Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

A Bit About Pastiche by Hunter Toys – Trochę o Pastiche z Hunter Toys


charley2

Since I bought Charley from Pastiche, a doll I wrote about over two years ago, I’ve been watching eBay to find more information. I’m doing it chiefly for identification reasons – Pastiche outfits are likely to be found among doll clothes in many collections, so perhaps you’ll be able to identify yours here? It seems there was Pastiche and Pastiche 2, but why and what for, we’ll probably never know. As you can see from the promo photos, there were different dolls too. Here’s what I’ve collected so far – and here’s the link to my original post about Charley 🙂

Od kiedy wpadła mi w ręce Charley od Pastiche, o której pisałam już ponad dwa lata temu, obserwuję eBay aby upolować o niej trochę więcej informacji. Robię to głównie dla identyfikacji – ubranka Pastiche na pewno plątają się w kolekcjach wielu lalkowiczów, więc może ktoś rozpozna własne tutaj? Okazuje się, że było Pastiche i Pastiche 2, ale dlaczego i po co, tego się chyba nigdy nie dowiemy. Jak widać z fotek promocyjnych, lalki też były różne. Oto co uzbierałam do tej pory – oraz link do mojego oryginalnego wpisu o Charley 🙂

Box

Champagne-Charley-Pastiche-Doll

Charley-Pastiche-Blue-Dress-Box

Charley-Pastiche-Pink-Dress-Box

Charley-Pastiche-Red-Dress-Box

Pastiche2-Doll-Outfit

Pastiche-Boxed-Outfits

Pastiche-Charley-Outfit

Pastiche-Charley-Yellow-Doll1

Pastiche-Charley-Yellow-Doll2

Pastiche-Classics-Outfit

Pastiche-Designer-Doll-Clothing

Pastiche-Designer-Dolls-Clothes Pastiche-Fashions-by-Dany

Pastiche-Fashions-By-Dany1

Pastiche-Fashions-By-Dany2

Pastiche-Fashions-By-Dany3

Pastiche-Fashions-By-Dany4

Pastiche-Fashions-By-Dany5

Pastiche-Premier-Outfit1

Pastiche-Premier-Outfit2

Pastiche-Premier-Outfit3

Pastiche-Premier-Outfit4

Pastiche-Premier-Outfit5

Pastiche-Wedding-Day-Outfit

pastiche-la-collection-pink

pastiche-lingerie

12 comments on “A Bit About Pastiche by Hunter Toys – Trochę o Pastiche z Hunter Toys

  1. alexisdoll
    21 September 2014

    Lalki nie znam ale nie dziwota, bo historycznie z lalkami jestem na bakier choć podobają mi się. Wczoraj w Ciechocinku widziałam w starociach taką dziewuszkę, nieco zniszczoną, ze zjedzonymi palcami ale jednak coś znajomego w niej było. Wydaje się być podobna do tych Twoich uroczych panienek. WIesz może co to za egzemplarz: http://alexisdoll.files.wordpress.com/2014/09/dll.jpg

    Like

    • fleurdolls
      21 September 2014

      Wygląda mi to na klona Sindy, być może Lindę? Bo ciałko by się zgadzało, ale niestety nie mogę powiedzieć na pewno, bo nie widać stóp. O mojej Lindzie pisałam w tym temacie, jej zdjęcie jest pod koniec, ubrana w pomarańczową sukienkę ze złotym paskiem: https://fleurdolls.wordpress.com/2011/03/19/sindy-dolls-lalki-sindy/

      Like

    • alexisdoll
      21 September 2014

      Faktycznie podobna. Ciałko chyba nie było oryginalne, bo głowa miała ewidentnie inny, ciemniejszy kolor. A może te lalki tak miały. Lalka wyglądała jakby miała ze 100 lat, albo się z nią właściciele niezbyt dobrze obchodzili. Cena jak za jej stan też wysoka, bo 28 zł 😉

      Like

    • fleurdolls
      21 September 2014

      28 złotych za klona? To rzeczywiście trochę dużo, chociaż jej sukienka była bardzo ładna. Lalki te robione były z gorszych materiałów, na przykład jej ciałko jest o wiele lżejsze niż ciałko Sindy z tych samych lat. Dlatego głowa mogła się odbarwić, z upływu lat po prostu. Ale na pewno jest to jakiś klon Sindy, Linda czy nie 🙂

      Like

  2. Ania
    21 September 2014

    Żałuję, że u nas te lalki nie były dobrze znane, bo ubranka do niej bardzo mi się podobają. Przede wszystkim nie ma w nich wszędobylskiego różu i mają ciekawe fasony. Tak się teraz zastanawiam… Może ta kibić ze zdjęcia to Dany? 😀

    Like

    • fleurdolls
      21 September 2014

      Bardzo możliwe, że to Dany! 😀 osobiście skłaniam się do teorii, że to jakaś bardzo niezadowolona modelka, która nie była zbyt chętna użyczyć małej firmie zabawkowej swojego image. Ale kto wie. Może kryje się za tym jakaś fascynująca historia? 😉 mi się też te ubranka podobają, mam ich kilka, właściwie powinnam sprzedać, ale jakoś mi się nie chce na razie…

      Like

    • Ania
      22 September 2014

      Nie sprzedawaj! Zostaw sobie, są wyjątkowe 🙂

      Like

  3. astridnat
    21 September 2014

    Wszystkie nie rózowe ubranka wzbudzają moją ciekawość 🙂 Fajnie, że opisujesz tak szczegółowo lalki, bo ktoś może znaleźć w ten sposób lalkę z dzieciństwa, Ja się dowiedziałam jak się nazywała moja pierwsza lalka dopiero gdy ktoś wrzucił link do ebaya na forum,

    Ja przez cały czas myślałam, że to była barbie(miałam trzy lata jak ją dostałam i straciłam, a tata mówił że była prawdziwa ;), szukałam jej po słowach kluczach, barbie, szafa i tak dalej. Poza tym pamiętałam akcesoria od niej i nawet znalazłam u kogoś kapelusz taki charakterystyczny różowy, ale okazało się, że były też sprzedawane takie zetawy akcesoriów osobno.

    No i potem łup, zobaczyłam ją na forum w wersji brunette, razem ze wszystkimi akesoriami itd. Teraz przynajmniej wiem jak się nazywa – Judy Fashion Wardrobe. Może kiedyś uda mi się tą lalkę kupić skoro już wiem jak się nazywa 🙂

    W ogóle to zabawne jak działa ludzka pamięć, chociaż minęło 25 lat to zobaczyłam pudełko na zdjeciu i wiedziałam już, że trzymałam je w ręku 🙂

    Like

    • fleurdolls
      21 September 2014

      A to ciekawe, nigdy o Judy nie słyszałam! Ale spojrzałam pod Google, nie ma wielu jej zdjęć, ale było jedno takie malutkie z dawnej aukcji na eBay. To był świetny zestaw! A najbardziej zaimponowało mi to, że pamiętasz lalkę z takiego wczesnego dzieciństwa 🙂 to cudowne.

      Like

    • astridnat
      21 September 2014

      Właśnie sęk w tym, że nie pamiętam;) Przez cały czas myślałam, że to była Barbie, w ogóle samej lalki nie pamiętam ani trochę (zginęła śmiercią tragiczną pozostawiona na chwilę w przejściu między pokojami:(), ale poznałam pudełko, a jak zobaczyłam pudełko i judy w pudełku, to przypomniałam sobie o sukience, która słuzyła mi jeszcze jakiś czas. Przypomniałam sobie również o innych akcesoriach. A akcesoria były bardzo fajne – dwie pary kozaczko-kaloszków (ja miałam czerwone i zielone), zamykane torebki-kuferki, i ten kapelusz, który zapamiętałam najlepiej, bo był u mnie najdłużej:) I jeszcze przypomniało mi się to niesamowite uczucie, kiedy pierwszy raz zobaczyłam to pudło z jego zawartością:) Dlatego marzę, że kiedyś ten zetaw upoluję:)

      I to wszystko przypomniało mi się jak zobaczyłam pudełko. Ludzka pamięć jest niesamowita:).

      Like

  4. Szara Sowa
    21 September 2014

    A takich jeszcze nie spotkałam. Ile tego jest? Już nawet nie mogę spamiętać wszystkich nazw. Ale lalunie całkiem ładne.

    Like

    • fleurdolls
      21 September 2014

      Jeszcze są tysiące! 😀 Charley jest ładna, tylko włosy ma bardzo kiepskie, niestety.

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 20 September 2014 by in Fashion Dolls, Pastiche.
