Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Doll Against the Wall – Lalka Przy Ścianie


I haven’t done a proper photo session in a long time… the recent one featuring Moxie was, as you know, mostly directed by her.

There’s a place in my town completely ruled by graffiti – a long passage by the river, which I often saw from the tram window on my way to work. I’ve wanted to go there for a long time, for a closer look. Finally I stopped putting it off for ‘later’, asked a colleague from my office who also takes pictures to come along – all I had left to decide was which doll to bring along…

Of all the dolls I have, it’s probably Gothel who has the most personality. It’s her face, equally beautiful and discontented, sometimes she’s sour, sometimes proud and haughty, with those unusual eyes… her only flaw are terrible stick-thin legs, but because she’s very flexible and loves to pose, they’re easy to hide.

I had great fun at this session – while Stephanie was photographing the artwork (click here to see her photo album), I ordered Gothel around. We weren’t alone – that passage is very popular with joggers, there were also a few other photographers. The doll, as usual, got her share of attention.

It was a wonderful two hours, I did not want to go home… but I promised myself I’d come back as soon as possible, again with Gothel, to take more pictures. Which I did literally just a few days later, going back at 9am on Sunday, with Gothel dressed differently. I’ll share this second session with you very soon. It’s a wonderful feeling, this creative energy. It got lost among the banal days some time ago, but I think it’s coming back…

Już dawno nie robiłam porządnej sesji fotograficznej… ta z Moxie o której pisałam ostatnio była, jak wiecie, raczej pod jej reżyserią.

Jest u mnie w mieście takie miejsce gdzie króluje graffiti – długie przejście biegnące przy rzece, które często widziałam z okna tramwaju jadąc do pracy. Od dawna chciałam tam pójść, aby obejrzeć je bliżej. W końcu przestałam odkładać wizytę tam ‘na później’, zaprosiłam koleżankę z pracy, która też ma zamiłowanie do fotografii – pozostało tylko zdecydować, która lalka pójdzie ze mną…

Ze wszystkich lalek które mam, Gertruda ma chyba najwięcej charakteru. Ta jej twarz, piękna i niezadowolona równocześnie, czasami wydaje się skwaśniała, czasami dumna i wyniosła, plus te niezwykłe oczy… jedynym jej mankamentem są okropnie patykowate nogi, ale ponieważ jest bardzo gibka i lubi pozować, łatwo jest to to ukryć.

Bawiłam się na tej sesji świetnie – Stephanie fotografowała w większości sztukę na ścianach (kliknijcie tu aby zobaczyć jej album), a ja dyrygowałam Gertrudą. Nie byłyśmy same – ten chodnik jest bardzo popularny wśród biegających, było tam też kilku innych fotografów. Lalka, jak zwykle, przyciągała uwagę.

To były wspaniałe dwie godziny, dosłownie nie chciałam iść do domu… obiecałam sobie, że wrócę jak najszybciej, znowu z Gertrudą, aby zrobić więcej zdjęć. Co zrobiłam dosłownie kilka dni później, wracając do tego miejsca o 9 rano w niedzielę, z Gertrudą ubraną inaczej. Tę drugą sesję pokażę Wam już niedługo. To fantastyczne uczucie, ta twórcza energia. Zaginęła w prozie życia już jakiś czas temu, ale chyba wraca z powrotem…

mother-gothel-disney-doll1
mother-gothel-disney-doll2
mother-gothel-disney-doll4
mother-gothel-disney-doll3
mother-gothel-disney-doll9
mother-gothel-disney-doll6
mother-gothel-disney-doll7
mother-gothel-disney-doll8
mother-gothel-disney-doll13
mother-gothel-disney-doll10
mother-gothel-disney-doll11
mother-gothel-disney-doll12
mother-gothel-disney-doll17
mother-gothel-disney-doll14
mother-gothel-disney-doll15
mother-gothel-disney-doll16
mother-gothel-disney-doll18
mother-gothel-disney-doll19
mother-gothel-disney-doll20
mother-gothel-disney-doll21
mother-gothel-disney-doll22

21 comments on “Doll Against the Wall – Lalka Przy Ścianie

  1. madmadzia
    3 August 2014

    piękne zdjęcia 🙂 fajne ujęcia i modelka-akurat mnie bardzo przypomina Cher 😉

    Like

    • fleurdolls
      16 August 2014

      Mi też 😀 a nawet wszystkie ogniste brunetki razem wzięte!

      Like

  2. BarbieDream - Kasia
    3 August 2014

    O matko 😀 Wspaniałe zdjęcia. A te gdzie opiera się o ścianę z graffiti – bajka. Promienie słońca pięknie przebijają się przez barierkę, i te takie trochę obdrapane mury… Cudo!!!!
    A ja właśnie zaczęłam robić lalkę w takim grungowym stylu lat 90 i nie mogę się napatrzeć na rajstopy Twojej Gertrudy. Mogłabym zapytać skąd tak świetne kabaretki? 🙂

    Like

    • fleurdolls
      16 August 2014

      Kasiu, dziękuję, jesteś kochana. To rzeczywiście fantastyczne miejsce, a o każdej porze dnia wygląda inaczej. Druga sesja robiona w niedzielę rano ma zupełnie inne oświetlenie. Pokażę ją niedługo. Zdjęcie przy ścianie też jest moje ulubione 😉 kabaretki kupiłam na eBay, ale już dawno temu więc nie pamiętam od którego sprzedawcy. Ale jest ich na eBay mnóstwo, a także na Etsy. Jeżeli chcesz to chętnie pomogę Ci takowe zakupić 🙂

      Like

  3. sowa58
    4 August 2014

    Gertruda jest niezwykła. W tym plenerze wspaniale pozuje. Muszę powiedzieć, że mimo mojego wieku lubię i doceniam graffiti, ale niecierpię paskudnego mazania po ścianach. Czy do tych półgłówków nie dociera, że nie wystarczy puszka farby, żeby być grafficiarzem. Graffiti to jest sztuka, tu potrzebny jest talent i wizja. Często niestety ci mazacze niszczą wspaniałe murale i za to bym im łapy pourywała.

    Like

    • fleurdolls
      16 August 2014

      Na idiotów nie ma sposobu niestety… a na piękne graffiti przyjemnie się patrzy. Jest tu kilka takich miejsc, mam nadzieję odwiedzić następne już niedługo, jeżeli fotki wyjdą dobre to pokażę 🙂

      Like

  4. Steph Thompson
    4 August 2014

    Reblogged this on Existing Through Pixels and commented:
    My work colleague’s slightly different take on our outing to graffiti wonderland last week. Please take a look if you can.

    Like

  5. mangusta
    4 August 2014

    Trochę mi to przypomina osiedle z Candymana. Lalka jest bardzo ciekawa, charakterystyczna, a te nogi, cóż, to kolejna oznaka jej charakteru 🙂

    Like

    • fleurdolls
      16 August 2014

      Wydawało mi się od początku, że te nogi są tak zrobione specjalnie, żeby podkreślić jej wredny charakter… a ponieważ schowane są pod suknią, to nie są od razu zauważalne – akurat tak samo jak zły charakter! 😀 ale przedyskutowałam to z Olą-Erynnis i jej zdaniem jest to po prostu oznaka fabrycznej niechlujności. Co jest oczywiście zupełnie możliwe. Zdecydowanie najwięcej starania włożono w jej twarz.

      Like

  6. Ania
    16 August 2014

    Gdziekolwiek weźmiesz Gertrudę to będzie dobrze wyglądała 🙂 A w tej sesji przypomina mi podstarzałą właścicielkę domu publicznego 😛

    Like

    • fleurdolls
      16 August 2014

      No nie? Czyż nie jest diablica fotogeniczna? Mam jeszcze do pokazania tę drugą sesję niedzielną, ale to za jakiś czas 🙂 to samo miejsce, inna stylizacja.

      Like

  7. barbielea
    25 August 2014

    Wow! Some wonderful photos there! I think 15 is my favourite, looks like something straight off an album cover. I agree, this doll has a great facial expression, she’s one of my favourite Disney dolls ever. You reminded me that I need to dig mine out again!

    Liked by 1 person

    • fleurdolls
      26 August 2014

      I would love to see some photos of Gothel taken by you – her personality and your photography will produce stunning results I’m sure! 🙂 photo 15 is my absolute favourite of all!

      Like

    • barbielea
      27 August 2014

      Thank you! My favourite is up on Flickr, if you want to look:

      Mother Gothel gets a new pet

      Like

  8. barbielea
    27 August 2014

    (didn’t know that it was actually going to paste that in there – sorry! Please feel free to take it down if you want to, I don’t want to be crashing your party …)

    Like

  9. fleurdolls
    27 August 2014

    No worries at all, it’s a fantastic picture! I’ll find you on Flickr too 🙂 I’m there as well.

    Like

  10. INKA
    17 September 2014

    Gertruda wymiata – zawsze i wszędzie!
    marzę o niej, odkąd zobaczyłam film ;D

    Like

    • fleurdolls
      20 September 2014

      Zgadzam się! 😀 jest cudowna. Mam jeszcze drugą sesję fotograficzną z jej udziałem do pokazania, ale to chyba za tydzień. Gorąco polecam kupienie tej lalki jeżeli będziesz miała szansę 🙂

      Like

    • INKA
      11 January 2015

      szansa wczoraj się pojawiła – dziś już kliknęłam
      na to zjawisko – warta jest każdej złotóweczki!

      Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      Oooo no i co, jest Twoja? Mam nadzieję, że pokażesz ją na swoim blogu! 🙂

      Like

  11. Robotica
    22 June 2015

    Fantastic photos. Mother Gothel looks so much better in those clothes. I was surprised these photos were taken in Poland. It looks just like NYC.

    Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 3 August 2014 by in Fashion Dolls, Fotografia, Photography and tagged , , , , .
