Fleur Makes Your Dreams Come True!

A blog about 80s Dutch fashion doll Fleur in English and Polish. Blog o holenderskiej lalce z lat 80 Fleur po angielsku i po polsku.

1980s Fleur Identification – Identyfikacja Fleurek z lat 80


This probably should have been my first post on this blog. I get lots of emails asking to identify Fleur dolls – but unfortunately, unless they’re dressed in their original clothes, it is often impossible. This is because they had no markings on their bodies, and all their faces were the same, with very few variations. The only clue to a Fleur’s identity is her hair style and body type. Sometimes it’s only possible to narrow down her identity to one of thirteen dolls – but I guess that’s better than nothing! I really hope this post will help anyone who’s ever wondered about their own mystery Fleur doll.

Powinnam była zacząć pisanie bloga od tego właśnie tematu. Dostaję wiele emaili z prośbą o zidentyfikowanie Fleurek – ale niestety, gdy nie są ubrane w swoje oryginalne ubranka, często jest to niemożliwe. Fleurki nie miały żadnych oznakowań na ciałkach, a wszystkie ich twarze były takie same, z tylko kilkoma różnicami. Jedyną wskazówką jej tożsamości są jej włosy i typ ciałka. Czasami można tylko powiedzieć, że może to być jedna z nawet trzynastu lalek – ale chyba to lepsze niż nic! Mam nadzieję, że ten wpis pomoże wszystkim, którzy zastanawiają się nad własnymi zagadkowymi Fleurkami.

There are several Fleurs that can be identified without any doubt – these are the ones we’ll start with, and then move on to the ones that are harder to identify. For now, I’ve written only about the 80s Fleurs, as they were most popular and most of the questions I get are about them.

Jest kilka Fleurek, które można zidentyfikować bez żadnych wątpliwości – zacznę więc od nich, a potem napiszę o tych trudniejszych do zidentyfikowania. Dzisiaj piszę tylko o Fleurkach z lat 80. Ponieważ były najbardziej popularne i to właśnie o nie jest najwięcej pytań.

Because Fleur heads are joined to the neck by a ball – and therefore easy to remove – it is very possible that you may have a combination of Fleur head and body that doesn’t appear on this list. This is most likely because at some point there has been a switch. Luckily, it doesn’t happen very often. However, this could also be a factory fault. For example, I have two boxed Baby Nurse dolls – one has a normal body, and the other has a ballerina body. As they are both in box, there is a chance this happened at the factory – or of course their previous owner may have changed the body, but today it’s not possible to know for sure.

Ponieważ głowy Fleurek osadzone są na kulce – a więc łatwe do zdejmowania – zdarzają się kombinacje główek i ciałek które nie będą tutaj opisane. W tym wypadku możliwe jest, że główka została zamieniona na inne ciałko. Na szczęście nie zdarza się to zbyt często. Ale, może to być też fabryczny błąd.  Dla przykładu, mam dwie lalki Baby Nurse w pudełku – jedna ma zwykłe ciałko, a druga ciałko baletnicy. Obie są w pudełku, więc możliwe jest że tak zeszły z taśmy produkcyjnej – albo ich poprzedni właściciel zamienił ciałka, oczywiście tego się nigdy nie dowiemy.

You can see all the dolls in more detail on my website fleurdolls.com.

Wszystkie lalki opisane są szczegółowo na mojej stronie fleurdolls.com.

Braids + ballerina body = Aerobic.
Warkocze + ciałko baletnicy = Aerobic.

Braids ballerina

Short hair and fringe, no parting + regular or ballerina body = Baby Nurse.
Krótkie włosy i grzywka, bez przedziałka + ciałko zwykłe lub baletnica = Baby Nurse.

NurseFace regular ballerina BabyNurse

Middle part hair + dark brown ballerina body = Florida.
Przedziałek pośrodku + ciemne ciałko baletnicy = Florida.

Florida florida
Florida

Curly ponytail and fringe + no logo on head + ballerina body = Jeans.
Kręcony kucyk i grzywka + brak logo na główce + ciałko baletnicy = Jeans.

Jeans ballerina
Jeans

Curly ponytail and fringe + no logo on head + body with side-split legs with bending ankles = Special Offer logo.
Kręcony kucyk i grzywka + brak logo na główce + ciałko szpagatowe ze zginającymi się kostkami = Special Offer logo.

Jeansside
SpecialOfferlogo

Long straight hair + body with side-split legs = Sunshine.
Długie proste włosy + ciałko szpagatowe = Sunshine.

SunshineFace side Sunshine

Curly hair with coloured strand + ballerina body = Colour Star.
Krótkie kręcone włosy z jednym kolorowym kosmykiem + ciałko baletnicy = Colour Star.

ColourStar ballerina Colourstar

Side part hair + ballerina body = Famous Fashion, In Concert.
Przedziałek z boku + ciałko baletnicy = Famous Fashion, In Concert.

SidePart ballerina FamousFashionInConcert

Middle part hair + body with side-split legs = Beach Time, My First Fleur, Snow Fun.
Przedziałek pośrodku + ciałko szpagatowe = Beach Time, My First Fleur, Snow Fun.

MiddlePart side

BeachTimeMyFirstFleurSnowFun

Middle part, platinum blonde hair + regular body = Country Walk, Sweet Dreams. Please note – these are the only two dolls from the 1980s I have seen with platinum blonde hair, aside from Colour Star. I have also seen them with red hair, so they are included once again below.
Przedziałek pośrodku, włosy w kolorze platynowy blond + zwykłe ciałko = Country Walk, Sweet Dreams. Notka – są to jedyne dwie lalki z lat 80. które mają włosy w tym kolorze, poza Colour Star. Oprócz tego widziałam je też z włosami rudymi, dlatego są też dodane to następnej listy poniżej.

SweetDreamsHair regular CountryWalkSweetDreams

Straight ponytail and fringe + Fleur stamp at back of head + body with side-split legs = Alpine, Bermuda, Special Offer flowers, Special Offer polka dot.
Prosty kucyk i grzywka + logo Fleur z tyłu głowy + ciałko szpagatowe = Alpine, Bermuda, Special Offer flowers, Special Offer polka dot.

StraightPonytail Logo side AlpineBermuda

Middle part hair + regular body = Amazone, Animal Doctor, College, Country Walk, Grand Gala, Jogging, Mount Everest, Rainy Day, Special Offer stripes, Surfing, Sweet Dreams, Tennis, Tennisstar.
Przedziałek pośrodku + zwykłe ciałko = Amazone, Animal Doctor, College, Country Walk, Grand Gala, Jogging, Mount Everest, Rainy Day, Special Offer stripes, Surfing, Sweet Dreams, Tennis, Tennisstar.

MiddlePart  regular amazone1 amazone2 amazone3

Middle part hair + ballerina body = Ballerina, Brides Happiness, Jazz Ballet, Kitties, Miss World, My Fair Lady, Parade, Popstar, Secretary, Shopping, Sunny Day, Travel, Wedding.
Przedziałek pośrodku + ciałko baletnicy = Ballerina, Brides Happiness, Jazz Ballet, Kitties, Miss World, My Fair Lady, Parade, Popstar, Secretary, Shopping, Sunny Day, Travel, Wedding.

MiddlePart ballerina

ballerina1vballerina2v ballerina3

37 comments on “1980s Fleur Identification – Identyfikacja Fleurek z lat 80

  1. Ania
    26 January 2014

    Twoja wiedza o Fleur mnie przerasta! Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś mi się te informacje przydadzą… Czytaj: że gdzieś jeszcze dorwę jakąś Flerkę 😉

    Like

    • fleurdolls
      26 January 2014

      Taaaak… ale to jest wiedza przydatna dla małego grona, dobrze że moi rodzice nie czytają tego, bo pokiwaliby tylko głowami, mówiąc coś o fiołkach w głowie 😀 a pamiętasz Aniu, Twoją Fleurkę którą kiedyś Ci identyfikowałam? Możemy zawęzić ilość kandydatek do czterech! 😀

      Like

    • Ania
      26 January 2014

      Pewnie, pamiętam! 🙂 Ale powiem, Ci, że przestałam już tak bardzo przejmować się identyfikacją – liczy się lalka i jakkolwiek by się nie nazywała, to będę ją lubić 😉

      Like

    • fleurdolls
      26 January 2014

      A u mnie tak samo Aniu 🙂 mam przecież wiele Fleurek bez pudełek i jakoś ani razu nie postarałam się dowiedzieć z jaką tożsamością wyszły z fabryki. Chociaż mam kilka takich niezwykłych, o których chciałabym więcej wiedzieć, ale nie szkodzi że nie wiem. Najważniejsze, że są!

      Like

    • Ania
      26 January 2014

      Dokładnie! 🙂

      Like

  2. erynnis tages
    26 January 2014

    Właśnie, najważniejsze , że są 🙂 Ten składak, który właśnie rerootuje, będzie kiedyś zagadką dla identyfikujących: rączki od bermudy, cialko balleriny. A jak cieszy! 🙂 Jeszcze jedna Fleur mi się przypomina, która jest bardzo charakterystyczna, mianowicie Fleur z rozlanym ogromnym niebieskim makijażem – Dungaree. Trudno ją pomylić z inną, czyż nie? Czy nie była to jedyna taka Fleur z tym makijażem w stylu “jakby ktoś farbe wylał”? 🙂

    Like

    • fleurdolls
      26 January 2014

      Olunia! 😀 witam! O Dungaree będzie osobno – bo ona jest taka nietypowa i w ogóle anomalia w historii Fleur. Może nawet za tydzień? Rzeczywiście Twoja Fleurka to składak – dasz do myślenia przyszłym historykom (histerykom?) lalkowym! 😉

      Like

    • erynnis tages
      26 January 2014

      Aguś, o tak, wpis o Dungaree byłby super- swietna mysl. Same zagadki w niej i mnóstwo pytań. A mój składak będzie zagadką haha.

      Like

    • fleurdolls
      26 January 2014

      Tak, tylko ten wpis mógłby zawierać właściwie tylko dużo zdjęć i jeden wielki znak zapytania ha ha 😀

      Like

    • erynnis tages
      26 January 2014

      choć Dungaree pewnie się liczy jako lata 70te…ale jednak to była Fleur-dziwaczka 🙂 czytam sobie i zastanawiam się, czy jedna z moich to In Concert czy Famous Fashion. Nigdy się nie dowiem, więc arbitralnie uznaję, że będę o niej mówić In Concert 🙂

      Like

    • fleurdolls
      26 January 2014

      No nie dowiesz się, niestety! Jak ma przedziałek z boku i nic więcej o niej nie wiadomo, to może być i ta, i ta. Ale powiedziałabym, że szansa na Famous Fashion jest większa – bo ta lalka była bardziej popularna. Nawet teraz można tak wnioskować – widziałam ją lub jej ubranko na sprzedaż o wiele częściej niż In Concert. Więc według popularności to raczej większa szansa jest na Famous Fashion 🙂

      Like

  3. erynnis tages
    26 January 2014

    Aguś, masz racje, to pewnie była F.F. Ale gdy ją zdobyłam bez ubranka, szukałam jej na Twojej stronie i podobieństwo do In Concert rzuciło mi się w oczy (zwłaszcza, że ma ten piękny bogaty odcień włosów chestnut-brown, jak I.C na zdjęciu), a F.F. przeoczyłam z powodu czapki, która zwykle zasłania jej włosy. Toteż na pudełku, w którym ją trzymam, napisałam wtedy In Concert, tak już zostało 🙂 a Fleurce jest wszystko jedno 🙂 jedna z moich ukochanych tak czy siak, jest wprost śliczna.

    Like

    • fleurdolls
      26 January 2014

      Jak ma ten odcień brązu to rzeczywiście może być In Concert – bo ja też taką mam, a FF z takimi włosami nigdy nie widziałam! No to być może mamy zagadkę rozwiązaną 😉

      Like

    • erynnis tages
      26 January 2014

      :))) u mnie nazywa się Luisa ^^

      Like

  4. Anonymous
    27 January 2014

    super wpis, dziękuję 🙂 Nawet moja Ballerina się załapała. Jednak nie mam pojęcia kim jest druga moja Flerka, wygląda na sporo starszą. I możliwe że w tym tygodniu dotrze kolejna 🙂

    Like

    • fleurdolls
      29 January 2014

      Czy ona jest taka z innym ciałkiem, bardzo długie nogi i twarde plastikowe ręce? To może być Fleurka z lat 70. Daj mi znać gdy przyjdzie ta kolejna – ciekawe czy uda nam się ją zidentyfikować? 🙂

      Like

  5. mangusta
    27 January 2014

    Ja mam dwie, obie niezidentyfikowane, tylko ciuch znalazłam w Twoim przewodniku po zestawach z ubrankami. Prawdopodobnie jedna była panną młodą, bo kupiłam ją razem z tą małą druhną.

    Like

    • fleurdolls
      29 January 2014

      Tak, jeżeli opis pasuje (przedziałek pośrodku plus ciałko baletnicy) to możemy uznać że to była panna młoda 🙂

      Like

    • mangusta
      30 January 2014

      Jeszcze się nie przyglądałam temu bliżej.

      Like

    • fleurdolls
      1 February 2014

      Trzymam kciuki 😀

      Like

  6. RudyKrólik
    28 January 2014

    O Matko! Ja ja się cieszę, że wiem, że moja Fleur to była Bride Happines! 😉
    Nie mam parcia na identyfikację wszystkich lalek, ale gdybym miała, to pewnie dostałabym kota zanim coś bym rozpoznała 😉
    I znowu powiem- jesteś wspaniałą skarbnicą wiedzy o Fleurkach nie tylko! I nawet posty które mnie (teoretycznie) nie powinny interesować są arcyciekawe!

    Like

    • fleurdolls
      1 February 2014

      Ja też dostawałam kota bardzo często, co jak co ale producenci lalek naprawdę powinni się trochę lepiej postarać! Jak widać na przykładzie Barbie, lalki można tak zaprojektować, żeby były rozpoznawalne. No ale dla Fleur i tak jest już za późno 😀

      Like

  7. Olga
    29 January 2014

    Mam jedną Fleur, która jest łysiutka jak kolanko. Ma perukę i gęste rzęsy, ale nie ma śladu po szyciu włosów. Kim ona może być?

    Like

    • fleurdolls
      29 January 2014

      Witam Olu – ta główka bez żadnych dziurek pochodzi z zestawu do czesania. Wiesz, takiego popiersia lalki z różnymi perukami i akcesoriami. Ktoś zdjął tę główkę i nałożył na ciałko Fleurki, bo ta gładka głowa była tylko w tym zestawie fryzjerskim.

      Niestety nie mogę pokazać Ci zdjęcia, bo jest to jedna z niewielu rzeczy, których brakuje w mojej kolekcji 😦 szukałam też linka, ale nadaremnie.

      Like

    • Olga
      30 January 2014

      A zobacz tutaj – strona holenderska. To moja główka, ale mam czarną peruczkę.

      Like

    • fleurdolls
      1 February 2014

      No właśnie, to jest Twoja łysa główka 🙂

      Like

  8. madmadzia
    29 January 2014

    Bardzo Ci dziękuję za ten wpis – bardzo lubię takie – już wiem, że moja Fleur, którą zawsze uważałam za ballerinę – nie jest nią, ponieważ ma ciało balleriny, ale przedziałek z boku i jasne włoski 🙂 Z niecierpliwością czekam na następne fleurkowe opisy!

    Like

    • fleurdolls
      29 January 2014

      W takim razie jest to Fashion Fun albo In Concert 😉 ładny okaz – to jest rzadkość! 😀

      Like

    • madmadzia
      31 January 2014

      Dzięki Aga 🙂 – niestety włosy są w fatalnym stanie, do wymiany, a przeraża mnie fakt, że są gęsto rootowane w małych pasemkach. Dziurki są maleńkie. Muszę więc na najpierw poćwiczyc na grubszym kalibrze 😉

      Like

    • fleurdolls
      1 February 2014

      A wrzątek nie pomoże? Jak nie to reroot wydaje się najlepszym rozwiązaniem – lalka będzie znowu ‘urodziwa’ 🙂 Nie przejmuj się dziurkami tylko wal w dym – chyba że to będzie Twój pierwszy reroot w życiu, wtedy radzę poćwiczyć na innej lalce 🙂

      Like

  9. luci
    29 January 2014

    Jak ja w dzieciństwie strasznie marzyłam o Felur z ciałem balleriny! Moje lalki miały ciała zwykłe i szpagatowe. Teraz wreszcie doczekałam się Fleurki z ciałem baletnicy i myślę sobie, że jednak dobrze, że go nie miałam. Ma tak wspaniałą artykulację, że wręcz prowokuje do zabawy. Wiem, że bawiłabym tą lalką w rozmaite akrobacje jak opętana i pewnie dziś wiele by z tego ciała nie zostało 😉

    Przyznam się, że trochę w przewodniku się gubię. To znaczy w kwestii koloru włosów. Znam większość Fleur wyłącznie ze zdjęć promocyjnych. Na przykład promocyjna Jazz Ballet ma włosy w kolorze ciemnego blondu. Czy ta lalka może mieć również inny kolor włosów?

    Like

    • fleurdolls
      29 January 2014

      W latach 80 lalki Fleur miały głównie 3 kolory włosów – blond, rudy i brunetke. Te z kucykami, sprzedawane mniej więcej po 1986 roku miały już trochę inne kolory, na przykład rudzielce zdarzały się bardzo rzadko, ale za to były dwa lub nawet trzy różne odcienie brunetek 🙂

      Like

  10. KYO
    6 May 2014

    Szukam do kupienia Fleur Mount Everest – pomógłby mi ktoś? Oczywiście biorę pod uwagę prowizję 🙂

    Like

    • fleurdolls
      7 May 2014

      Czy ma być nowa w pudełku, czy używana? Jaki jest Twój budżet na ten zakup? 🙂

      Like

  11. Donna Pllu
    28 August 2014

    Swietny temat….
    Po wielu latach dzieki Tobie zidentyfikowalam moje Fleurki 🙂
    Zatem mialam brunetke jogging i blondynke w pastelach róż+turkus bermudy 🙂
    Ma ktos te laleczki?

    Like

    • fleurdolls
      28 August 2014

      Cała przyjemność po mojej stronie 🙂 mam obie lalki w mojej kolekcji, a Bermuda to jedna z ‘trojaczków’ o których pisać będę niedługo. Znalezienie ich do kupienia będzie wymagało cierpliwości, Jogging łatwiej kupić niż Bermudę bo wyszła na rynek później i w większym nakładzie. Łatwiej będzie skompletować osobno lalki i ubranka 🙂

      Like

  12. maja
    31 July 2017

    This is so helpfull! Did you also write a part about the 70s bodies?

    Like

Leave a Comment

Information

This entry was posted on 26 January 2014 by in Fleur Dolls, Lalki Fleur and tagged .