Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

‘My First Fleur’ Doll – Lalka ‘Moja Pierwsza Fleur’


my-first-fleur-doll-face

Six years ago. Sunday morning.

I was feeling lazy that day so I got out of bed later than I usually do.

I switched on the computer… and I discovered that four minutes earlier someone on eBay listed and sold My First Fleur.

It was the first time I ever saw her except in the catalogue. I didn’t even know if she was ever produced or not – sometimes toys shown in catalogues never make it to store shelves.

I was inconsolable. I couldnt’ believe this happened to me. I was upset for days! But then I thought, ok, she exists, so surely she”ll show up again at some point. Right?

Right. Six years later, the same doll was listed on eBay. The same doll. The very same one. So at the moment, it looks like she’s the only one in existence.

Sześć lat temu. Niedziela rano.

Czułam lenia tamtego dnia, więc wygramoliłam się z łóżka później niż zwykle.

Włączyłam komputer… i odkryłam że cztery minuty wcześniej ktoś wystawił i sprzedał na eBay My First Fleur.

To był pierwszy raz kiedy widziałam ją na żywo, nie w katalogu. Wcześniej nie wiedziałam nawet, czy była w ogóle wyprodukowana – czasami zabawki pokazane w katalogach nigdy nie pojawiają się na półkach sklepowych.

Byłam załamana. Nie mogłam uwierzyć, że przegapiłam aukcję. Chodziłam przygnębiona przez wiele dni. Ale potem pomyślałam, ok, wiem że ona istnieje, więc na pewno pokaże się znowu na sprzedaż w przyszłości. Prawda?

Prawda. Sześć lat później ta sama lalka została wystawiona na eBay. Ta sama lalka. Dokładnie ta sama. Więc na razie wygląda na to, że istnieje tylko w jednym egzemplarzu.

Here’s a catalogue picture of My First Fleur with her friends from the same year – Alpine, Sweet Dreams, Jazz Ballerina and Sunshine Fleur.

Oto zdjęcie katalogowe My First Fleur z jej koleżankami z tego samego roku – Alpine, Sweet Dreams (Słodkie Sny), Jazz Ballerina i Sunshine (Słoneczna) Fleur.

Fleur-doll-catalogue-1987

EDIT: I can’t believe I forgot to include her promo photo, which appears on the back of the Sweet Dreams Fleur’s box. Please note the plain pink shirt without polka dots, and different shoes.

EDIT: nie mogę uwierzyć że zapomniałam dodać jej fotkę promocyjną, którą zobaczyć można z tyłu pudełka Fleurki Sweet Dreams. Jak widać bluzka jest inna, różowa bez kropek, oraz inne buty.

My-First-Fleur-promo

She was probably sold in 1987 or 1988, and obviously in very small quantities. Which is strange because I always thought dolls called ‘My First’ would have been sold at lower prices and made in larger quantities. Also it’s strange how Otto Simon released a doll called My First towards the end of production – perhaps to keep up with Barbie? Mattel released one of their My First Barbies in 1988, so perhaps someone at Otto Simon thought it would be a good time to popularise My First Fleur as well? It’s all just a guess.

My-First-Fleur-box-nrfbSprzedawana była zapewne w 1987 lub 1988 roku i jak widać, w bardzo małych ilościach. Co jest dziwne, bo zawsze myślałam że lalki nazywające się My First (Moja Pierwsza) były sprzedawane za niższe ceny i produkowane w większych ilościach. Dziwne jest też to, że Otto Simon wyprodukował lalkę My First już pod koniec produkcji – czyżby po to, aby konkurować z Barbie? Mattel wypuścił na rynek jedną ze swoich My First Barbie też w roku 1988, więc może ktoś u Otto Simon pomyślał, że byłaby to dobra pora na wydanie My First Fleur? Możemy tylko zgadywać.

As expected, My First Fleur is a simple no-fuss girl. Mine is a brunette with that sweet Fleur face and slight smile. Her box has faded in the front – it should be bright green, compare it to the photo of the back of the box a bit further down.

Jak można się spodziewać, My First Fleur jest prostą dziewczyną bez upiększeń. Moja to brunetka ze znaną słodziutką twarzyczką Fleur i delikatnym uśmiechem. Jej pudełko z przodu nieco wyblakło, powinno być tego samego jaskrawo-zielonego koloru co tył pudełka, który zobaczyć możecie poniżej.

She’s wearing a sleeveless white blouse with red dots, a yellow pleated skirt, and a blue jacket. The clothes are made of low-quality material which feels a little rough, and even in the box has a few threads loose. Despite that, her clothes were obviously made with some attention, with nice pleating on the sleeves of her jacket. On her feet, she wears the black high heels with a flower – my favourite Fleur shoes.

Ubrana jest w białą bluzkę w czerwone kropki, bez rękawów, żółtą plisowaną spódnicę i niebieski żakiet. Ubranka uszyte są z jakiegoś niskiej jakości materiału który jest nieco szorstki w dotyku, a nawet będąc w pudełku ze szwów wystają luźne nitki. Pomimo tego widać, że ubranka jej uszyte były z dbałością o detale, co widać w ładnie plisowanych rękawach żakietu. Na nogach ma czarne szpilki z kwiatkiem – moje ulubione buty fleurkowe.

My-First-Fleur-doll-box My-First-Fleur-outfit My-First-Fleur-shoes

Her articulation is the same as Beach Time and Snow Fun dolls, which are from the same era – that is, middle part hair and side-split legs. You can see the other two dolls in my topic about identifying Fleurs from the 1980s.

Artykulacja jest taka sama jak u lalek Beach Time i Snow Fun, które są z tych samych lat – czyli włosy z przedziałkiem pośrodku i ciałko szpagatowe. Możecie zobaczyć obie lalki w moim wpisie o identyfikacji Fleurek z lat 80.

The back of the box shows another Fleur from that same year – also shown in the catalogue picture above – Alpine Fleur in a pink outfit. She’s an exact copy of the original Alpine Fleur from 1986 sold in a white outfit.

Z tyłu pudełka jest zdjęcie innej Fleurki z tego samego roku – którą widzieliście już na zdjęciu katalogowym powyżej – Alpine Fleur w różowym ubranku. Jest ona wierną kopią oryginalnej Fleurki Alpine z 1986 roku, która ubrana była w białe ubranko.

Alpine-Fleur-box Alpine-Fleur-dolls-white-pink

I still can’t quite believe she’s here. I waited so many years… with this purchase, I took a giant step towards completing my Fleur collection. In September I promised myself I’ll have an adventure every month… perhaps this is my adventure for October 😀

Jakoś nadal nie mogę uwierzyć, że tu jest. Tyle lat czekania… tym zakupem zbliżyłam się wielkim krokiem do zamknięcia mojej kolekcji. We wrześniu obiecałam sobie, że każdego miesiąca będę miała jakąś przygodę… to chyba będzie moja przygoda na październik 😀

My-First-Fleur-portrait

19 comments on “‘My First Fleur’ Doll – Lalka ‘Moja Pierwsza Fleur’

  1. MamaMani
    12 October 2014

    Gratuluję! Pokaż kiedyś całą swoją kolekcję. Musi być rewelacyjna.

    Like

    • fleurdolls
      13 October 2014

      Dziękuję serdecznie, pokazałabym ale niestety kolekcja nie jest w tej chwili łatwa do sfotografowania, wszystko stłoczone jest w dwa regały jedno na drugim, plus wiele rzeczy w kartonowych pudełkach, więc nie mogę jej korzystnie sfotografować, bo wygląda po prostu jak wielki bałagan. Ale właściwie cała moja kolekcja jest na stronie http://www.fleurdolls.com, więc na razie tylko tyle mogę zaoferować 🙂

      Like

    • erynnis tages
      13 October 2014

      Agi kolekcji Fleurek niemal nie da rady sfotografować, tak ich duzo, na pewno nie zmieszczą się na jednym zdjęciu! Próbowałam zrobić takie zdjęcie, nie da rady 🙂

      Like

    • fleurdolls
      13 October 2014

      No tak Ola, Ty widziałaś 🙂 problem jest taki, że one nie są korzystnie ustawione, tylko stłoczone w jednym regale po cztery a nawet po pięć rzędów na jednej półce, wszystkie się nawzajem zasłaniają, nie można zrobić im ładnego zdjęcia. Powinny być wystawione tak żeby wszystkie było widać, ale na to nie ma szans w tej chwili. Zapudełkowane Fleurki też tak stoją na trzech półkach w dwóch rzędach, też się nawzajem zasłaniają. Ubranka są w pudłach tekturowych. Niestety zdjęciom to nie sprzyja 😦

      Like

    • erynnis tages
      27 October 2014

      No właśnie! gdyby je rozstawić tak, jak należy i każdą wyeksponować, a pudełka ustawić frontami do widza, to potrzebny byłby OGROMNY pokój! wielka muzealna sala.

      Like

  2. Magda
    13 October 2014

    To jedna z najbardziej niesamowitych lalkowych historii o jakich słyszałam. Po sześciu latach oczekiwania ta konkretna lalka wróciła na aukcję, bo… chyba jednak była Tobie przeznaczona.
    Przyłączam się do prośby MamyMani o całościowe zdjęcie Twojego regału z lalkami!

    Like

    • fleurdolls
      13 October 2014

      Na pewno możesz sobie wyobrazić jak rzuciłam się do tych zdjęć sprzed sześciu lat (bo oczywiście zapisałam je na wszelki wypadek), porównałam obie lalki, to było niesamowite! Może sprzedają się one gdzieś prywatnie, ale na eBay raczej nie, bo sprawdzam codziennie. A o zdjęciu kolekcji napisałam już powyżej 😉

      Like

  3. manhamana
    13 October 2014

    Niesamowita historia! I sama lalka bardzo ładna! Gratuluję zdobycia!

    Like

    • fleurdolls
      13 October 2014

      Dziękuję Madziu! Lalka bardzo mi się podoba, szczególnie te zestawienie kolorów. Sama bym się w to ubrała! 😀

      Like

  4. Szara Sowa
    13 October 2014

    Gratuluję! Wytrwałość się opłaciła. Też chetnie bym zobaczyła całą gromadę w komplecie. Tylko raz w życiu trzymałam w ręku Fleur, bardzo starą i zniszczoną i nie miałam pojęcia, że jest cenna dla kolekcjonerów. Pech, przepadło, nie kupiłam.

    Like

    • fleurdolls
      13 October 2014

      Nie szkodzi, Fleurki są teraz do kupienia w różnym stanie i na pewno jakaś niedługo zawita do Ciebie, czego serdecznie Ci życzę 🙂

      Like

  5. Ania
    13 October 2014

    Cieszę się, że w końcu ją masz – to na pewno jedna z kilku wisienek na flerkowych torcie. Ciekawe, ile ich jeszcze jest w stanie NRFB…

    Like

    • fleurdolls
      14 October 2014

      Też mnie to Aniu zastanawia… na pewno jest jeszcze ich na świecie kilka… ukrytych w prywatnych kolekcjach albo szafach! Zauważyłam taki fenomen, mianowicie kiedy jakaś rzadka Fleurka sprzedaje się za korzystna sumkę, niebawem dziwnym trafem pojawiają się następne na eBay. Ciekawe, czy tak samo będzie i teraz? 😉

      Like

  6. erynnis tages
    13 October 2014

    Faktycznie była Tobie przeznaczona! Bardzo się cieszę, że ta Fleurka wreszcie przybyła. W końcu wszystkie puzzle trafią na swoje miejsce w układance 🙂
    Ona po prostu musiała wrócić do Ciebie, przyciągnęła ją fleurkowa grawitacja. Duża masa Fleurek przyciąga te brakujące 🙂

    Like

    • fleurdolls
      13 October 2014

      Mam nadzieję, że to prawda, bo chciałabym już tę kolekcję zakończyć! 😀 będę musiała zrobić listę czego mi jeszcze brakuje. I uaktualnić koniecznie stronę Fleurkową.

      Like

  7. Dorota
    22 October 2014

    dodam tylko, że popłakałam się

    Like

    • fleurdolls
      26 October 2014

      O Dorotko, dziękuję, wiem że Ty rozumiesz doskonale ten cały sentyment, jak wielu z nas kolekcjonerów! 😀

      Like

  8. Corrine
    20 November 2015

    What a wonderful storie about ‘my first Fleur’!I live in The Netherlands,and also collect these beautiful dolls,please do take a look at my Facebook page,dedicated to my favorite childhood dolls! The page is called Fleur Doll Holland Community,and
    there you can see my collection of dolls,see ya!!!

    Like

    • fleurdolls
      28 November 2015

      Hello Corrine 🙂 thank you for your message and for reading my blog! I saw your Facebook page, it looks great and you have so many nice things. Unfortunately I’m not on Facebook, so won’t be able to join you there. Do you have a page anywhere else? 🙂

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 12 October 2014 by in Fleur Dolls, Lalki Fleur and tagged , , .
