Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

World of Barbie 1998 Catalogue – Katalog Świat Barbie 1998


Today – a World of Barbie catalogue from 1998! Some very famous dolls here – Movin’ Groovin’ Barbie, Bead Blast Barbie, and Cool Blue Barbie… I really like Talkin’ Dr Ken – but I really don’t think it’s possible for a doctor to work and date on the same evening? Doctors are usually very tired… Enjoy 😀

Dzisiaj – katalog Świat Barbie z 1998 roku! Jest tu wiele sławnych lalek – Movin’ Groovin’ Barbie, Bead Blast Barbie i Cool Blue Barbie… bardzo podoba mi się Talkin’ Dr Ken – ale chyba nie jest możliwe aby lekarz pracował i chodził na randki tego samego dnia? Lekarze są zazwyczaj bardzo zmęczeni… Zapraszam 😀

1998.1 1998.2 1998.3 1998.4 1998.5 1998.6 1998.7 1998.8 1998.9 1998.10 1998.11 1998.12 1998.13 1998.14 1998.15 1998.16

13 comments on “World of Barbie 1998 Catalogue – Katalog Świat Barbie 1998

  1. Kasia - BarbieDream
    1 March 2014

    Oh jak ja uwielbiam te stare katalogi, a ten akurat jest z okresu mojego dzieciństwa. Chyba wzdychałam do większości z obecnych tu lalek ❤ Zabawne, że lalki z serii Cool Colors, a właściwie Skipper i Christie zostały zamienione kolorami 🙂 I ta seria Rad Barbie… Wpisuję w google, ebay.. – pusto. Nic mi o nich nie wiadomo a wyglądają obłędnie!

    Like

    • fleurdolls
      1 March 2014

      Ja też uwielbiam katalogi, zawsze zdarzają się jakieś ciekawostki, jak ta Rad Barbie na przykład… mam tych katalogów o wiele za dużo, jak na osobę która zmieniła kierunek kolecji z Barbie na Fleur itd 😀 mam wielki sentyment do ubranek Fashion Avenue, mam też ich osobny katalog, który pokażę może za tydzień?

      Like

    • Kasia - BarbieDream
      1 March 2014

      Ohh tak koniecznie 🙂 Te ciuszki zasługują na pokazanie! Jest taka jedna suknia, którą muszę zdobyć 🙂

      Like

    • fleurdolls
      1 March 2014

      Dobra to wrzuce za tydzień 😀 te ubranka były produkowane przez kilka lat, więc mam nadzieję, że ta suknia jest w moim katalogu!

      Like

  2. Ania
    2 March 2014

    Uwielbiam oglądać katalogi! 😀 Really Rad widzę pierwszy raz! Co w ogóle oznacza to określenie?

    Like

    • fleurdolls
      2 March 2014

      Rad, Aniu, to skrót od słowa “radical” – czyli radykalny, ale nie w tym samym znaczeniu słowa co w języku polskim. “Rad” to słowo slangowe, mniej więcej znaczące to samo co “cool”. Niektóre źródła internetowe podają, że słowo to używane było często w latach 80., dzisiaj jest już nieco przestarzałe. Rzeczywiście nieczęsto się je słyszy. Podobno lalka Barbie nazwana była “rad” nie tylko z powodu jej bardzo kreatywnych ubranek (jak na to patrzę, kwintesencja mody lat 90. odrobinę zainspirowana latami 70.), ale podobno miała mieć inne ciałko – bardziej podobne do prawdziwej kobiety, o szerszej talii, mniejszym biuście i płaskich stopach (chyba miała to być pierwsza lalka Barbie z płaskimi stopami, o ile ktoś błędnie podał tę informację?).

      Like

    • Ania
      3 March 2014

      A to ciekawe! Próbowałam znaleźć jakieś zdjęcia tych lalek, strasznie interesuje mnie to ciałko, ale nic nie widzę…

      Like

  3. RudyKrólik
    3 March 2014

    WOW! Ja też, pierwsze co zrobiłam, to próbowałam wyszukać “Rad” w internecie. Oczywiście- pusto ;(
    Cool Colours Skipper właśnie do mnie jedzie, więc aż się śmieję na jej widok we fioletowych portkach!
    Takie katalogi to skarb 😉

    Like

    • fleurdolls
      3 March 2014

      Podobno Barbie Rapunzel (ta w katalogu) ma te sama twarz co Really Rad Barbie, ale nie to cialko. Na pewno dali je jakiejs pozniejszej lalce… trzeba by sie pobawic w Sherlocka… 😀 no i oczywiscie jakos dojsc, dlaczego Rad nie byla w sprzedazy…

      Like

  4. Stary_Zgred
    4 March 2014

    Na podstawie tych katalogów widać, jak epoka lalek o twarzach “superstar” odchodzi powoli w przeszłość. Trochę smutno, trochę ciekawie. A i forma katalogu uboższa niż w latach 80-tych, producent poskąpił bogatego tła, wypełnionego różowymi mebelkami i akcesoriami, do którego sliniłam się na równi z lalkami.

    Like

    • fleurdolls
      5 March 2014

      Ja też, Zgredku, nie lubię tego minimalizmu… bo każdy może zrobić zdjęcie Barbie i je wyciąć, ale już ustawić taką dioramę która powoduje ślinotok to nie takie proste… a teraz widzimy to samo na pudełkach lalek, same płaskie tła. Na weekend opublikuję katalog Fashion Avenue na prośbę Kasi z Barbie Dream – tam same białe tła…

      Like

  5. erynnis tages
    4 March 2014

    Aga, kolejny raz zmobilizowałaś mnie do napisania notki, publikując ten katalożek! Wyrzuciłam z mózgu garść wspomnień i tego, co wiem o serii Really Rad oraz opowiastki o atmosferze 1998 roku. Moment, w którym zapowiadano tę serię był szczególny. Oczywiście znalezione w necie wzmianki z różnych starych newsletterow mogą wprowadzić w błąd, czytane obecnie. Napisałam w notce, jak wyglądało to naprawdę. http://dollcollector.wordpress.com/2014/03/04/really-rad-barbie/ – gdyby ktoś chciał poczytać ^^ Zgredku, to prawda, kataolożki w tej epoce straciły te piękne zdjęcia, dioramy- tylko lalka na pustym tle, nuda. Niestety bardzo niedługo w ogóle katalożki znikly, a to jeszcze smutniejsze. Gdy Internet stał się powszechny, Mattel uznal , że katalożek playline zastapi strona Barbie.com. Nic bardziej mylnego!

    Like

    • fleurdolls
      5 March 2014

      Ola, bo to jest moje główne zadanie w życiu 😛 zmuszać Cię do pisania i otwierania Twojej genialnej mózgownicy żeby dzielić się wiedzą. Pamiętasz jak dyskutowałyśmy nad tym, czy dasz radę pisać raz na miesiąc? No i widzisz – dasz radę 😀 a w którym roku przestano wydawać katalożki?

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 1 March 2014 by in Catalogues, Katalogi and tagged , , .
