Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Gothel’s Synchronicity – Synchronizacja Gertrudy


Today’s post is in perfect symbiosis with Ola-Erynnis Tages. We bought Mother Gothel on the same day, almost in the same minute. The guy in the store brought out all the Gothels he had in the storage room, so we could choose the best ones. When we were done, he gifted Ola free Disney stickers, as he was so pleased that two Gothels are going to live with collectors, instead of children… You’re cordially invited to Ola’s blog to see a selection of Gothel photo masterpieces!

Dzisiaj wpis w pełnej symbiozie z Olą-Erynnis Tages. Kupiłyśmy Gertrudę w ten sam dzień, prawie w tej samej minucie. Facet w sklepie przyniósł nam z zaplecza wszystie Gertrudy, abyśmy mogły wybrać te najlepsze. Na koniec dał Oli naklejki disneyowskie na prezent, bo był taki zadowolony, że dwie Gertrudy zamieszkają u dorosłych, a nie u dzieci… Zapraszam na blog Oli po wielką porcję mistrzowskich zdjęć Gertrudy!

At this point I have to add that our posts were made in secret from each other – the only thing we’d agreed beforehand was that Ola will dress Gothel in black, and I won’t. The purpose of this agreement was so our readers wouldn’t get pictures that looked too similar. Otherwise – at this moment ­­– I know nothing of her post!

Muszę jeszcze dodać, że nasze wpisy przygotowane były we wzajemnej tajemnicy – jedyna rzecz którą uzgodniłyśmy było to, że Ola ubierze Gertrudę na czarno, a ja nie. Chodziło o to, żeby zdjęcia nie były zbyt podobne. Poza tym – nic innego nie wiem!

Fairytales teach us, that beautiful people are good, and ugly ones – bad. The wolf is ugly, Cinderella’s sisters are ugly, the Red Queen is ugly, Snow White’s stepmother is also ugly… So what personality belongs to a doll which is beautiful from the hips up, and hips down – unmentionable? Or, if her head is a head of a rock star, but her legs would be fodder for ridicule to the gossip mags?

Bajki uczą nas, że piękni ludzie są dobrzy, a brzydcy – źli. Wilk jest brzydki, siostry Kopciuszka są brzydkie, Czerwona Królowa jest brzydka, macocha Śnieżki też jest brzydka… A jaki charakterek ma lalka, która jest piękna od bioder w górę, a w dół – lepiej nie mówić? Albo jeżeli jej głowa nadaje się na gwiazdę rocka, ale jej nogi na pewno byłyby tematem wyśmiewek różnych brukowców?

Here’s Mother Gothel from Rapunzel (more accurately, from the movie Tangled). In the Polish version of the story, her name is translated as Gertrude. That’s what I’m calling her throughout the Polish translation.

Oto Mother Gothel z bajki o Roszpunce (ściślej – z filmu Zaplątani), po polsku – Matka Gertruda. Będziemy nazywali ją swojsko Getrudą. Bo dla mnie to imię jakoś dla niej bardzo pasuje.

Gothel from the cartoon is much different from Gothel the doll. The cartoon Gothel, when she’s not making stupid faces, is likable, even if she’s meant to be a dark persona. But the doll… wow… she’s a bit Cher, a bit Joan Jett, a bit Ann Wilson – even her nose has loads of personality!

Getruda z kreskówki rozminęła się bardzo z Gertrudą w wersji lalkowej. Kreskowa Gertruda, gdy nie stroi głupich min, nawet da się lubić, pomimo że jest osobą mroczną. Za to lalka… wow… niby to Cher, niby Joan Jett, albo Ann Wilson… nawet w nosie ma charakterek!

Her hair looked beautiful in the box, but out of the box it’s like cotton fluff, unbrushable, so once they get damaged, that’s it – only reroot remains. I highly recommend having her in your collection, but I feel I must give my honest opinion about the hair!

Jej włosy wyglądały pięknie w pudełku, ale po wyjęciu okazały się bardzo watowate, żadnej możliwości uczesania, więc jak już raz będą zniszczone to do widzenia – tylko do rerootu się będzie nadawała… lalkę bardzo gorąco polecam, ale uczciwie muszę wspomnieć o włosach!

Here’s my photo session – I had thousands of ideas (originally I was going to photograph her at a cemetery…), but of course neither the weather, nor the inspiration came around. But I hope you’ll see here how photogenic she is – even with a small arsenal of accessories etc.

Oto moja sesja – miałam tysiąc pomysłów (oryginalnie miała być fotografowana na cmentarzu…), ale oczywiście ani pogoda nie dopisała, ani wena. Ale widzicie tu jaka ona jest bardzo fotogeniczna – nawet z małym arsenałem  akcesoriów itd.

14 comments on “Gothel’s Synchronicity – Synchronizacja Gertrudy

  1. erynnis tages
    11 November 2013

    Cudnie!!!! Zupełnie inaczej u Ciebie wygląda, a zawsze pięknie. Jest zdumiewająco fotogeniczna. Genialnie, że odnalazłaś zdjęcia podobnych ludzi…a ja z kolei wyszukałam inne Gertrudki (tez wole imię Gertruda swoja drogą)!
    Ciekawe, że włosy Cię zaniepokoiły, ja uznałam te spiralki watowane za piękne. Oczywiście po rozczesaniu byłaby masakra, ale nawet w dzieciństwie bym ich nie rozczesywała. Lubie ten drobny skręt.
    Zdjęcie z misiem-REWELACJA

    Like

    • fleurdolls
      11 November 2013

      A nie Ola, to u Ciebie jest CUDNIE! W ogóle bardzo wyczerpujący wpis, no i Twoje zdjęcia… wiesz co myślę o Twoich zdjęciach! 😉 moje to się chowają. Włosy w ogóle mi się podobają, ale tak bardzo bałam się je zniszczyć, miałam wiele innych stylizacji do sfotografowania, ale niestety nie udało mi się nałożyć niektórych ubranek, bo zniszczyłabym kompletnie włosy! Szkoda… chciałam m.in. sfotografować ją w zbyt dużym swetrze należącym do Kena… może następnym razem 😉 sesję na cmentarzu może uda mi się zrobić na weekend.
      Zdjęcie z misiem jest moje ulubione też! 😀 dzięki kochana!

      Like

  2. Stary_Zgred
    11 November 2013

    Przeczytałam przed chwilą relację Erynnis i muszę przyznać, że nie spodziewałąm się tak różnych spojrzeń na tę samą lalkę. Gratuluję świetnego pomysłu na notkę 🙂

    Like

    • fleurdolls
      11 November 2013

      Dzięki kochana! Bardzo fajnie się bawiłyśmy przygotowując te notki, na pewno w przyszłości będzie ich więcej. Mogłaby to być też taka akcja na kilka blogów, w przyszłości? Fajnie było nic nie wiedzieć – bo z ciekawością przeczytałam cały wpis Oli, a już o zdjęciach to nic nie powiem, bo ona jest mistrzem… 😀

      Like

  3. astridnat
    11 November 2013

    Pierwszy raz widzę te lalkę w stylizacji innej niz firmowa, i muszę powiedzieć, że szalenie przypomina mi mame jednego kolegi 😉

    Like

    • fleurdolls
      11 November 2013

      Ha ha a ona jest taka demoniczna kobita? 😉

      Like

    • fleurdolls
      11 November 2013

      O kurka, rzeczywiście! A wiesz co, ja nigdy Doktora House nie oglądałam, więc jej w ogóle nie kojarzę. Ale podobieństwo jest fantastyczne! 😀

      Like

  4. RudyKrólik
    12 November 2013

    Też miałam zarzucić linkiem do Cuddy z House’a, ale Olga mnie ubiegła 🙂
    Siostra mojego dziadka miała na imię Gertruda, my mówiliśmy na nią “Trudzia”, ale nazwać tak, tę piękną lalkę, byłoby grzechem 😉
    Jako postać Gertruda mnie nie zachwyciła, jako lalka nadrabia. Myślę, że w tej lalkowej postaci zyskała wieczną młodość, podziw i urodę, o którą tak walczyła w bajce. Jej plastikowe ja jest zwyczajniej bardziej udane niż lalkowy odpowiednik Roszpunki i mówię o jej twarzy, a nie o tych krzywych nogach 🙂
    Uwielbiam lalki “charakterystyczne” obdarte z tych, swoich, charakterystycznych strojów.
    W Twoim obiektywie Gothel wygląda trochę jak piękna aktorka, której sława już przeminęła, ale która wciąż ma nadzieję na powrót…
    Chyba rozejrzę się za swoją Gertrudą…

    Like

    • fleurdolls
      17 November 2013

      Króliku, Gertrudę gorąco polecam… świetna jest i tyle! Nawet w tłumku innych lalek będzię tą “inną”. Pożyczyłam ją dzisiaj koleżance z pracy, która rysuje jako hobby, bardzo się ucieszyła i może jak już coś stworzy to pozwoli mi wrzucić na blog (albo wrzuci na swój).
      Jej oryginalna suknia moim zdaniem w ogóle do niej nie pasuje, wygląda trochę jakby trafiła nie do tej bajki co trzeba… dla mnie kojarzy się ona, dokładnie tak jak tobie, z jakąś aktorką która tęski za swoją dawną sławą… może z lat 70… jej portret gdzie ubrana jest na czerwono najbardziej mi się z tym kojarzy.

      Like

  5. Ania
    22 November 2013

    Długo się zabierałam do przeczytania Waszych wpisów (a zobaczyłam je w dniu publikacji ;-)) i w końcu znalazłam tyle czasu, że mogę na spokojnie wszystko przeczytać i “dooglądać”. No, i muszę Ci powiedzieć, że, o ile wiedziałam już wcześniej o istnieniu tej lalki, to dopiero dzięki Waszym postom przekonałam się, jaka ona jest piękna! “Zaplątani” to wg mnie świetna animacja, a ja, jak dziecko, pałam nienawiścią do czarnych charakterów, jednak lalka Gertrudy to zupełnie inna bajka ;-). Jej twarz jest niesamowita, wielki plus dla DS za jej malowanie, ale dopiero w “zwykłych” ciuszkach ta lalka dostaje takiego współczesnego pazura i, gdybym ją miała, uszyłabym jej coś na wzór Cher :-). Piękne zdjęcia, Aga!

    Like

  6. INKA
    11 January 2015

    od kolan w górę – IDEAŁ ♥
    wspaniale prezentuje się w wersji nieco
    nostalgicznej – retro czarno-białe świetne!
    to babeczka, której wszystko będzie pasowało 🙂
    silna, nieprzenikniona, uwodzicielska i smutna…

    Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      Ach jak to dobrze, że Gertruda ma takie grono wielbicieli… zasługuje na uwielbienie w zupełności. To na pewno jedna z najbardziej udanych lalek Disneya. Ola (o której wspominam na początku wpisu) naprawiła swojej Gertrudzie nogi zwykłą gumką – więc może kiedyś Gertruda będzie atrakcyjna także od kolan w dół 😀

      Like

  7. Robotica
    22 June 2015

    More great photos. I bought this doll because she’s beautiful and she reminds me of 70’s Cher.

    Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 11 November 2013 by in Fashion Dolls and tagged , , , .
