Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Newsweek Polska – Artykuł o Lalkach Krawal


Kto jeszcze nie kupił świątecznego Newsweeka to polecam – jest tam artykuł o lalkach Krawala, niestety dosyć smutny. Być może ukaże się w przyszłości na stronie internetowej Newsweeka, na razie jest tylko krótkie przedstawienie i filmik video o tym jak powstają lalki. Zapraszam! 🙂

http://polska.newsweek.pl/w-czym-sa-lepsze-polskie-lalki-od-chinskich-,artykuly,354054,1.html

A tu cały artykuł.

krawal-newsweek-1

krawal-newsweek-2

krawal-newsweek-3

krawal-newsweek-4

krawal-newsweek-5

krawal-newsweek-6

15 comments on “Newsweek Polska – Artykuł o Lalkach Krawal

  1. bjork 82
    27 December 2014

    Przeczytałam artykuł. Rzeczywiście dość smutny. Miejmy nadzieję, że wspaniałe polskie lalki przetrwają i długo jeszcze będą cieszyć nasze oczy.

    Like

    • fleurdolls
      27 December 2014

      Świetnie! Czy nie uważasz, że uśmiechnięta twarz pani z filmiku wideo nie pasuje do smutnego tonu tego artykułu? Bo mnie ona trochę nie pasowała. Zastanawiam się teraz, czy nie zrobić tłumaczenia na angielski…

      Like

  2. Ania
    27 December 2014

    O, dzięki za cynk 🙂 Muszę kupić koniecznie!

    Like

    • fleurdolls
      27 December 2014

      Kup Aniu, ciekawe co pomyślisz o nim! 🙂

      Like

    • Ania
      29 December 2014

      Chociaż się z tym nie afiszuję, to jestem trochę patriotką, więc wszystko, co chwali polskie, bardzo mnie cieszy 😉 W szczególności, jeśli chodzi o lalki 😀 A fabryka Krawala znajduje się całkiem blisko mojego domu rodzinnego 🙂

      Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      Aniu, może wybierz się do tej fabryki na jakieś zwiedzanie? To byłby arcyciekawy temat na Twój blog!

      Like

    • Ania
      18 January 2015

      A wiesz, że nigdy o tym nie pomyślałam? Jeśli się zbiorę na odwagę, to przy okazji następnego wyjazdu do rodziców, zapytam ich o to. A właśnie wczoraj, kiedy byłam w kiosku przypomniałam sobie o tym Newsweeku, że go nie kupiłam w końcu 😦

      Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      Aniu, nie szkodzi, sprawdziłam ich stronę czy przypadkiem go nie opublikowali i jeszcze go nie ma… ale mam skan 😉 chcesz?

      Like

    • Ania
      18 January 2015

      Pewnie! 🙂 Ale i tak będę polować na to wydanie, czasem na bazarach sprzedają stare czasopisma 🙂

      Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      To wyślę jutro, bo mam plik na laptopie 🙂 a ten cały Newsweek jest w ogóle ciekawy, więc mam nadzieję że go znajdziesz.

      Like

    • Ania
      18 January 2015

      Dzięki 🙂

      Like

  3. Katarzyna- Zbieraczka Dziwaczka
    27 December 2014

    Dzięki za sygnał !
    Czarno widzę przyszłość lalek Krawala 😦 W warszawskich sklepach z zabawkami kiedy o nie pytam patrzą na mnie jakbym chciała kupić żywego pterodaktyla :/

    Like

    • fleurdolls
      27 December 2014

      No, artykuł też nie jest zbyt pozytywny. U mnie w Białymstoku lalki Krawala są tylko w jednym sklepie, największym domu towarowym. Inne sklepy zabawkowe tych lalek nie mają. Krawale są pięknie opakowane i zazwyczaj ubrane w stroje ludowe. Ciekawe, czy jakiś nowoczesny marketing mógłby im pomóc w podwyżce sprzedaży? Bo ja się tym trochę interesuję, ale tylko jako hobby, z ciekawości.

      Like

  4. ziutek44/lilavati112
    18 January 2015

    czy może ktoś podesłać mi skany artykułu? Bo tego numeru pewnie już nigdzie nie dostanę… mn112@wp.pl plisssss….ja kocham lalki Krawala i poluję na moją Lolę z dzieciństwa.

    Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      Hej Lila! Jak sie mano, kobieto? Ja mam skan artykułu, zaraz Ci wyślę 🙂

      Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 26 December 2014 by in Articles, Artykuły.
