyzyjna i tylko dla cierpliwych, ale rezultat jest super! Zmodyfikowałam tylko wzór na kożuch, czyli tę część która udaje wełnę – jest z tyłu zaokrąglony, a nie kwadratowy jak w oryginalnym wzorze. Można ją zdejmować i nakładać wedle upodobania! Do zrobienia kożuchów użyłam niezwykłą włóczkę o nazwie Snow (śnieg) – jest bardzo puszysta i nadaje się raczej tylko na różne puchate obwódki i ozdoby, bo po upraniu już tak nie wygląda jak przed.

The sheep are tiny – their bodies, the middle part, are about as big as a thumb on a glove. Attention to detail and patience is very much required, but the results are great! I modified the pattern for the coat, the part that is supposed to be the sheep’s wool – mine is rounded at the back, while in the original pattern it is square. It can be removed and put back on again at will! For the coats I used a very unusual yarn called Snow – it’s really fluffy and suitable mostly for trimmings and decorations, as it will not look the same after it’s laundered.

Knitted Sheep

A teraz – gwóźdź programu. Obiecałam sobie, że na przyszłe Święta dam wszystkim tylko prezenty własnej roboty. Koniec z panikowaniem i kupowaniem w ostatniej chwili! W związku z tym – zaczynam robotę od marca! Zrobię sobie listę osób które coś dostaną i do grudnia zgromadzę mały asortymencik pięknych ręcznie zrobionych rzeczy, czy to pożytecznych, czy dyrdymałków. W necie jest tyle pięknych wzorów na dosłownie wszystko – nawet na poszewki na poduszki z wzorem gier z lat 80. jak Tetris lub PacMan! Tym sposobem zaspokoję moją kreatywną duszę, będę miała zawsze robotę w rękach, mój wielki zapas motków się zużyje, a przyszli odbiorcy prezentów dostaną coś oryginalnego. Czy się uda? A bo ja wiem?

And now – the main event. I promised myself that for Christmas 2013 I will give everyone only handmade gifts! It will be the end of last-minute panic buying! In order to finish on time, I shall begin the work in March. I will make a list of all people who are to receive a gift from me, and by December I shall have a nice assortment of beautiful handmade gifts, whether practical or decorative ones. There are so many fabby patterns online for everything – even pillow cases inspired by classic 80s games like Tetris and PacMan! This way I shall satisfy my creative soul, I’ll keep my hands busy, my yarn supply will shrink, and the future recipients will get something original. Will I succeed? Who knows!

No i jak się Wam podobają owieczki? 🙂

So how do you like my sheep? 🙂

DSC_0675a

DSC_0680a

DSC_0687a

DSC_0689a

DSC_0639

15 comments on “Knitted Sheep – Owieczki z Włóczki

  1. erynnis tages
    27 December 2012

    Hurra, Aga wrocila na bloga! Choc Twoja przerwa wcale nie byla taka bardzo dluga i na wyrzuty sumienia nie zaslugiwala! U mnie to dopiero rekordowo, notki pojawiaja sie mniej wiecej raz na rok. Owieczki sa przepiekne, cudne! Uwielbiam pomysl z owieczkami ogolonymi i ubranymi. A masz w swoim zbiorku wzor na kotka? albo na zabke?
    Luv :*

    Like

  2. Stary_Zgred
    27 December 2012

    Trzymam kciuki za spełnienie noworocznego postanowienia! wiem, ze to trudna sprawa – ale do zrobienia. Własnoręcznie zrobione prezenty wzruszają i wywołują piękne wspomnienia przez długie lata.

    Like

  3. Anonymous
    27 December 2012

    Bardzo się cieszę, że jesteś – owieczki są naprawdę urocze. 🙂
    PS. Czy moje maile dotarły?
    Pozdrawiam

    Like

  4. dollbby
    27 December 2012

    Fajnie że wróciłas!! Oby na jak najdużej! Owieczki sa super ;D 🙂

    Like

  5. Ania
    27 December 2012

    Aga, choć wpis nie lalkowy, to cieszę się, że dałaś jakiś znak życia! Vivian pewnie ucieszyła się z takiego prezentu “od serca”, bo owieczki są przesłodkie i chyba nawet ktoś, kto nie jest ich fanem, polubiłby te Twoje za sprawą tego mięciutkiego kożuszka 🙂 Z niecierpliwością czekam na Twoje kolejne wpisy 🙂

    Like

  6. madmadzia
    27 December 2012

    halooo 🙂 nareszcie jakiś znak życia Aga!!! Trzymam kciuki za wytrwałość w postanowieniu regularnego pisania, a owieczki zrobiłaś śliczne. Masz “rękę” do takiego dziergania 🙂

    Like

  7. Anonymous
    27 December 2012

    Hej! Jak miło że wróciłaś!

    Owieczki są cudne w obu wersjach!
    Życzę wytrwałości w postanowieniu! Nie ma nic piękniejszego jak taki własnoręcznie wykonany prezent od serca!

    Like

  8. manhamana
    27 December 2012

    Jak dobrze że wróciłaś!
    Owieczki są cudne – w obu wersjach!
    Z całego serca życzę Ci wytrwałości w postanowieniu bo nie ma milszych prezentów niż takie wykonane własnoręcznie!

    Like

  9. Verónica
    27 December 2012

    Cute sheep! They would make cute tree ornaments.

    Like

  10. Daga
    27 December 2012

    A ja lubię owce i włóczkę, więc takie owieczki tym bardziej! 😀

    Like

  11. Kasia - BarbieDream
    28 December 2012

    Jak fajnie, że wróciłaś!!!!! 🙂 A owieczki są genialne! 🙂

    Like

    • ajatoco
      28 December 2012

      Jako zodiakalny baran uwielbiam owce 😀
      Piękne wszystkie choć do tych “śnieżnych” serce mocniej zabiło 😉

      Like

  12. RudyKrólik
    28 December 2012

    Jakie śliczne owieczki! Mam jakiś sentyment do tych wełnianych stworzeń.
    Ale oczywiście najbardziej się cieszę, z Twojego powrotu.
    Proszę- zostań na dłużej!

    Like

  13. allmode
    29 December 2012

    Aguś,
    cieszę się, że Cię znowu tu widzę.
    Owce cudne, zwłaszcza te z wełenką są rozczulające.
    ps. jak będziesz miała chwilkę, to odezwij się do mnie – mam pytanie, a nawet dwa 🙂
    Wszystkiego dobrego w nadchodzacym roku 🙂

    Like

  14. lilavati
    30 December 2012

    jak milo znów Cię poczytac:))) owieczki cudne:))

    Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 27 December 2012 by in Knitted Dolls, Lalki Robione Na Drutach and tagged , , .
