Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

Winter Fleurs – Fleurki Zimowe


I haven’t done a post like this in a while! 🙂 that is, make a photo post for a particular category of Fleur outfits and dolls. I’ve already written about:

Fleur’s coats and jackets
Fleur’s gowns
Fleur’s lingerie and nightgowns

As it is undeniably winter (although not much here in Manchester, so far it just looks like a really gloomy November), I’ve assembled a collection of winter outfits and dolls. Enjoy 🙂

Już dawno nie było takiego wpisu 🙂 to znaczy, zestawu fotek z określonej kategorii fleurkowych ubranek i lalek. Opisałam już:

Fleurkowe płaszcze i kurtki
Fleurkowe suknie
Fleurkową bieliznę i koszule nocne

A ponieważ niezaprzeczalnie panuje zima (chociaż tu w Manchesterze nie za bardzo, na razie wydaje się, że mamy nadal ponury się listopad), zrobiłam więc zestaw zimowych ubranek i lalek. Zapraszam 🙂

Outfits Ubranka

Outfit 1208 – as I’ve never seen this outfit boxed, I’m not sure what shoes she’s supposed to be wearing. However, in the 1979 Dutch toy catalogue she’s wearing the red knee-high boots, as shown below. Unfortunately, I can’t find her hat anywhere 😦 I turned my room upside down yesterday looking for it, but no luck. It’s a white knitted cap with a small red pom-pom at the top.

Ubranko 1208 – ponieważ nigdy nie widziałam go w pudełku, nie jestem pewna jakie buty powinna nosić Fleurka. Ale w holenderskim katalogu z roku 1979 nosi ona czerwone kozaki, jak poniżej. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć jej czapki 😦 wczoraj wywróciłam pokój do góry nogami szukając jej, ale nic z tego. To biała dziergana czapka z małym czerwonym pomponikiem.

fleur-outfit-1208

Outfit 1222 – this outfit is still a bit of a mystery. I have no idea what Fleur is wearing at the bottom, and I’ve never seen it in a box. It’s impossible to tell in various catalogue photos whether she’s wearing pants or a skirt, and what kind of shoes. However, when I bought this outfit from a Dutch seller, she told me that these mid-calf pants and shoes are original. So until I find some other evidence, I have to assume this is correct! You may say it’s unlikely the shoes are right, because who wears sandals in the winter? But it wouldn’t be the first time Otto Simon gave a doll wrong shoes 🙂

Ubranko 1222 – to ubranko pozostaje nadal zagadką. Nie mam zielonego pojęcia co Fleurka nosi na dole, a nigdy nie widziałam go w pudełku. Na różnych fotkach katalogowych niemożliwością jest rozpoznanie czy nosi ona spódnicę czy spodnie, ani jakie buty. Ale, gdy kupiłam to ubranko od kolekcjonerki z Holandii, powiedziała że właśnie te czarne spodnie za kolana i czarne buty są oryginalne. Więc dopóki nie znajdę innych dowodów, muszę założyć, że to prawda! Chciałoby się powiedzieć, że buty tu nie pasują, bo kto nosi sandały w zimie? Ale nie byłby to pierwszy raz gdy Otto Simon dał lalce Fleur nie te buty co trzeba 🙂

fleur-outfit-1222

Outfit 1239 – one of my all-time favourites 🙂 it’s also featured in the topic about Fleur’s coats and jackets. I would wear this myself!

Ubranko 1239 – jedno z moich naj-ulubieńszych 🙂 przedstawiałam je już we wpisie o fleurkowych płaszczach i kurtkach. Sama bym to nosiła!

fleur-outfit-1239

Outfit 1247 – so very elegant, it’s a corduroy coat and hat trimmed with fake fur, with a tutleneck sweater and plaid pencil skirt underneath. I photographed her with the coat open so you can see the whole outfit. Fleur looks fantastic in pencil skirts. Maybe someone will be tempted to sew something similar? 😉

Ubranko 1247 – sama elegancja, sztruksowy płaszcz i czapka obramowane sztucznym futerkiem, do tego golf i ołówkowa spódnica w kratkę. Sfotografowałam lalkę specjalnie z rozpiętym płaszczem, abyście mogli zobaczyć całe ubranko. Ołówkowy fason spódnicy pasuje do Fleurki idealnie. Może ktoś pokusi się coś podobnego uszyć? 😉

fleur-outfit-1247

Dolls Lalki

Alpine Fleur – one of the most popular Fleur dolls of 1986, and also my childhood Fleur, so I have a special fondness for her 🙂 I described the story of how she came to me in this topic about my childhood dolls. She also came in a pink version, which you can see here, in the topic about ‘My First Fleur’.

Fleurka Alpinka – jedna z najbardziej popularnych lalek z 1986 roku, a także moja lalka z dzieciństwa, do której mam specjalny sentyment 🙂 opisałam historię jej przybycia do mnie we wpisie o lalkach mojego dzieciństwa. Była sprzedawana też w wersji różowej, którą możecie zobaczyć w tym wpisie o ‘My First Fleur’.

fleur-alpine

Famous Fashion Fleur – you’ll notice all the other Fleurs are photographed against white wintry backgrounds. This one… for some reason, she’s either in a laundromat or in some kind of fashion storage warehouse??? This promo photo makes me laugh every time I look at it. But I chose to add her to this collection because she’s wearing a hat and a scarf. When I was a teenager, I had a sweater very similar to hers, and I loved it even though I looked terrible in it 😀 Fleur, however, looks good in everything…

Famous Fashion Fleur – tłumaczy się to jako ‘słynna moda’, ale zapewne zgodzicie się ze mną, że jest to bardzo niezgrabna fraza 🙂 zauważcie, że wszystkie inne Fleurki sfotografowane są na białych zimowych tłach. Ta natomiast… z niewiadomego powodu stoi w jakiejś pralni albo magazynie ubrań??? Śmieję się z tej fotki promocyjnej za każdym razem gdy ją widzę. Ale zdecydowałam dodać tę lalkę do kolekcji zimowej, bo nosi czapkę i szalik. Gdy byłam nastolatką, miałam sweter bardzo podobny do tego i uwielbiałam go, pomimo że wyglądałam w nim okropnie 😀 Fleurka za to wygląda dobrze we wszystkim…

fleur-famous-fashion

Skatestar Fleur – she’s one of a set of triplets, with a choice of purple, pink and blue outfits (other triplets include Polka Dot, I’ll write about them all eventually). Clearly, Fleur was a fan of winter sports 😀 there were two promo photos for this doll, both shown here.

Fleurka Skatestar – jest to jedna z lalek-trojaczków, z ubrankiem fioletowym, różowym albo niebieskim (inne trojaczki to na przykład Polka Dot, będę je wszystkie opisywała po kolei). Jak widać, Fleurka jest fanką sportów zimowych 😀 lalka ta ma dwie fotki promocyjne, obie pokazane poniżej.

fleur-skatestar

fleur-skatestar-promo

Skistar Fleur – she has one of the most detailed outfits of any Fleur doll, with really impressive finishing. There’s a real zipper on the jacket, underneath she wears a white turtleneck and her pants are dungarees. The jacket, hood and pants are padded, and skis removable.

Fleurka Skistar – lalka ta ma jedno z najbardziej dopracowanych ubranek, z imponującymi detalami. Kurtka ma prawdziwy zamek błyskawiczny, a pod spodem Fleur ubrana jest w biały golf i spodnie w stylu ogrodniczek. Kurtka, kaptur i spodnie są watowane, a narty odczepiane.

fleur-skistar

Snow Fun Fleur – click here to read an entire post dedicated just to her! 🙂

Fleurka Snow Fun – kliknij tutaj aby przeczytać osobny wpis jej dedykowany! 🙂

fleur-snow-fun

20 comments on “Winter Fleurs – Fleurki Zimowe

  1. Ania
    18 January 2015

    Każdy lubi oglądać zdjęcia promocyjne lalek, a te od Fleur, pomimo tego, że przeważnie jest to lalka na gotowym tle, kojarzą mi się z takimi, które sami robimy, ze zdjęciami zbieraczy 🙂 Tło Famous Fashion rzeczywiście nietrafione, ale na przykład Skatestar jest śliczne – cała trójka wygląda uroczo i realistycznie na tym “lodzie”. Wcale nie kojarzą mi się z rywalizującymi ze sobą na śmierć i życie łyżwiarkami figurowymi, o których, jeszcze, kiedy byłam nastolatką, obejrzałam dramat i od tej pory ciągle przypomina mi się scena, kiedy jedna drugą poraniła w łydkę łyżwą, żeby nie mogła wystąpić… Ale nie pamiętam tytułu 🙂

    Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      Fleurki-łyżwiarki uprawiają taki sport, który nie istnieje – jazda GRUPOWA na lodzie 😀 bo po co im rywalizacja między sobą? Albo może to jest jakaś rewia na lodzie… w każdym razie właśnie to na lodzie jest moim ulubionym zdjęciem promocyjnym z tego wpisu. A ten dramat łyżwiarski przypomina mi od razu tę prawdziwą historię Nancy Kerrigan i Tonya Harding, gdy w latach 90 ta druga uszkodziła tej pierwszej kolano, pamiętasz? To był wielki szum!

      Like

    • Ania
      18 January 2015

      Nie pamiętam tego, być może jeszcze wtedy nie interesowały mnie takie rzeczy, ale jestem w szoku, że coś takiego miało miejsce. Jednak film nie był bezpodstawny.

      Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      No, to się naprawdę zdarzyło! Tonya Harding była za to wyrzucona ze sportu. Pamiętam to bardzo dobrze.

      Like

    • Ania
      18 January 2015

      Właśnie poczytałam o tym zdarzeniu i dowiedziałam się, że ta Nancy zagrała rolę w filmie, który oglądałam – “Kruche jak lód: Walka o złoto”, ale to już film familijny 🙂

      Like

  2. madmadzia
    18 January 2015

    Zatarłam ręce 🙂 kolejna porcja wiedzy! ja do kurtki z 1222 dodaje białe długie spodnie i …brązowe sandały 😉 hihihi po prostu łatwiej je nałożyć niż kozaki na talk 🙂

    Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      Oooo białe spodnie, nigdy mi to nie przyszło do głowy! Spróbuję sama, ale już wiem że będzie to fantastycznie wyglądało! Ja do kozaków talku nie używam… oblizuję tylko stopę lalce i buty wchodzą jak po maśle… wstyd się przyznać… 😀

      Like

    • madmadzia
      18 January 2015

      hihihi a ja pamiętam, nie wiem czy dobrze pamiętam – że jak dostałam ubranko z granatowym płaszczem i parasolką, to w kartoniku była chyba karteczka, na której pokazano żeby te buty wkładać na talk. robiła to zawsze moja mama, żebym nie zapaprała domu na biało 😉

      Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      Ja mam do dzisiaj te karteczke… miłość wręcz do niej czuję, bo była dołączona do mojej pierwszej Fleurki! 😀 mogę Ci zrobić skan w tym tygodniu.

      Like

    • madmadzia
      19 January 2015

      Masz taką?! to jednak pamięć mnie nie zawiodła 🙂 poproszę uprzejmie skan na mejla, będę bardzo wdzięczna 🙂

      Like

  3. Gośka
    18 January 2015

    przesliczne! Gratuluję, że udało Ci się tyle śliczności zdobyć!

    Like

    • fleurdolls
      18 January 2015

      Dziękuję Gosiu, bardzo mi miło! Rzeczywiście, nazbierało się ich sporo… 😀

      Like

  4. Natalia
    19 January 2015

    Moja ulubiona to zdecydowanie ta ostatnia. Czarująco wygląda owinięta w ten kominokaptur 🙂 Choć nie powiem, fioletowa łyżwiarka też chwyta za serce 🙂

    Like

    • fleurdolls
      20 January 2015

      Akurat byłaby dzisiaj modna w tym kominie, nie? 🙂

      Like

  5. sowa58 (Szara Sowa)
    19 January 2015

    Cudne te Twoje Fleurki. Zimowe ubranka sa bardzo ładne, najbardziej podoba mi sie płaszczyk obszyty białym futerkiem. mam chęć uszyć podobny.

    Like

    • fleurdolls
      20 January 2015

      To do roboty i pokaż nam rezultaty! 😀 zazdroszczę Ci umiejętności szycia takich pięknych rzeczy.

      Like

  6. mangusta
    20 January 2015

    Te łyżwiarki jakie słodkie ❤ Mieszkasz w Manchesterze? Są tam jakieś ślady Joy Division jeszcze?

    Like

  7. Agata
    10 February 2015

    Piękne są te zimowe kreacje! Bardzo mi się podoba kurteczka z kożuszkiem i mufką nr 1222. Chodzi za mną uszycie czegoś takiego, mam nawet piękną wełenkę w szkocką kratę, tylko jeszcze nie wymyśliłam z czego zrobić takie futerko.
    Co do wąskiej spódnicy nr 1247 to zgadzam się, że Fleur ma kibić stworzoną do takiego fasonu. Popełniłam dla niej nawet taką ołówkową kieckę i świetnie się ją szyło oraz dopasowywało.

    Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 18 January 2015 by in Fleur Dolls, Lalki Fleur and tagged , , , , , .
