Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Barbie Fashion Avenue 1999, 2000, 2001 Catalogue & Pictures – Katalog i Zdjęcia


Today’s post – late by one week ­– is dedicated to Kasia-BarbieDream. I’m sorry for the delay, Kasia!

Dzisiejszy wpis – spóźniony o tydzień – dedykowany jest Kasi-BarbieDream. Wybacz, Kasiu, za spóźnienie!

Anyone who’s had anything to do with Barbie in the 90s and 00s has probably seen the Fashion Avenue lines. Attractively packaged, fully accessorised, the clothes were fashionable, high quality, and made from beautiful fabrics. Fashion Avenue was produced for exactly 10 years – from 1995 to 2004, and contains some of Barbie’s best outfits ever made, plus clothes for Ken, Skipper, Kelly/Shelly and Tommy. Here’s a fabulous website showing all of the catalogues and outfits – the photos aren’t perfect quality, and I’m going to put scans of all the catalogues on my blog over the next few months anyway, so you’ll be able to see them clearly.

Ktokolwiek interesował się Barbie w latach 90. i 00., widział zapewne serię ubranek Fashion Avenue. Atrakcyjnie zapakowane, z wszelkimi akcesoriami, ubranka te były modne, świetnej jakości i uszyte z pięknych materiałów. Produkowane przez 10 lat – od 1995 do 2004 roku – są to jedne z najpięknieszych ubranek dla Barbie w całej historii jej istnienia, plus ubranka dla Kena, Skipper, Kelly/Shelly i Tommy. Oto wspaniała strona pokazująca wszystkie katalogi i ubranka – fotki nie są najlepszej jakości, lecz mam zamiar wrzucać skany tych katalogów na blog przez następne kilka miesięcy, wtedy zobaczycie lepsze zdjęcia.

Today, I have two things to show you. First is the full catalogue from 1999 – please note, the blonde Barbie with braids and jeans on page 3, and sitting down with Kelly on page 10 is the 1998 Dolls of the World Polish Barbie! Then, you’ll see my own cut-outs from 2000 and 2001. These were taken from the back of the boxes, I was sorry to throw them out. Some things never change – I did the same thing with my very first Barbie box, when I was around 10 years old… I still have the pictures today. These pictures may have gotten mixed up when I scanned them, sorry, so they may not be perfectly divided into 2000 and 2001.

Dzisiaj mam Wam do pokazania dwie rzeczy. Najpierw cały katalog z 1999 roku – warto wiedzieć, że Barbie z blond warkoczami ubrana w jeansy na stronie 3, oraz Barbie siedząca z Kelly na stronie 10 – to Barbie Polka z serii Dolls of the World z 1998 roku! Następnie, moje własne wycinanki z 2000 i 2001 roku, prosto z tyłu pudełek, których żal było mi wyrzucać. Pewne nawyki się nie zmieniają – zrobiłam dokładnie to samo z moim naj-pierwszym pudełkiem Barbie, jako 10-latka… mam te wycinanki do dzisiaj. Zdjęcia te mogly się pomieszać gdy je skanowalam, wiec mogą nie być idealnie podzielone na rok 2000 i 2001, wybaczcie.

1999fashionavenue1

1999fashionavenue2

1999fashionavenue3

1999fashionavenue4

1999fashionavenue5

1999fashionavenue6

1999fashionavenue7

1999fashionavenue8

1999fashionavenue9

1999fashionavenue10

1999fashionavenue11

1999fashionavenue12

1999fashionavenue13

1999fashionavenue14

1999fashionavenue15

1999fashionavenue16

1999fashionavenue17

1999fashionavenue18

1999fashionavenue19

1999fashionavenue20

2000 and 2001 Barbie and Ken 2000 i 2001 Barbie i Ken

FashionAvenue1

FashionAvenue2

7 comments on “Barbie Fashion Avenue 1999, 2000, 2001 Catalogue & Pictures – Katalog i Zdjęcia

  1. BarbieCollector
    17 March 2014

    Zawsze najbardziej intrygowały mnie modyfikacje ciał, prezentowane w tego typu katalogach, bądź też w komiksach, zamieszczanych w magazynie “Barbie”. Mam wrażenie, że do tego typu sesji powstawały nowe, elastyczne ciałka, dzięki którym np. ręce typu Shani z prostych stawały się zgięte. Widać to na przykładzie własnie Barbie Polki, siedzącej z Shelly – jaki typ rąk byłby w stanie się tak ułożyć? 😉

    Like

    • fleurdolls
      17 March 2014

      Ja też to zauważyłam, wydaje mi się, że to tylko sztuczki z Photoshopu. Nie wiem czy widać to na ekranie, ale w katalożku jest zauważalne, że dłoń Barbie-Polki jest nieco jaśniejsza niż reszta ręki – być może sfotografowano ją w innym ujęciu a potem połączono aby powstała taka właśnie poza? Trudno zgadnąć – ale jakieś czary-mary na pewno ktoś tam robił 😉

      Like

  2. Kasia - BarbieDream
    17 March 2014

    Baaaardzo Ci dziękuję Fleur! Uwielbiam te ciuszki, oglądanie ich zawsze sprawiało mi ogromną frajdę no i co tu dużo mówić – powodowało chcicę! Jest tu parę ciuszków, do których dłuuugo wzdychałam, między innymi ten zestaw z zielonym płaszczem 🙂
    Ale sukni, o której wspominałam tu nie widzę, z tego co mi się wydaje była ze zdecydowanie wcześniejszych katalogów, chyba z 1995 albo nawet 1994 roku. Może kojarzysz – to była czarna suknia, dopasowana do ciała lalki z wyszytym srebrnym wzorem i bufiastymi rękawami w kolorze fuksji. Jak znajdę katalog (bo też gdzieś je mam!) to z pewnością podzielę się zdjęciami 🙂

    Like

  3. RudyKrólik
    21 March 2014

    Jenyyyyyyyyyyy!
    Ileż cudnych ciuchów!
    O serii FA dowiedziałam się z jakiegoś wątku na forum. Wtedy też zaczęłam zwracać uwagę na metki i szukać “skarbów”.
    Mam stary komiks z Barbie. Po prostu MUSZĘ go zeskanować i wrzucić na bloga, bo tam też są “cuda na kiju”- jeśli idzie o lalki i ich ubrania 😉

    Like

    • fleurdolls
      23 March 2014

      Wrzucaj Króliku wrzucaj! Koniecznie muszę go zobaczyć! 😀

      Like

  4. Stary_Zgred
    22 March 2014

    Dawno, dawno temu w kioskach ruchu można było dostać czasopisma dla dzieci, w których pojawiały się kąciki małej krawcowej – strony z wykrojami ubranek dla lalek. Stroje zaprezentowane powyżej bardzo kojarzą mi się z tymi, które można było uszyć samodzielnie. Są łądne, ale nie zastapią ubranek, które już na zawsze będa mi się kojarzyły z Barbie – szalonych, różowych, wielowarstwowych sukien, które w sam raz nadawały sie na wielki bal, ale już nie na co dzień. Patrzę na zdjecia z katalogu i myślę sobie: to już coś innego, stylistyka dnia powszedniego. Ciekawa, ale nie wywołująca skurczu pożądania. Tym bardziej, że co najmniej kilka z tych strojów naprawdę można byłoby bez problemu uszyć samodzielnie i chyba nie byłoby żadnej różnicy między rękodziełem a ubiorem kupnym.

    Like

    • fleurdolls
      23 March 2014

      O tak, to była na pewno zmiana w wizerunku Barbie, bardzo odzwierciedlająca lata 90 i ich modę, ten styl bardziej zrelaksowany. Osobiście jestem za, bo to własnie moje lata już nie dzieciństwa, ale pierwszej młodości 😀 same ubranka może nie wyglądały oszałamiająco, ale były bardzo dobrze uszyte, co było ich dużym plusem.

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 16 March 2014 by in Catalogues, Katalogi and tagged , , .
