Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

1962 Barbie & Ken Vintage Paper Dolls – Lalki Papierowe Barbie i Ken z 1962 roku


barbie-paper-dolls-header

First, the colouring book from 1964, and today – vintage paper dolls from 1962! All of Barbie’s best outfits are in this book, and some for Ken, of course. This book is a modern reproduction of an original vintage. Did you play with paper dolls as a child? I did, all the time, I drew both the outfits and the dolls myself – even if they looked a little odd. You can click on each and print it out to play – and if you don’t have a colour printer, you can print them out in black and white and colour! Don’t you just love these? 😀

Najpierw była kolorowanka z 1964 roku, a dzisiaj – papierowe lalki ubieranki z 1962 roku! W książce są wszystkie najpiękniejsze ubranka Barbie, oraz oczywiście kilka dla Kena. Książeczka jest wierną reprodukcją oryginalnej wersji vintage. Czy bawiliście się lalkami papierowymi w dzieciństwie? Ja tak, bardzo często, rysowałam sama i ubranka i lalki – chociaż wyglądały nieco koślawo. Kliknięcie na każdą stronę otworzy ją w nowym okienku, do wydruku – a jeżeli nie macie kolorowej drukarki, to można wydrukować na czarno-białej, a następnie pokolorować! Czyż nie są czarujące? 😀

barbie-paper-dolls1
barbie-paper-dolls2
barbie-paper-dolls3
barbie-paper-dolls4
barbie-paper-dolls5
barbie-paper-dolls6
barbie-paper-dolls7
barbie-paper-dolls8
barbie-paper-dolls9
barbie-paper-dolls10
barbie-paper-dolls11
barbie-paper-dolls12

18 comments on “1962 Barbie & Ken Vintage Paper Dolls – Lalki Papierowe Barbie i Ken z 1962 roku

  1. sowa58
    26 July 2014

    Ło matko, znowu kopalnia barbiowej mody lat 60tych, wspaniałe. Oj powycinałoby się 🙂

    Like

    • fleurdolls
      26 July 2014

      To do roboty, Sowo, wycinanie czeka! 😀

      Like

  2. mangusta
    26 July 2014

    Ja chyba nawet pisałam kiedyś na blogu o moich papierowych lalkach – też wszystko samoróbki, jak się umiało, tak się robiło. No cóż, zawsze to jakieś kreatywne zajęcie 🙂 Nawet teraz czasami mnie tak nachodzi: a może by sobie lalkę narysować? Takie, jak tutaj zaprezentowałaś, widuję na ebayu 🙂

    Like

    • fleurdolls
      26 July 2014

      No właśnie udało mi się je nabyć za niesamowicie okazyjną cenę na eBayu! Strasznie lubię te klimaty vintage, chociaż to jest reprodukcja, ale za to ma obrazki idealne, wcale nie zniszczone, z soczystymi kolorami. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba w czasopismach dziecięcych z epoki PRLu czasami też były takie lalki? Zazwyczaj lalka, plus kilka ubranek, plus zachęta ‘dorysuj więcej’. Coś mi się takiego majaczy… ja zawsze lubiłam rysować oraz kolorować, więc papierowe lalki to było dla mnie idealne zajęcie. Zawsze tam dużo falbanek było 😀

      Like

    • mangusta
      26 July 2014

      W czasopismach to nie pamiętam, ale na pewno widziałam swego czasu w sklepie z zabawkami. Były dwie – dziewczynka i chłopczyk – na takim sztywniejszym papierze drukowane.

      Like

    • fleurdolls
      26 July 2014

      Rzeczywiście, coś takiego też pamiętam…

      Like

  3. astridnat
    26 July 2014

    Super! Co prawda Barbie nie ubierałam, ale miałam papierową lalkę 🙂 Później w dobie komputera ubierałam je wirtualnie, a później to już miałam cały domek wirtualny w serwisie stardoll.
    Mam też całą teczkę “lalek” narysowanych przez siebie. Lubiłam projektować ciuchy 🙂

    Like

    • fleurdolls
      26 July 2014

      Astrid, bardzo chętnie zobaczyłabym Twoje rysunki z teczki, to byłoby wspaniałe! To skarb. Ja do projektowania ciuchów nie mam absolutnie żadnego talentu 😀

      Like

  4. Daga
    29 July 2014

    Czy tylko ja zwróciłam uwagę na te zaokrąglone wypustki przy niektórych strojach? Zaskoczka, te lalki, które ja kiedyś wycinałam z czasopism, miały tylko proste…

    Like

    • fleurdolls
      29 July 2014

      Rzeczywiście, ja je zauważyłam, ale jakoś nie zarejestrowałam… 😀 a niektóre mają jeszcze te nacięcia, chyba po to żeby je za siebie zaczepić, aby ubranko się lepiej trzymało? A suknia Enchanted Evening ma tylko dwa zaczepy… a to ciekawe…

      Like

  5. Stary_Zgred
    29 July 2014

    Barbie i Ken, ale trochę niepodobni do swoich lalkowych oryginałów. Zdecydowanie komiksowy styl rysowania. Oj, chciałabym kiedyś zobaczyć lalki wykonane na wzór tych papierowych!

    Like

    • fleurdolls
      16 August 2014

      Jaki fantastyczny pomysł! Może zrobić takiego OOAKa?

      Like

  6. barbielea
    29 July 2014

    Oh, I love paper dolls! I used to draw them myself too when I was a child. These are wonderful, so beautifully drawn. I love the way that the Barbie in the swimsuit has one cheeky foot sticking out.

    I recently got a Barbie and Skipper set from the 1970s. Its uncut but I really want to scan it and print it so I can cut the copies out and dress them – problem, its A3 size – and also, I don’t have a printer or a scanner :-/

    Like

    • fleurdolls
      16 August 2014

      I’m so late replying to this – I have a scanner just a little larger than A4, but the scans can be stitched together in Photoshop? Or, I have a proper big scanner at work, although the quality is just like a regular photocopier. If you want, send them to me and I’ll sort out the scan for you 🙂

      Like

    • barbielea
      18 August 2014

      That’s so kind, thankyou!! But I have now braved using the scanner and printer at my own work (which was a bit naughty as really I’m not supposed to) – so I have them, although I haven’t cut them out yet. I’ll have to post them sometime. Once again, thanks! 🙂

      Like

    • fleurdolls
      18 August 2014

      So glad to hear it! It would be fantastic if you could post them sometime 🙂 I’d love to see them.

      Like

  7. madmadzia
    4 August 2014

    ojej, jakie śliczne !! w dzieciństwie dosłownie uwielbiałam takie papierowe lalki, niektóre były z kiepskiego kartonika więc przyklejałam je na mocniejszy i wycinałam 🙂 te są boskie – ale obawiam się, że moja córka z nadmiaru plastikowych – nie wykaże zainteresowania papierowymi lalkami. jakiś czas temu kupiłyśmy w kiosku takie lalki (teraz też są, ale chyba nie tak ładne jak kiedyś) i leżą…i czekają na lepsze czasy 😉

    Like

    • fleurdolls
      16 August 2014

      A jak dzisiejsze lalki papierowe wyglądają? Bo tutaj u mnie nie ma takowych… chyba że w sklepach dla artystów, ale są raczej drogie.

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 26 July 2014 by in Barbie, Books, Książki and tagged , , .
